NBR-BlackJack-Winter series

• Topicstarter Topicstarter krikke
  • Startdatum Startdatum
oke als minipins het ook goed doen moet het lukken.
ja is goed. ik ben te herkenen aan uhm naja je ziet me vanzelf wel met m'n vorza.

het was zelf je tafeltje mee nemen toch of is dat niet nodig? dan laten we die thuis.

Laatst bewerkt:
Heb vandaag meegereden en spirals doen het wel goed blijkbaar.
(heb er zelf geen)

Brushless had vandaag zowat een pechdag. Enorm veel pech dat er op den duur nog maar 2 aant rijden waren..

Ik heb ook een lipo in de fik gekregen.. Was wel verschiete seg die witte rookpluim!
En voor de rest 3 vijze kwijt gespeeld.
Motormount stuk gereden
Motor 2x los gekomen
pinion 1x los gekomen

Twas men dagske ni haha

krijg je dat nou voor elkaar? zeker op een baan als mol alles met locktide vast zetten, alle metaal-metaal verbindingen!

He... was ik hier maar naartoe gegaan, al was het alleen maar om te kijken.
ik had me ingeschreven voor de RCP-Lightning series, maar heb uiteindelijk niet gereden, wegens gekloot met de regels van de organisatie, had eigenlijk liever in Mol meegedaan met mn 1/8 buggy.

als organisator/wedstrijdleider/truggy-rijder.... durf ik te stellen dat alles perfect is verlopen ,

strak schema , tijdig alle heats kunnen afwerken , knappe races , en veel nieuwe rc-freaks ontmoet ,,

mooi en droog weer , en lekker warm aan de verwarming in de tent ,

datum van deel 2 wordt nog bekend gemaakt , ergens in februari , maar de inschrijving zal snel vol zitten vrees ik , :banana:

krijg je dat nou voor elkaar? zeker op een baan als mol alles met locktide vast zetten, alle metaal-metaal verbindingen!

Nuja , De vijsjes, pinion en motor ligt totaal aan mij doordat ik geen gebruik had gemaakt van loctite.

Motormount is vervangen door RCMonster.

Matthijs je hebt pm verder..

En ik vond de organisatie zeer goed Krikke!
Alleen die pompoensoep was maar flauw van smaak zene hahaha :)

Probeer volgende Black Jack niet het weekend van 20feb en 27feb te doen. Dan zit ik op een ander :) En het zou jammer zijn zo een leuke wedstijd te misse!

Laatst bewerkt:
als organisator/wedstrijdleider/truggy-rijder.... durf ik te stellen dat alles perfect is verlopen ,

strak schema , tijdig alle heats kunnen afwerken , knappe races , en veel nieuwe rc-freaks ontmoet ,,

Bij deze na mijn fysieke dan ook mijn digitale dankwoord. Alles was strak geregeld.

Het enige dat me niet beviel:
1. Slapen in het tentje ... freeeeeezing
2. Mijn laatst rondje knalde ik volop (60kmu) op een auto (volgens mij van een Duiters) die geparkeerd stond op de straight (uit het zicht vanaf de stand). Boven arm, onder arm en volgens mij swaybar naar de klote.

Verder op de gehele dag maar 1 arm kapot gereden. De Mugen heeft zich goed gehouden. Vond het rijden met de MBX6 ook echt super!!

Tot feb!!

Laatst bewerkt:
@Nard , en dat was dan nog na de wedstrijd , ;ach , een van die jongens vroeg of hij effe met mijn truggy mocht rijden , en brak daarbij een hingpin vooraan ;

ze bedoelen het wel goed ....

Het weekeinde van 20-21 november organiseerde NBR de eerste Winter Blackjack. Het alom gekende wedstrijdverloop van 21 minuten racen werd gerespecteerd en zo kregen alle rijders de kans om 5x21 minuten te racen. Een geweldig concept waardoor alle rijders evenveel rijden.

Het was fris maar toch waren de weersgoden NBR goedgezind, op zaterdag kregen we zelfs een klein zonnetje.

Bij de brushless jongens ging de overwinning naar Simon Bettens met zijn Red Bull Losi, de tweede plek was voor Ronald Fransooi en de derde voor Nard Cox.

In de buggy klasse stond er geen maat op Dave Liekens. Dave reed de andere werkelijk op een hoopje en had als enige een heat van 33 ronden. Sander van Genechten sluit het seizoen af in dezelfde positieve trend als dit jaar en werd mooi tweede. Stef Jacobs werd verdiend derde en zorgde voor een compleet Mugen Seiki podium.

In de truggy klasse waren een viertal toppers uit het truggycup eindklassement paraat. Spanning verzekerd !
Het ganse weekeinde was close racing tussen Bjorn Nagels en Kris Verlies, gevolgd door JP Vermeulen, Jan van Dijk en Ron Beton.
Kris Verlies en Bjorn Nagels wisten beide 2 reeksen van de 5 te winnen.
Bjorn Nagels haalde als enige truggy rijder 32 ronden en schreef hiermee de blackjack op zijn naam. Kris Verlies werd tweede. Kristiaan La Gasse was de verassende derde.

Afspraak in februari voor de tweede manche van de winter blackjack !

Brushless
1. Simon Bettens - Losi
2. Ronald Fransooi
3. Nard Cox - Mugen Seiki

Buggy
1. Dave Liekens - Mugen Seiki
2. Sander van Genechten - Mugen Seiki
3. Stef Jacobs - Mugen Seiki

Truggy
1. Bjorn Nagels - Mugen Seiki
2. Kris Verlies - Losi
3. Kristiaan La Gasse - Mugen Seiki

Gies, geen idee of hij schade had. Hij zei ''oops, that's my car, sorry''. Ik dacht alleen van ''WTF was dat wat ik raakte en toen zag ik mijn auto op de baan staan helemaal ingezakt vooraan.

Krikke, ja was mijn 2de accu na de wedstrijd ;) In de wedstrijden zelf was alles netjes geregeld. Alle heats starte netjes op tijd en werden goed aangekondigd. Mja, als arme student zijnde is zo'n klap wel jammer. Hopelijk binnen nu en een maand werk zodat het financiële gedeelte wat losser/ruimer wordt.

Speedhouse, leuk verslag al racete de brushless groep 5 * 12 minuten. Ronald Fransooi had ook een Mugen Seiki (MBX5T) ;)

Ik moest baaninzet doen bij buggy heat 1 waar Dave Liekens reed. Hij was echt koning, zo mooi en strak, het lijkt dan zo simpel ... schijn bedriegt, haha.

EDIT: Komen de tijdens ergens online te staan oid ?

Laatst bewerkt:
ik vond het erg leuk om mee te rijden in de elektro klasse. was wel wennen eigenlijk net niet de goede bandjes lastige baan, 3e heat ging het al stukken beter met andere banden. of i kde volgende keer mee doe moet ik nog eventjes kijken.

kris en organisatie bedankt voor deze leuke wedstrijd alles goed verzorgd en de paar foto'tjes die ik heb komen 1 dezer dagen online

Waar kan je zien wanneer de volgende georganiseerd zal worden ?
Op de NBR site zelf of zal het hier vermeld worden ?

Laatst bewerkt:
de resultaten staan op ons forum ,
echter alle tijden posten is moeilijk aangezien we een trukje doen met de telling , en we een soort kwalificaties rijden met groepstart ,is het verwarend om deze tijden via myrcm de wereld in te sturen ,

ik zal proberen om in dit topic de volgende race aan te kondigen ,,

alvast allemaal bedankt voor de positieve reacties ,

de opkomst was niet massaal , maar met deze goede reacties verwacht ik een meer da full-house in februari , het format zal alvast het zelfde zijn , maar we doen er een kacheltje bij voor de overnachters :sleeping:

krikke

Heb de resultaten gevonden: (klik voor vergroting)

33_4ceab0d765ce6.jpg

Volgende keer zoek ik hostel / hotel / motel op of, als dat mogelijk is, kunnen we in dat gebouw blijven slapen, daar was het zalig warm.

De opkomst bij brushless was vrij goed, 8 vd 9. Helaas dat onze vrouwelijke deelneemster niet aanwezig was ;)

Het was een super weekend. Alles is vlot verlopen en het was er super gezellig!
Ik heb zelf meegereden met de brushless klasse en gepit voor vrienden die nitro reden.
Volgende keer ben ik er terug bij. Laat de volgende editie maar snel komen :D

Dat zei ik enkel om puur RC gerelateerde informatie uit te wisselen ;)
+ dan was de BL club compleet geweest, maar 8 vs 9 is niet slecht.

zodra de datum bekend is moet ik eventjes kijken of ik kan en of de vorza uit de winterstop komt ligt vooral aan het weer.

@ Nard zodra het weer zomervakantie is ben ik weer bij jou in de buurt moeten we eens afspreken in Helmond. de weken zijn al 30,31 en 32;)

Black Jack winter series II

Heren ,

de enige echte datum wanneer deel 2 van de Winter BlackJack zal plaatsvinden is 26-27 februari ,, na het succes van de 1st ronde staan we al klaar voor deel 2 , en zoals zo vaak op NBR zal er ook weer wat aangepast zijn aan de infrastructuur ????

U kan zich nu al opgeven , via kris.verlies@skynet.be
de format is identiek aan editie 1, zie eerder in dit topic ,,
grts

Back