Nestelringen/holnieten voor zeil

Met behulp van de zoekfunctie heb ik een aantal fournituren zaken gevonden, en modelbouw winkels die nestelringen in hun programma hebben.
Daarbij heb ik bij een van hen de kleinste gekocht die te leveren is, namelijk met een huls diameter van 4 mm. Dat is de kleinste die ik, waar dan ook, kon vinden. Deze zijn gebruikt voor de verstaging

Toch zoek ik nog kleinere holnieten, voor de zeilen van mijn bootje; het model is van Robbe, maar de ringen die in hun zeilen zitten zijn van messing, en een diameter van 2 mm. Alleen heeft Robbe die niet meer in hun programmma; alleen nog grotere aluminium holnieten.

Vraag is dus: wie weet waar ik holnieten/nestelringen van 2 of desnoods 3 mm kan bestellen, dan kan ik weer verder.

Bedankt!
Cor

Ik heb deze voor de zeilen van de America gebruikt, Ø 1,1 mm. Ook zo'n doorslag gereedschapje erbij. Abe de ene kant zijn ze mooi, aan de andere kant rafelen ze wat.
Even op die site zoeken of ze nog grotere hebben:D.

full

full

Groet,

Ad

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat gaat de goede kant op Ad!
Ik heb die hele site doorgespit, en tussen de 1,1 mm (die te klein is voor mij) en de 4 mm die ik al heb, is er alleen nog 3 mm in de aanbieding, wèl in 3 kleuren :)
Dus dit even in beraad houden, dan kan ik die nog wel gebruiken, als er niets anders voorbij komt.
Dank
Cor

Eindelijk even een terugkoppeling Skiff: ik heb daar de juiste maat kunnen bestellen, en alle zeilen zijn prima in orde; althans dat lijkt zo, want ik heb ze nog niet buiten gehad. ;)
Ik moest er wel een paar keer over heen en weer mailen, want er staan bij veel van die dingen geen maten en hoeveelheden bij; heb ringen besteld van 3 mm maar die van 3 mm zijn in feite de buitenmaat van de nestelringen, maar dat kwam voor mij mooi uit.
Er zitten er 25 in een verpakking daar....
Cor

Back