NE 260A wil niet binden met remote

Gisteren na 4 weken wachten eindelijk mijn Nine Eagles Pro Solo binnen gekregen. (uit China)

Ik kon niet wachten om te beginnen met vliegen.

Batterijen in de Tx, Lipo opladen en in de heli gedrukt. Heli aangezet, knipperende led. Tx aan, alles ziet er goed uit.... maar de heli reageert niet op de Tx.

Na een korte zoektocht op internet leerde ik dat ik ze misschien opnieuw moest binden. Zo gezegd zo gedaan..... helaas vinden ze elkaar niet.

Contact gehad met de verkoper, en hij suggereerde dat ik de 'channels moest adjusten' door 'pushing the rocker'.... geen benul wat hij bedoelt, en ik kan hier verder ook niets over terug vinden in de handleiding of op RC forums.

Iemand nog suggesties voordat ik hem terug stuur :(

Die had ik inderdaad al bekeken, maar waar bij het filmpje de heli na +/- 2 seconden gekoppeld is, blijft bij mijn Heli het blauwe ledje snel knipperen, en de TX blijft zoeken en piepen...

update:

Nou, na e 86e poging om het werkend te krijgen, heeft de heli plotseling verbinding met de Tx (geen bind nodig), ik kan heel kort even de controls bewegen, en de motor laten draaien, maar na 1,5 a 2 seconden reageert de heli niet meer, en gaat het blauwe ledje weer snel knipperen, m.a.w: verbinding verbroken....

Ik heb al een setje gloednieuwe penlites in de Tx zitten, en hiermee de lipo opgeladen.
Volgens mij is er een probleempje met de TX... ?

update:

het begint nog vreemder te worden, het lijkt wel of het met de dag beter gaat.

Vandaag nog eens de boel uit de kast gehaald, en ik kon zowaar minutenlang de heli besturen!!!

Zou het te maken hebben met eventueel andere apparaten die op de 2.4Ghz band uitzenden en storing veroorzaakten???

Back