Nemesis racer EP 1560 mm.

Ik zou het gewoon uitproberen. Hij heeft een goed kist gekocht om het vliegen te leren en ik zie wel diepte...en zat ook 3x in een boom...... tich keer gecrashed

Dank voor je reactie.
Ik bied hierbij even mijn verontschuldigingen aan de Topicstarter.
Ik bemerk net dat ik het onderwerp van mijn vraag in een totaal verkeerd Topic heb staan.
Sorry voor de vervuiling van het originele draadje.Zat gisteren dus even niet op te letten met mijn grijze cellen.
Was niet mijn bedoeling.
Vr Gr Erwin

Dank voor je reactie.
Ik bied hierbij even mijn verontschuldigingen aan de Topicstarter.
Ik bemerk net dat ik het onderwerp van mijn vraag in een totaal verkeerd Topic heb staan.
Sorry voor de vervuiling van het originele draadje.Zat gisteren dus even niet op te letten met mijn grijze cellen.
Was niet mijn bedoeling.
Vr Gr Erwin

Maakt niet uit. Hopelijk gaat het goed en heeft hij veel plezier in deze mooie hobby :)

Rob

Hallo Rob,

De nemisis spreekt mij ook echt wel aan, zou wel eens mijn volgend toestel kunnen worden. Vraag me af met welke lipo batterij je nu juist vliegt? Valt de vliegtijd nogal mee met je setup?

Groeten

Hallo Rob,

De nemisis spreekt mij ook echt wel aan, zou wel eens mijn volgend toestel kunnen worden. Vraag me af met welke lipo batterij je nu juist vliegt? Valt de vliegtijd nogal mee met je setup?

Groeten

Hoi,

5s 4000 25C GensAce vlieg ik mee. Hij kan ook op 4s deze kist. Maar ik ben een beetje verslaafd aan 'power'.
De standaard setup, wat HK adviseert is veels te licht. Niet aan te raden.

Hij trekt met de 13x8 APC-E iets over de 50amps geloof ik. Daarmee is de vliegtijd lang genoeg voor mij. Ik heb de timer op 6 minuten gezet geloof ik.
Vanwege slechte weer, helaas niet meer kunnen vliegen....

Zeer gave kist en in als je hem in HK Duitsland koopt, is hij echt zeer betaalbaar. Ik geloof USD 159 inclusief verzendkosten.

Enige nadeel van deze kist is zijn 'tube'. Die is echt te zwaar. Middels gaten (dremel) is hij nu een stuk lichter. Is namelijk heel dik alu.

Rob

De mijne is ook binnen, alleen sneu dat ik nu lees dat de geadviseerde setup te licht zou zijn aangezien ik deze erbij heb laten afkomen....:rolleyes:

Nu dat kan de pret niet drukken, ik probeer hem eerst zo, ik heb nog een andere motor en regelaar liggen moest het nodig zijn.

Stevo

De mijne is ook binnen, alleen sneu dat ik nu lees dat de geadviseerde setup te licht zou zijn aangezien ik deze erbij heb laten afkomen....:rolleyes:

Nu dat kan de pret niet drukken, ik probeer hem eerst zo, ik heb nog een andere motor en regelaar liggen moest het nodig zijn.

Stevo

Hoi Stevo

Ze adviseren een motor van 177gram. Dat is goed voor een kist van 1.7kg, maar niet voor dik 2kg. Het zal er zeker mee vliegen.

Ik meende ook 2.1kg zoals ze het dat melden op de HK site. Ik had een 200gram motor...maar met 5s kom je al heel snel op 2.5kg.
Dus...die ligt hier ook in de la. Ik tel altijd ongeer 10% aan gewicht voor de motor, op het totaal gewicht van het vliegtuig.

Maar goed, misschien kom je met 4s dan wel op het gewicht en deze motor?????

Bij Nitroplanes, staat hij ook op de site met deze lichte setup. Daar vliegen ze ook ermee
CMP NS-50 Speed Racer (EP-1430mm) Receiver-Ready RC Sports Plane
(zelfde kist, andere kleuren)

Vliegen doet hij, maar zal niet echt hard gaan.

Rob

Ps. met andere setup, moet je de motor mounting meer terug leggen. Zie fotos hierboven.
Maar inderdaad, eerst zo eens vliegen.

Rob,

Dank voor de info. Het is idd de bedoeling om die op 4S te vliegen.

Die aluminium vleugelbuis is inderdaad zwaar, ik zal volgende week kijken of die door een carbon exemplaar kan vervangen worden. Hier en daar wat proberen snabbelen aan het gewicht.

Wat ik ook overkill vind is dat er schijnbaar in de staart plaats voorzien is voor 2 standaard servos voor het hoogteroer? Lijkt me er wat over.

Stevo

Hoi Stevo,

Met dremel heb ik Alu buis flink lichter gemaakt. Carbon 19mm heb ik niet gevonden. Als jij eentje vind, geef me een seintje.

Op hoogteroer heb ik: 2x Hitec 225BB
Is wel wat werk om in te bouwen. Maar meer als voldoende en ook gewicht bespaard.
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1500889&page=12

Doe de 'horns' niet korter knippen. Je hebt anders veels te snel grote uitslagen.
Aan de body kant, is de balans 9cm van de vleugel rand. Dus precies in het midden van de tube. Op RCgroups, zijn er enkelen die 10cm beweren. Maar berichten van crashes, op de rug rollen als ze langzaam vliegen...zegt me genoeg.
De mijn vliegt super met 9cm balans punt.

Op ailerons heb ik Graupner standard digitaal 8077. Werken prima.

Rob

Hallo,

Klopt het dat er twee servo's nodig zijn voor het hoogteroer? Dus maakt dan 5 in totaal?
Zijn deze standaard servo's van grootte?

Groeten

Barrez,

Inderdaad 5 standaard servos

Rob,

Ik ga volgende week kijken bij mijn locale hobbyboer voor 19 mm carbonbuis. Als ze die hebben geef ik een seintje.

De mijne vliegt inmiddels 4S en de motor die HK origineel voorschreef. Je zal er nooit een pylonrace mee winnen met die setup maar hij vliegt heel strak en toch best vlot.

Telemetrie (temperatuurmeter voor motor regelaar en rpm sensor zitten erin). Een extra frivoliteitje van me:D

Stevo

@Stevo

Wat betreft de carbonbuis, denk ik niet dat je die vind. Ik heb overal gekeken en het was allemaal 20mm.
Inmiddels heb ik de dremel erin gezet en hij is nu 71gram ipv 110gram. Net zo goed nog stevig genoeg. Is echt heel dik aluminium.

Jouw kist zal ook wel wat lichter zijn denk ik. Hiero weegt hij 2650gram met 5s 4000 en een zwaardere motor. Ook de ESC (85amp) is wat zwaarder. Het gewicht heb ik kunnen terug brengen, door twee kleinere servos te gebruiken op het hoogte roer, carbon landings gestel.....en gatenkaas in de alu-tube. Op die manier heb ik dik 100gram bespaart.

Hij vliegt super. Ik heb wel iets meer rechts domping moeten geven. Maar dat kan zijn vanwege het feit dat ik de motor bevestiging moest veranderen.

In mijn setup gaat hij behoorlijk snel en vliegt gewoon super strak. Maar power went en op het rcgroups draadje had iemand een setup van 2000watt geloof ik. Dat is nog eens het dubbele wat ik heb....en dan heb je echt een raket volgens mij!

In iedergeval ben ik er super blij mee. Echt een hele mooi arf kist!
Collega piloten op het veld wilde niet geloven dat hij van HK afkwam. Maar hij is gebouwd door CMP volgens mij. Want als dusdanig kun je hem elders ook kopen. CMP (China Model Pro) is echt wel een heel goede fabrikant.

Rob

Hallo, hoe langzaam of hoeveel gas je landt haar Nemesis?
Mijn flow is gecrasht als gevolg van sloop, te langzaam: (

P.s. Mit Google Übersetzt :) Bin leider kein Niederländer!

greez
Romeo69

Hoi Romeo69

Sorry, ik zie jouw post pas heel laat. Wilde zelf al posten of er nog meer Nemesis vliegers (deze kist) zijn.

Ik land de kist op snelheid. Hij kan best langzaam, maar beter iets te snel...dan te langzaam. Kwestie van wennen. Jammer dat hij is gecrashed :(

Ik vlieg deze kist zeer vaak. Ook bij wind is hij super te vliegen. Ik moet dan wel opletten met de lengte van de vlucht. Na 5minuten land ik dan...omdat je dan meer met volgas vliegt.

Het is een zeer gave kist/arf. De basis setup wat ze adviseren vind ik persoonlijk te licht/underpowered.

De motor wat ik heb is perfect, maar met die NTM van Turnigy, wijs om de magneten met wat seconde lijm te verzegelen. Is ff werk, maar ze hebben de neiging om los te laten. Voor de rest een puike motor!

Back