Naze32acro probleem

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door Rubaaaa, 31 dec 2013.

  1. Rubaaaa

    Rubaaaa

    Lid geworden:
    21 jun 2013
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Gouda
    Hallo,

    zoals de titel al zegt, ik heb een probleem.
    Naze32acro, stock settings en pid
    Plush12a esc's
    Polariteit is goed
    batterij is een 2cel 2650 (was eerst een 3cel)
    motoren goed aangesloten, signaal draad aan de binnenkant, 1 bec aangesloten.

    Throttle min=990
    Throttle max=2008
    Verklaring in de gebruiksaanwijzing van de ESC's:
    Throttle stick is not in bottom postition, move the throttle stick to the lowest position.

    Throttle kanaal staat goed, niet gereversed.

    direct aangesloten op de ontvanger doet ie het wel.

    Filmpje:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Wat is je mincommand? De ESC's woren namelijk niet geactiveerd zo te horen. Vermoedelijk verwar je minthrottle en mincommand met elkaar.
     
  3. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Throttle min en max zou ik op 1000-2000 zetten.
     
  4. Rubaaaa

    Rubaaaa

    Lid geworden:
    21 jun 2013
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Gouda
    Kan je me het verschil vertellen tussen mincommand en minthrottle?
     
  5. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Mincommand is de laagste stand waarmee je het gecalibreerd hebt, dus 980 in jouw geval neem ik aan? Minthrottle is de stand waar je motoren beginnen te draaien.
     
  6. Rubaaaa

    Rubaaaa

    Lid geworden:
    21 jun 2013
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Gouda
    m'n minthrottle is gewoon als ik m'n stick een fractie omhoog doe. Mincommand heb ik verplaatst naar 1000, ik ga ze nu opnieuw calibreren, een voor een.
    Terzijde, Kan je alle becs aangesloten laten op een naze?
     
  7. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Ja waarom niet?

    Als je bijvoorbeeld 1000-2000 calibreert worden de waardes als volgt

    mincommand = 1000
    maxthrottle = 2000
    minthrottle = (spelen totdat je props fatsoenlijk draaien bij armen) meestal 1100 ongeveer
     
  8. Rubaaaa

    Rubaaaa

    Lid geworden:
    21 jun 2013
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Gouda
    ehm het werkt nu wel na opnieuw calibreren.

    het hoort dus dat de motoren gelijk gaan draaien als je hem armt?
     
  9. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Dat kan je ook uitzetten door "Motor_Stop" aan te zetten.
     
  10. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Ja dat hoort.

    Motor stop vind ik zelf heel gevaarlijk, want je kan niet weten dat je quad gearmd is. Persoonlijke keuzes
     
  11. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Dat heb ik liever als dat er props blijven draaien als de quad op zn kop ligt en nog niet gedisarmt is.
    Killer voor je ESC's.

    Idd keuzes ;)
     
  12. heyudude

    heyudude

    Lid geworden:
    12 sep 2013
    Berichten:
    4.229
    Locatie:
    Noord-Limburg
    Klopt, ik had ze eerst ook draaiend bij armen. Na een paar grasmaai sessies: motor_stop ;)

    De schakelaar voor het armen werkt goed, maar het armen met sticks zoals bij de APM is prettiger: krijg het alleen niet aan de praat bij de Naze32
     
  13. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Heb je je eindpunten op 1050-1950 ingesteld?
     
  14. heyudude

    heyudude

    Lid geworden:
    12 sep 2013
    Berichten:
    4.229
    Locatie:
    Noord-Limburg
    Ze staan op 1002 en 1998 maar zelfs dan niet, minthrottle op 1162 (dan draaien motoren soepel en gelijk)
    Armen gaat toch door throttle naar rechts, rechteronderhoek?
     
  15. markjuhh

    markjuhh Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    7.294
    Locatie:
    Gilze
    Zo hoort het te gaan idd.
    Als t goed is is er een manier om het punt van armen in te stellen, weet alleen ff niet meer hoe.
     
  16. heyudude

    heyudude

    Lid geworden:
    12 sep 2013
    Berichten:
    4.229
    Locatie:
    Noord-Limburg
    Zal nog eens gaan zoeken, de switch is te gemakkelijk per ongeluk om te zetten.
    Al kun je niet armen of disarmen als je gas geeft gelukkig
     
  17. BorisB

    BorisB Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mei 2012
    Berichten:
    8.188
    Locatie:
    Brabant
    Punt van armen stel je in middels mincheck en maxcheck waardes, alhoewel bij armen alleen mincheck van toepassing is :D

    Maar op het moment dat je gras raakt, crasht of landt dien je gelijk te disarmen. Dat moet een natuur instict zijn. Dus zou motor stop niet nodig moeten zijn. Ik heb mijn vingers lieer heel ;)
     
  18. Rubaaaa

    Rubaaaa

    Lid geworden:
    21 jun 2013
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Gouda
    hij doet het, bedankt voor de hulp.
    Ik ga die Motor_Stop wel ff aanzetten want ik vind dat niet fijn dat ze gelijk gaan draaien.
    hele korte indoor sessie gedaan maar er moet nog heel wat getweakt worden voordat hij het goed doet.

    Tweaken aan het framen e.d.
     
  19. menno

    menno

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    1.273
    Locatie:
    Rosmalen
    Heb je niet toevallig dual rate in je zender aan staan?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  20. KeesvR

    KeesvR

    Lid geworden:
    25 jul 2010
    Berichten:
    482
    Locatie:
    Meteren
    Als je armen op een schakelaar ingesteld hebt kun je hem niet met de sticks armen, dit dus eerst weer uitschakelen.
     

Deel Deze Pagina