Hallo,
Jep, neodym magneten zijn inderdaad ongeveer 3x zo sterk als de goedkope ferriet magneten in een gewone speed 400. Dit Wattage motortje lijkt op het eerste gezicht op de cobalt 400 van Jamara, mocht dat zo zijn dan kan ik je verzekeren dat de claim van de maker niet overdreven is... Let wel op met de capaciteit van je regelaar en accu's. Ik vermoed gezien de propellor opgave dat je met bij 7-8 cellen al gauw tegen een opgenomen stroom zit van 18-20 A. Neem voor de zekerheid een regelaar met minimaal 30 A continu. Als cellen zou ik de 2/3 Flight cellen van Sanyo gebruiken (1200 mAh). Als prop om mee te beginnen een 6x4 thinblade electric van APC of een 7x4. Een 8x4 lijkt mij erg veel van het goede, maar dat weet ik niet zeker omdat ik niet weet hoeveel wikkelingen het anker heeft.
Ik zag op het plaatje ook nog net 27T staan (?) Als dat voor het aantal wikkelingen staat, dan liggen er releatief veel wikkelingen op het anker, wat weer resulteert in een lagere Kv waarde (omwentelingen per volt). Wellicht kan die dan toch op 7 cellen (lijkt mij) een 8x4-6 draaien.
Vlieg ze!