Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Mooi, zo’n nieuwe uitdaging, Hans. Eerste aanzet is veelbelovend.Na een hele roerige periode kunnen we er eindelijk weer eens even tussen uit. Dus het wordt pas over een week of 2 tot 3 eer ik weer verder ga.
Alle putting ijzers zitten er bijna op nu. nog 8 te gaan.
Bekijk bijlage 511774
Ondertussen ben ik de uitdaging aangegaan om zelf het boegbeeld te gaan maken.
Aangezien ik beter ben met machientjes, vond ik dit toch leuk om te gaan proberen.
Bekijk bijlage 511773
Bekijk bijlage 511772
Bekijk bijlage 511771
Bekijk bijlage 511770
tot over een paar weken.
Hans.
Mooi Hans. Geeft gelijk een heel ander zicht.De putting ijzers zitten er allemaal op. pfff... We kunnen dus langzaam aan verder met de opbouw. Dus nu is de bezaanroede aan de beurt. Ik volg Herby en de bouw van zijn royal caroline. Al zal dat niet veel afwijken van wat de meesten doen. Van achter naar voren toe het touwwerk opbouwen.
Dus eerst de roede maar eens maken. Een stuk beuk rondhout van 8mm opgespannen. Ik heb deze methode eerder gebruikt voor de masten.
Uitzetten op het verloop
Bekijk bijlage 514041
Ruw met mes de vorm/verloop erin
Bekijk bijlage 514040
Na bewerking met schuurpapier
Bekijk bijlage 514039
En dan afgezaagd.
Bekijk bijlage 514038
Bekijk bijlage 514037
Daarna wil ik de 7 provinciën gaan maken. Ik zag een discussie over de tekeningen. Ik ben op zoek naar de tekeningen op basis waarvan het model te bouwen is.
Ik heb me naar aanleiding van dit forum aangemeld. Ik ben bijna klaar met de hms victory. Daarna wil ik de 7 provinciën gaan maken. Ik zag een discussie over de tekeningen. Ik ben op zoek naar de tekeningen op basis waarvan het model te bouwen is. Heeft iemand een tip, of nog beter is er iemand die de tekeningen digitaal heeft?
ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Bedankt voor de informatie. Ik wil van scratch uitgaan en niet van een bouwpakket. Ik ga op zoek naar het boek van DikDag Wil, welkom op het forum. kolderstok.nl verkoopt het bouwpakket van de 7P, inclusief de tekeningen. Of wil je van scratch gaan bouwen?
Dan heb je als bron het boek van Dik of inderdaad de website van Otte Blom.
Voor scratch zou ik Dik aanraden, al volg ik Blom. Maar die laatste is incompleet en op sommige stukken niet zo gedetailleerd als Dik.
Groet Hans.
Als je het boek van Dik gaat zoeken let er dan wel op dat de tekeningen er nog bij zitten. Het zou zonde zijn als je die nog eens apart moet aanschaffen.Bedankt voor de informatie. Ik wil van scratch uitgaan en niet van een bouwpakket. Ik ga op zoek naar het boek van Dik
Grt Wil
Ik heb mij voor de Royal Caroline uiteindelijk ook tevreden moeten stellen met ronde kraaltjes of knijplood.5mm breed en dan ovaal zou mooi zijn. Maar zie die maar eens te vinden.