Negatieve ervaring eerste bestelling bij HobbyKing

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat maken die 10000 km nu uit, we zijn 2011! Ik verwacht service, ongeacht de lokatie.

Hun shipping process is niet robuust. Het afleveradres nog even dubbelchecken net voor versturen zou al heel wat problemen vermijden.

Maar goed, mijn verwachtingen liggen blijkbaar veel te hoog... zonde

Shipping process van HK is best wel goed, als ik de diverse verhalen op het forum zo lees. Dat uitgerekend jij (door een eigen fout) nu de klos bent, houdt niet in dat hun processen slecht zijn ingericht.
Hoeveel pakketten verlaten daar de toko per dag? Dat moeten er duizenden zijn, alleen al naar BE en NL... De vrijwel allemaal komen ze keurig aan.
Da's een foutmarge van één promille. Menig bedrijf is daar stinkend jaloers op...

(Potdorie... ik zit hier Hobbyking te verdedigen... Het moet niet gekker worden!:confused:)

Thousend time solly that we don't know the situation in youl stleet.
If you give us the light adless the package wil be allive next time.

HobbyLing suppolt

Zie het positief.
Belgische douane heeft je ook niet kunnen vinden :banana:

HK is leuk voor Lipo's en gadgets (geinig voor weinig).

Voor kwaliteit (Traxxas, E-flite, etc) en levertijd beter USA kwaliteitscontrole ertussen. Toko's op JFK leveren meestal binnen een week op de deurmat af.

Heb een bestelling vanuit de West-coast (California) in Tracktrace staan, ben benieuwd of die deze week op de deurmat beland.

Je eigen ruiten ingooien en dan de schuld op een ander steken?
Goeie binnenkomer. :lol:

Wordt je ook boos op de ober als je 33 bier besteld en krijgt, ook al staan er maar 3 stoelen? ;)

In de meeste kroegen hangen bordtjes met als tekst: onder de 16 wordt niet getapt.

Dus je moet 17 pils bestellen anders krijg je niks........................................

Ik heb op 7/8/2011 (in reply op de email ter bevestiging van betaling komende van HK, nog geen 10 minuten na ontvangst) het juiste adres al doorgegeven.
En jij denkt dat je de enige email hebt gestuurd op die dag? :? Je had contact op moeten nemen met online support, je krijgt dan namelijk een meldingsnummer en komt in een heel andere administratieve molen dan gewoon maar een email naar een algemeen iets sturen.

Wat maken die 10000 km nu uit, we zijn 2011! Ik verwacht service, ongeacht de lokatie.

Hun shipping process is niet robuust. Het afleveradres nog even dubbelchecken net voor versturen zou al heel wat problemen vermijden.
Voordat je de bestelling bevestigt, krijg je nog een keer een overzicht met je NAW-gegevens. Die heb je dus zelf gemist. :yes: En als je voor een dubbeltje op de eerste rij wilt zitten, zul je ook de risico's moeten accepteren. Van een "discounter" hoef je geen service te verwachten. Dan had je het bij een vakhandel moeten halen. Daar betaal je voor de service die je graag wilt. :D

En los van jouw bestelling, als je in Nederland via PostNL een pakket verstuurd naar een verkeerd adres en het komt terug, ben je ook je verzendkosten kwijt. Het is een dienst die door derden geleverd wordt en niet door de leverancier zelf. Zou wat gek zijn als een leverancier op moet draaien voor de gemaakte kosten als gevolg van een fout door de koper... :yes:

topic starter is dit natuurlijk zelf schuld.

Die firma in Hongkong heeft precies gedaan wat hij ingegeven heeft.
Dat tante post grote fouten maakt is duidelijk, maar in deze kun je de postbode niet de schuld geven.

Je reply had je niet op die manier moeten doen, dat eindigd in de vuilbak, staat ook in die betreffende mail. Er is een specifiek mail adres voor dit soort foutjes mits je ze op tijd doorgeeft (voor verzending) wordt het opgelost.

Ik heb op 7/8/2011 (in reply op de email ter bevestiging van betaling komende van HK, nog geen 10 minuten na ontvangst) het juiste adres al doorgegeven.

En hier je 2e fout: eerst voer je het verkeerde adres in, en geeft HK dan de schuld. Maar als je dan ook nog eens op de bevestigingsmail replied, dan is dat echt niet slim. tegelijk met de bevestiging van je betaling krijg je nog een mail waar het volgende in staat: "You can contact support by logging into our website and submitting a ticket."

Maargoed, ik hoop dat je zelf hier van hebt geleerd, altijd alles even ZELF te dubbelchecken, en goed te lezen hoe en wat. Je moet natuurlijk zelf doen wat jij van je leverancier verwacht, die kunnen niet aanvoelen dat jouw adres verkeerd is, daarom dat ze het een aantal keer nog voorbij laten komen, zodat jij geen fout kan maken ;)

Je kunt niet replyen op de bevestigingsmail, kan wel maar wordt niet gelezen ;) Het is namelijk een geautomatiseerd systeem.

Ik ben even gaan nakijken...

Dit is letterlijk te lezen in de verwelkomings email die je krijgt wanneer je je voor de eerste maal registreert bij HK (wordt verstuurd van cs@hobbyking.com)

"...
However, should you not be able to find what you're looking for, or have a question, please let us know by replying to this email or emailing cs@hobbyking.com
..."

en wat verder

"...
Important Contact details
Email Support:cs@hobbyking.com
..."

De email die je krijgt ter bevestiging van je betaling, en waarop ik heb geantwoord met het juiste verzendadres, wordt verstuurd van... 3 maal raden... cs@hobbyking.com natuurlijk!

CS van Customer Service...

Kan het nog onduidelijker?

Maar goed ik heb m'n lesje dus wel geleerd.
Overigens ben ik ook maar een mens, ik maak dus weleens een fout... met dit spijtige voorval als resultaat. Ik wou het jullie niet onthouden, misschien steken jullie er ook wat van op.

Overigens kun je ook je order nog cancellen zolang het niet verscheept is. Dan komt je betaling op de balance te staan en kun je eventueel opnieuw de bestelling doen.. Werkt prima. Een keer gedaan toen ik toch twijfelde over een bestelling en nog even wilde dubbelchecken of de door mij bestelde items wel correct waren..

Maar goed ik heb m'n lesje dus wel geleerd.
Overigens ben ik ook maar een mens, ik maak dus weleens een fout... met dit spijtige voorval als resultaat. Ik wou het jullie niet onthouden, misschien steken jullie er ook wat van op.

Hans,

Uiteraard ben je ook maar een mens en daar is niets mis mee:D

Ik hoop dat je ook wat opgestoken hebt. Gebruik Pay Pal, gewoon gemakkelijk en foulproof (en het houdt je in toom bij het zien van al dat mooie spul, ik zet er een bepaald bedrag op om de schade te beperken ;-)).

Stevo

[mod]hmmm, draadje is inmiddels al veel te lang geworden. Bij deze kappen we het af.[/mod]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back