Naze32 voeding 5V met WS2812b leds

Ik vlieg al een tijdje met een naze32 full welke gevoed wordt door 4x Afro lineaire ESC 20A met ingebouwde 5V 500mA BEC.
Omdat dit lineaire ESCs zijn heb ik de 5V voeding van alle 4 aangesloten op de naze32 (m1..m4)
Deze voeden inmiddels de naze32 full, FrSky D4R-II en U-Blox NEO 6M en wat losse leds. Dit trekt ongeveer 450mA
Werkt allemaal prima.

Nu wil ik gaan experimenteren met WS2812b leds icm CleanFlight welke ik middels dezelfde 5V rail wil gaan voeden.
Aangezien de 5V pins van m1...m8 allemaal doorverbonden zijn, vraag ik mij af of ik daar totaal nu 4x500mA=2A (minus wat reserve) van kan trekken?
Kan ik bijvoorbeeld naast de 450mA die er nu al aanhangt nog zo'n 1A aan WS2812b leds hangen?

Ik wil als het niet strikt nodig is, liever geen losse BEC erbij plaatsten want de quadcopter wordt al redelijk vol/zwaar.
En het blijft allemaal eenvoudiger/overzichtelijker als ik gewoon van m5..m8 5V 1A kan afnemen.

Iemand ervaring hiermee ?

Volgende opmerking.
Voedingen parallel zetten kan/mag eigenlijk niet.
En dat doe je met meerdere BEC's. De kans dat er 1 overlijd is groot en dan gaat de volgende enz.
Ik weet dat veel mensen het doen en dat men ook zal zeggen dat het best kan. Maar volgens de regel van de elektronica kan/mag het niet.

Zelf zou ik het nooit doen. Een aparte voeding is veeel beter

Je zou van de ESC's alleen de signal draden door kunnen zetten naar de naze en van een ESC ook de massa en 5v. Van de andere zou je volgens mij de 5v kunnen gebruiken voor bv de ledstrip. Zie in je bericht dat je ook GPS gebruikt op de Full Naze32 (U-Blox NEO 6M). Zelf heb ik een eigenbouw Qaud met Sunny Sky motoren X2212-9 KV:1400II en ook een FullNaze32 met BlueTooth en U-Blox NEO 6M.
Ben zelf op zoek naar een goede instelling van de U-Blox NEO 6M en van de Full Naze32. Dit kan nl in NMEA en/of UBX werkt dit samen of apart en wat werkt beter.

Dank allen voor de reacties.

Ik begrijp dat het dan toch beter is de ESC BEC's te splitsen voor de verschillende onderdelen.

Nu kwam ik erachter dat ik nog vergeten was de Mobius Actioncam mee te tellen omdat ik die er niet altijd onder heb. Als die erop zit, komt er nog 500mA bij.

Als ik dan met 20 leds nog zo'n 1200mA moet rekenen wordt het allemaal wat krap en naar mijn mening ook risicovol.

Ik heb daarom een Turnigy 3A UBEC besteld om de leds te voeden.

Nu lees ik alleen her en der op internet dat je die niet dicht bij je ontvanger moet monteren terwijl die op mijn frame er eigenlijk onder zou moeten komen met alleen de glasfiber topplate ertussen. Ga ik daar erg last mee krijgen?

Ben zelf op zoek naar een goede instelling van de U-Blox NEO 6M en van de Full Naze32. Dit kan nl in NMEA en/of UBX werkt dit samen of apart en wat werkt beter.

Ik heb de instellingen voornamelijk van de volgende 2 sites gehaald:
https://github.com/cleanflight/cleanflight/blob/master/docs/Gps.md
https://code.google.com/p/ardupirates/wiki/UbloxGPSTutorial

Mijn uiteindelijke instellingen zijn:

u-center (the free configuring software from u-blox)
UBX>CFG>PRT
- UART1/57600bps/IN=all/OUT=UBX+NMEA SEND
UBX>MSG
UART1:NAV-POSLLH(1),NAV-DOP(1),NAV-SOL(1),NAV-VELNED(1),NAV-TIMEUTC(1),NAV-SVINFO(5) SEND
UBX>CFG>RATE
- Measurement Period "200ms" SEND
UBX>CFG>NAV5
- Dynamic Model "3-Pedestrian" SEND
UBX>CFG>SBAS
- Enable, Set PRN Codes "EGNOS (Europe)" SEND
UBX>CFG>CFG
- Ctrl+Select all 4 SEND
Menu
Receiver>Action>Save Config

BaseFlight (Naze32 configuration)
Configuration
Enable GPS
- Type: “UBLOX”
- Baudrate: “57600”
- Ground Assistance Type: “European EGNOS”

Nog bedankt voor de gps info, wat het plaatsen van verschillende storende elementen betrefd zou je eens kunnen kijken naar een foli die als een laag tussen de diverse electronica geplaatst kan worden. Wel opletten dat de receiver wat signaal betrefd langs alle zijden vrij ontvangst heeft.

Back