Ik heb de software voor de standaard verlichting aangepast zoals ik eerder aangegeven heb. Er zijn nu 6 configuraties waaruit gekozen kan worden:
1. tussen een gebruikt kanaal: nav lichten langzaam aan/uit
2. tussen een gebruikt kanaal: nav lichten flitsen
3. op een vrij kanaal, 2 standen switch: nav lichten langzaam aan/uit
4. op een vrij kanaal, 2 standen switch: nav lichten flitsen
5. op een vrij kanaal, 3 standen switch: nav lichten langzaam aan/uit
6. op een vrij kanaal, 3 standen switch: nav lichten flitsen
In configuratie 1 en 2 staat de verlichting altijd aan, en kunnen de landingslichten geschakeld worden.
In configuratie 3 en 4 kan de verlichting uitgezet worden en kunnen de navigatie lichten aangezet worden en kunnen de landingslichten erbij geschakeld worden.
In configuratie 5 en 6 kan hetzelfde als in 3 en 4, echter is het schakelen dan een stuk eenvoudiger (schakelaar naar beneden: alles uit, schakelaar midden: navigatie verlichting aan, schakelaar hoog: landingslichten aan + navigatieverlichting).
Ik ben ook nog even aan het stoeien geweest met storingen die door de PIC chip veroorzaakt werden op de voedingslijnen. Sommige ontvangers lijken hier last van te hebben. Oplossing is uiteindelijk een 100nf condensator op de chip, een 10uF condensator en een extra smoorspooltje. Verder heb ik over de ingang van de chip voor de zekerheid nog een extra weerstand gezet.
Hier nog wat filmpjes van het eindresultaat.
Langzaam aan/uit:
Nav lichten knipperen:
Instellen van de configuratie: