Naze32 rev6 full

Ik ben bezig met het bouwen van mijn eerste drone, een 250 size

Ik heb alles los besteld en zelf aan het monteren en dat is met wat hindernissen toch al aardig gelukt, maar ik loop nu tegen één probleem aan wat ik niet helemaal begrijp en opgelost krijg.

Ik heb een Naze32 Full Flightcontroller met aansluitingen op het pdb board en daar hangt een Delta 8 reicever aan voor een futaba T10J. Het probleem waar ik tegen aan loop is dat de flightcontroller de verbinding met één van de 4 kanalen verliest waardoor hij alle vier de kanalen "op nul" zet, dus geen aansturing. Hierbij blijven de overige kanalen 5 t/m 8 gewoon werken.
Oorzaak storing: ik dacht eerst het niet goed solderen, ik heb hier ook geen ervaring mee. Maar ik heb inmiddels de contacten al wel 4 keer opnieuw nagelopen en elke keer lijkt het probleem opgelost tot ik de controller 5 min. aan de usb heb hangen en dan weer raar gaat doen, of zelfs pas na het opstarten en 1 minuut 5 cm hoog te hebben gehooverd, en weer opnieuw gearmd heb en dan weer in storing schiet.
Weet iemand wat er fout kan zitten, of ligt het echt aan gebrek aan soldeer kunsten.
Hier nog wat foto's

Bijlagen

• IMG_1061.JPG
    IMG_1061.JPG
    282 KB · Weergaven: 243
  • IMG_1062.JPG
    IMG_1062.JPG
    275,7 KB · Weergaven: 222
  • IMG_1063.JPG
    IMG_1063.JPG
    278,2 KB · Weergaven: 214
  • IMG_1064.JPG
    IMG_1064.JPG
    270,1 KB · Weergaven: 230
  • IMG_1065.JPG
    IMG_1065.JPG
    166 KB · Weergaven: 219
En wat als je hem aansluit in PPM ?

The FrSky Delta 8 receiver is a multi-brand 2.4GHz receiver that is compatible with FrSky D8/V8, Futaba S-FHSS/FHSS and Hitec A-FHSS. It also features CPPM and RSSI outputs.

This unit works with the following systems:
FrSky D8
FrSky V8
Futaba S-FHSS
Futaba FHSS
Hitec 2.4GHz A-FHSS

Plus you can put the receiver into PPM and RSSI output mode for flybarless helicopters, multi-copter and FPV users.

Schiksie,

Mijn zender heeft geen PPM, dus dat gaan niet lukken. Ik heb het inmiddels wel met een ontvanger met s.bus geprobeerd, maar dat gaaf ook niks.

Ik heb het nu opgegeven :(

Als iemand nog een helder idee heeft hoor ik het graag.

In de ontvanger zit wel PPM, maar in mijn zender niet:(, dus dat gaat niet. S.bus lukt ook niet, die heeft kanaal 4 nodig. Dus zolang ik niet om kanaal 1-4 kan, gaan de FC niet meer werken.

Ik heb het probleem gevonden

Het probleem zit hem in een beschadigde en nu kapotte chip, waardoor de 1e vier kanalen worden geleid.

Naze32Rev6Mod.jpg

Op de foto boven die chip die omcirkeld is, rechts van de ingang van kanaal vier.
Het is met het blote oog niet te zien, ik de beschadiging gevonden met een loep :cool:

Back