Nederlander kan vliegen als een vogel !

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door juweeltje, 21 mrt 2012.

  1. PH7CW

    PH7CW

    Lid geworden:
    11 aug 2007
    Berichten:
    500
    Locatie:
    Emmeloord
    Ik heb nog even verder zitten zoeken naar informatie over deze hoax. De link naar zijn site. En op die site komen nog steeds reacties binnen van mensen die (nog) niet weten dat dit niet echt is (of doen alsof, dat kan natuurlijk ook :cool:) . Kennelijk zijn de journalisten sneller met allerlei ongecontroleerde berichten de wereld in slingeren dan toegeven dat ze erin zijn getrapt :D

    Weer een leuk onderwerp voor de Mythbusters :cool: "heeft hij echt gevlogen of niet?"
     
  2. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.240
    Locatie:
    Den Haag
  3. Robbie TPC

    Robbie TPC Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 apr 2007
    Berichten:
    3.612
    Locatie:
    Haarlem
    Het enige wat deze grap heeft blootgelegd is de kracht van het internet, meer niet.
     
  4. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Maar? Zoals ik dit lees en sommige andere reacties ook lijkt het alsof je het niet kunt waarderen of een flauwe vorm van kritiek of commentaar erop hebt?
     
  5. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Wat een onzin. Dit was gewoon een ordinaire reclamestunt om zijn bedrijf / werk onder de aandacht te brengen. Wat overigens goed gelukt is dankzij het volledige gebrek aan praktische / technische kennis van het overgrote deel van de huidige internet / social media generatie.
     
  6. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Hoezo ordinair? Waarom proef ik ook bij jou een stukje irritatie Micropuller?
     
  7. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Ik weet niet waarom jij dat proeft, maar ik heb inmiddels mijn buik wel een beetje vol van dit soort aandachtszoekers en de nitwits die er achteraanlopen als ware het de rattenvanger van Hamelen.
     
  8. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Nou omdat jij je dus zo uit. Volgens mij heb je dat zelf dan nog niet echt door ;).
    Bovendien heeft niet iedereen verstand van het hele technische gebeuren en van zowel de vraag of je kan vliegen met zulke vleugels en of het filmpje nep/ge-edit kan zijn.
     
  9. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Ik lach me een bult als ik al die verhalen lees over CGI experts die naar dat filmpje hebben gekeken om te zien of ze een foutje konden ontdekken. Iedereen met een beetje algemene kennis had aan de hand van de voorbereidingsfilmpjes kunnen zien dat dit echt nergens over ging.

    Dit is ongeveer net zoiets als wanneer iemand zou beweren een olifant te kunnen laten zweven door helium in zijn slurf te blazen en dan vervolgens het filmpje van de "vlucht" te gaan bestuderen om te zien of je aan de hand van een verkeerde slagschaduw kunt bewijzen dat het filmpje niet echt is.
    Het feit dat zo veel mensen blijkbaar geloofden dat dit echt was is op zich al triest genoeg en zegt veel over het niveau van onze huidige samenleving.

    En daar word ik inderdaad niet vrolijk van.
     
  10. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Dat vind ik dus erg overtrokken.

    Dat je er niet vrolijk van werd bemerkte ik al.. :D
     
  11. bluefalconholland

    bluefalconholland

    Lid geworden:
    6 jun 2007
    Berichten:
    1.121
    Locatie:
    den helder
    Micropuller heeft wel volledig gelijk!
     
  12. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.014
    Locatie:
    Moordrecht
    Huh??? Daar heeft 'ie toch helemaal geen helium voor nodig???

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    De olifant dat wil ik nog wel geloven.;)
    !-0 voor prop-er.

    Han.
     
  14. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.240
    Locatie:
    Den Haag
    Je moet nooit denken dat wat voor jou vanzelfsprekend of logisch is, dat dat voor een ander ook is of zou moeten zijn. (Ik maak die fout zelf ook wel eens, hoor.) Zoals je zelf ook zegt:

    En waarom zouden ze die kennis moeten hebben? Tussen al die mensen zitten zeker weten mensen die dingen begrijpen waar jij of ik weer niets van begrijpen.

    Vast ook wel, maar zo'n practical joke vind ik toch veel minder erg dan een hoop andere commerciele ongein op internet zoals malware, tracking cookies, popups, ...
     
  15. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Je doet nu net alsof mensen niet in staat zijn om zichzelf te informeren. Als ik iets tegenkom waar ik zo mijn twijfels over heb en het onderwerp interesseert me voldoende, dan ga ik me inlezen voordat ik daar een mening over vorm cq. uitspraken over ga doen.
    Iedereen met een beetje algemene basiskennis kan weten dat er al genoeg mensen zijn geweest die hebben geprobeerd te vliegen als een vogel en dat dit tot nu toe nog nooit gelukt is. Als er dan vanuit het niets iemand beweert dat het hem wel gelukt is en als "bewijs" met een of ander wazig filmpje komt aanzetten, moeten er toch minimaal wat alarmbellen af gaan.

    Het gaat dus niet eens over kennis m.b.t. dit bepaalde onderwerp, maar gewoon over een minimum aan basiskennis. Van die dingen waarvan het handig is dat je ze gewoon weet, zodat je zelfstandig een mening kunt vormen.
    En daarnaast zou een beetje logisch nadenken ook niet verkeerd zijn.
    Twee vaardigheden waardoor wij als mensheid groot zijn geworden en die ik steeds vaker mis bij bepaalde groepen.
     
  16. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.821
    Locatie:
    Hoorn NH

    .....je mist steeds vaker die twee vaardigheden bij bepaalde groepen.
    Nu vraag ik me af of dat wel zo is.

    Mijn ervaring is juist dat de mensen waarmee ik te maken heb logisch kunnen denken en een ruime basiskennis hebben.

    Mensheid en domheid is wel een interessant onderwerp.
    Wat ik je kan aanraden is het verhaal van "Die Schildbürger" te lezen.
    Als je dat goed hebt gelezen wordt je weer vrolijk en krijg je een andere kijk op de mensheid.

    Johannes
     
  17. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.240
    Locatie:
    Den Haag
    Als je het over journalisten hebt, geef ik je groot gelijk. Maar als je het over het 'gewone publiek' hebt, vind ik je veel te streng.

    Wat grappig is ... er is eens onderzocht (ooit gelezen) wat voor mensen er in oplichterstrucs trappen. Domme mensen zou je denken, dus niet. Die denken niet na en zeggen eerder "rot op vent!". Het zijn meestal mensen met een opleiding. Waarom? Omdat die door hun creatief denken eerder de neiging hebben zelf een verklaring te zoeken voor het manco aan het oplichtersverhaal en het te accepteren.
     
  18. MaartenR

    MaartenR

    Lid geworden:
    29 apr 2003
    Berichten:
    850
    Locatie:
    Oldenzaal
    Haha, hoezo ordinaire reclamestunt. Dit was 'slechts' een onderzoek om te ondervinden hoe je het best een verhaal kunt vertellen/publiceren via een blog. Dat licht hij namelijk toe in de uitzending bij De Wereld Draait Door.

    Te vinden op: NOS op 3 - Lying Dutchman biecht alles op in DWDD
     
  19. MaartenR

    MaartenR

    Lid geworden:
    29 apr 2003
    Berichten:
    850
    Locatie:
    Oldenzaal
    Dubbel post..
     
  20. Henri Kaper

    Henri Kaper verslagschrijvers

    Lid geworden:
    25 nov 2006
    Berichten:
    3.240
    Locatie:
    Den Haag
    Ik denk ook dat het niet gaat om "kunnen informeren", maar er op bedacht zijn.
     

Deel Deze Pagina