Naze32/CC3D en Spektrum receivers

Hoop gelezen op forums maar nog niet echt een concreet antwoord kunnen vinden. Kan ik op een Naze32 acro een dsmx ontvanger met 2 dsmx satellieten aansluiten? Volgens mij kun je alleen maar 1 dsmx direct aansluiten, aangezien naze32 "normale" spektrum receivers niet ondersteund?

Naar mijn weten lukt dit wel met een CC3D?

Ik ga beginnen met FPV en 5,8 video in combinatie met mijn spektrum dx8, en zit dus nog te twijfelen over de vliegcontroller. CC3D of Naze32? Als Naze32 acro geen spektrum ondersteund (ja... 1 satteliet maar dat is te weinig voor FPV'en en achter boompjes naar mijn mening) is de keuze snel gemaakt:D

Waarom zou een naze32 geen spektrum receiver ondersteunen? Denk dat je bronnen niet helemaal juist zijn.

Als je hele quad achterbomen op verre afstand bent dan kan je er nog wel 10 satelieten op zetten maar gaat niet helpen die dingen.gebruik je meer om buiten je carbon te hangen en maakt het bijna niet uit hoeveel je er op hebt;-)

Ok, ik dacht iets gelezen te hebben over cppm.. en dat ondersteund spektrum niet. Je hebt dan maar 1 kabeltje nodig van de naze naar receiver? Naze zend dus gewoon pwm uit, dus ik kan mijn ar6200 erop aansluiten maar heb dan dus voor elk kanaal een eigen kabel nodig. Meeste mensen die ik met naze zie vliegen gebruiken Uhf of een frSky zender. Maar vliegen hier nog meer mensen een naze32 acro met spektrum? Ik ga hooguit 400m ver weg... dus misschien is 1 sateliet voldoende?

Heb nog wat verder zitten lezen over naze32 en spektrum, weinig documentatie over te vinden. Maar het is zoals Boris zegt gewoon mogelijk. In pwm mode, dus voor elk kabeltje 1 signaal. Nu rest mij nog 1 vraag, welke FC zal ik gaan gebruiken? CC3D is duurder en makkelijker te gebruiken... Naze32 is goedkoop en vliegt beter en je hebt meer afstelmogelijkheden. Tot nu toe lijkt mij Naze32 de beste keuze dan

Hey

Ik vlieg al een tijdje met Spektrum en Naze32. Geen problemen mee hoor!
Met AR7000 met 1 satteliet al op 800 meter ver geweest en nogsteeds normale besturing.
Ben omgedraaid omdat ik op de rand van mn videobereik kwam (Fatshark 250mW)

Ik zou voor de Naze gaan. Hoor hier en daar dat een cc3d een kreng kan zijn om af te stellen.

Groeten

Hey

Met AR7000 met 1 satteliet al op 800 meter ver geweest en nogsteeds normale besturing.

Ik zou voor de Naze gaan. Hoor hier en daar dat een cc3d een kreng kan zijn om af te stellen.

Groeten

+ 1

Dank voor alle reacties, denk dat ik dan maar voor de naze32 acro ga :) Op abusemark.com kun je een kale versie kopen voor 2000 JPY maar ik zal waarschijnlijk die RC breakout kabel (+200jpy) ook nodig hebben aangezien ik spektrum ga vliegen? En heb ik ook de right angle headers nodig? (+100jpy)

De breakout kabel is wel handig.

De headers heb je in normaal of 90graden.
Normaal staat recht omhoog,
90graden staat 90graden opzij.

Als je in de hoogte genoeg ruimte hebt heb je de 90graden niet nodig.
Als je weinig ruimte in de hoogte hebt kunnen ze makkelijk zijn.

Ik ben nu net bezig met een testje te doen met de LemonRX PPM ontvanger en een Naze32... voor zover ziet het er goed uit, 6 kanalen over 1 draadje... en natuurlijk je +5V en GND(-).

Lemon heeft de versie die ik vandaag heb ontvangen niet meer in het assortiment... Ik heb nu de PWM+PPM versie, er staat een versie gepland voor 22 april die alleen PPM is.... Spannend.

Nu nog even op de T-motors wachten en dan kan m'n Blackout mini-H de lucht in :D

Okee, de motoren zijn binnen en de boel heeft al enkele keren gevlogen op PPM.

WAT EEN VERADEMING! Maar één signaalkabel (P+-) van RX naar FC. Heerlijk schoon bouwen, ruimte voor andere kabels ;)

Installatie was even pielen, maar dankzij de geweldige tool voor de NAZE32 was het configureren een eitje.

Omdat de kanalen niet gedefinieerd zijn zoals we gewend zijn, en er maar één signaalkabel is, moeten de pulsen die binnen komen eerst gedefinieerd worden.

De volgorde die ik nu heb ingegeven is: TAER1234 (Throttle-Aileron-Elevator-Rudder-Aux1234). Zal binnenkort even screenshots maken...

Hey

Groeten

Mag ik vragen hoe je deze receiver hebt aangesloten? Ik probeer nu een nieuwe ar6210 met dsmx satelliet in mijn Blackout mini h te proppen... maar je kan niet echt een effectieve setup maken. De antennetjes zitten altijd wel in de buurt van "iets"

Ik ben ook bezig om een mini hexa spider in elkaar te knutselen.
Al mijn onderdelen zwerven nog ergens bij de post maar de naze32 al wel binnen.
Nou had ik begrepen dat de naze ook aangestuurd kon worden met ALLEEN een sateliet van spektrum. Wel eerst binden met ontvanger en daarna aan de naze solderen.

Naze Wiki | Howto / HookupASpektrumSatellite

Ik ben ook bezig om een mini hexa spider in elkaar te knutselen.
Al mijn onderdelen zwerven nog ergens bij de post maar de naze32 al wel binnen.
Nou had ik begrepen dat de naze ook aangestuurd kon worden met ALLEEN een sateliet van spektrum. Wel eerst binden met ontvanger en daarna aan de naze solderen.

Naze Wiki | Howto / HookupASpektrumSatellite

Yep, maar je krijgt gegarandeerd range issues... en volgens mij werkt naze niet goed samen met het binden van een satelliet in DSMX.... hij zal dus binden in dsm2... dat wil je echt niet.. zeker niet als je 2.4 afhangt van maar 1 satelliet in dsm2. Voor gewoon line of sight vliegen zal het prima werken natuurlijk. Als je wilt gaan FPV'en is 1 sat denk ik niet de beste keus?

EDIT: het is blijkbaar wel mogelijk om te binden in DSMX en aan te sluiten op Naze32. Je moet "set spektrum_hires = 1" invoeren in de software. http://www2.kollenberg.net/?q=content/naze-spektrum-satellit-anschliessen. Maar dan nog, een volwaardige full range DSMX ontvanger met satelliet zal alsnog een veel betere ontvangst/bereik geven vanwege de diversity mogelijkheden tussen de twee ontvangers/antennes.

EDIT2: multicopter-caf%E9-96

Je hebt dus gewoon een full range ontvangst met 1 DSMX satelliet, je mist alleen de failsafe, en diversity mogelijkheden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Mag ik vragen hoe je deze receiver hebt aangesloten? Ik probeer nu een nieuwe ar6210 met dsmx satelliet in mijn Blackout mini h te proppen... maar je kan niet echt een effectieve setup maken. De antennetjes zitten altijd wel in de buurt van "iets"

Zo zit ie in de mini:

20140321_183001.jpg

1 antenne langs de zijkant naar buiten, en de andere loopt een stukje onder de naze32.

Zo zit ie in de mini:

20140321_183001.jpg

1 antenne langs de zijkant naar buiten, en de andere loopt een stukje onder de naze32.

bedankt, ik zie alleen geen dsmx sat? Krijgt de naze niet teveel stroom met al die volledig intakte esc plugjes? Volgens mij heeft de naze maar 1 voeding van 1 esc nodig?

EDIT: dacht te menen dat je een foto had gepost van de ar7000 waarmee je tot 800 meter was gegaan :) Dit is een ar6110e dsm2 receiver.

Hey

De AR6110E heeft geen satteliet, dat is een Parkfly only ontvangertje, maar das voor de mini ruim voldoende.

De AR7000 zat zo ingebouwd toen ik de 800 meter haalde:

vg7v.jpg

En met kap erop:

DSC_1392.JPG

Back