naza error 29 probleem (jeti2,4ghz)

hallo allemaal

ik heb een f550 gekocht en tot nu toe lukte alles goed maar nu ben ik al een week bezig met de zender/ontvanger (robbe f14 met 2,4ghz van jeti)

ik heb al van alles geprobeert maar hij blijft zeggen dat de sticks niet in neutraal staan
(Motors Start failure caused by TX stick(s) mid point error too big)

als ik het via de naza assit doe dan stick calibration dan zijn de blokjes niet groen maar zwart dan trim ik ze via de zender zodat ze groen zijn maar dan blijft die error29 aangeven

nu zie ik wel dat als ik naza assite open en dan bij view kijk dat als ik maximale stick uitslag niet aan de 1000punten kom heeft dat er soms mee te maken

ik hoop echt dat iemand mij hier verder mee kan helpen

Mvg Joost

Laatst bewerkt:
Trim er uitgooien, en dan nogmaals in de software je sticks calibreren totdat de blokjes wel groen zijn, desnoods herhalen..
ik hoop dat dat je probleem oplost.

Hoe bedoel je trim er uitgooien?

als ik er mee begin zet ik alle trims op o% dan druk ik op start,druk alle sticks naar buiten voor de maximale uitslag dan druk ik op finish
dan maak ik de blokjes groen door in de zender te trimmen of door de trimknopjes naast de sticks te gebruiken
en dan meestal nog een keer sticks calibration met de trims aan

doe ik hier iets fout aan?

dubbelop. De software zoekt al het miden op, als het goed is. Die ga jij nogmaals op de zender aanpassen. Druk je je sticks ook maar 1x naar minimum en maximum?

Calibreren zonder zender trim, en dan DE CONTROLER AAN EN UIT DOEN!, dan weer testen/ kiken in de software of alles wel groen is.. Dan zal het goed moeten werken.

Vreemd..
Probeereens je servo travel eens op maximaal te zetten ? Dus de end point adjustment...
Alle 4 kanalen op maximaal, dan weer proberen...

Back