Naza lite Banggood gimbal geen pitch control

Op m'n hexa heb ik een banggood Gimball gemonteerd.

De firmware is 2.2b2

Alles werkt inmiddels goed, behalve de pitch regeling.

Die doet het niet.

Pitchregeling is rechtstreeks aangesloten op kanaal 7 van de ontvanger: signaal en ground van de ontvanger naar de linker pin met signaal boven en ground onder op het bordje. In de youtube filmpjes zeggen ze niet de ground aan te sluiten. ik deed het wel omdat er blijkbaar een gemeenschappelijke ground moet zijn, ergens op een forum gevonden. Heb het ook zonder ground-aansluiting geprobeerd.

Ontvanger wordt gevoed vanuit de naza lite. ik vermoed dat die iets van 6 volt zal doorgeven.
Gimball wordt gevoed vanuit een 12 volt omvormer (batterij is 4s)

Al geprobeerd: gimball aansluiten op servotester waarop een 5 cellen Nimh batterij aangesloten was. Pitch controle werkt. Overige voeding gimball zoals op de hexa.

Ground wel of niet aansluiten.

Servo aansluiten op hetzelfde kanaal 7 van de ontvanger. Werkt perfect.

Eén van de sporen waar ik aan denk: Ben in de verleiding de + van de ontvanger op kanaal 7 ook aan te sluiten naar de Gimball, maar vrees voor kortsluiting, batterijen die in elkaar overstromen, rokende elektronica, ... daarom nog niet geavontuurd. Alhoewel ik natuurlijk ook met de test met servotester en ontvangerpack de gimball van twee kanten gevoed heb.

Begin een beetje uitgetest te zijn. Iemand een idee?

Laatst bewerkt:
Heb de uitslag al op 150 % gezet in de zender. Als ik met een servo aan dezelfde ontvangeruitgang test heb ik volle uitslag.

Ik stuur geen signaal naar de Gimball via de NAZA, wel rechtsreeks vanaf de ontvanger.

Dit zijn de settings voor de Alexmos controller in Basecam Simple Gui voor de Alexmos controller die op de Gimball gemonteerd is.

Opvallend op het derde scherm zou ik verwachten dat de (rood omlijnde) blok van Rc_pitch zou oplichten of zo, maar zie daar niets gebeuren. Ik ga er daarom van uit dat de alexmos geen bruikbaar signaal binnen krijgt. De curves daaronder werken wel, maar ik heb de screenshot genomen bij rust van het toestel.

Basic.jpg

rc-settings.jpg

realtime.jpg

Iemand een suggestie... want krijg het probleem zelf niet opgelost ;-(

Voornaamste vraag: is het veilig om ook de rode kabel van de ontvanger naar de gimball aan te sluiten...

Pitch control werkt bij mij ook niet
Heb alleen roll ingesteld: firmware 2.1 is beter en goed instelbaar . Met nieuwere had ik veel issues

Probleem opgelost door ook de + aan te sluiten, dus zowel +, - als signaal.

Hopelijk is iemand anders hier ook mee geholpen...

hallo,
ik had een vraagje over de naza m lite kan je daar fpv mee vliegen?
of moet je de v2 versie hebben?

In theorie kan je met elke Flightcontroller FPV vliegen....zelfs zonder een FC als het moet :-). Oftwel een FC heeft niets te maken met FPV vliegen....je kan zelfs met een duif FPV vliegen maar die kan je dan alleen lastig besturen :-)

In theorie kan je met elke Flightcontroller FPV vliegen....zelfs zonder een FC als het moet :). Oftwel een FC heeft niets te maken met FPV vliegen....je kan zelfs met een duif FPV vliegen maar die kan je dan alleen lastig besturen :)

haha oke bedankt ik zal mij daar nog even verder in verdiepen

Back