Net heli gekocht!

Hallo,

Ben na veel binnen vliegen met mijn Coax en heel wat uurtjes AFPD overgegaan tot aanschaf van een KDS450C, namelijk hier. Heb er tevens een flymentor bij gekocht. Heb verder weinig ervaring met "serieuzere" heli's.

Nu vraag ik me af als ik hem straks binnenkrijg of dat ie al afgesteld is of dat ik dat zelf nog moet doen... Weet iemand hoe dat zit? :confused:

Is dat niet wat vroeg voor een CP heli ? Maar goed, de flymentor vind ik persoonlijk niet goed voor beginners. Je denkt dat je al goed kan hoveren en je gaat verder gaan dan hoveren terwijl je eigenlijk nog niet eens goed kan hoveren.. Daarom is het beter voor een beginner om zonder flymentor te beginnen zodat je niet te overmoedigt geraakt. Maar ok, je hebt hem al gekocht dus dat is te laat ;) Toen ik mijn heli RTF kocht dan was deze al goed afgesteld, maar dit hangt van fabricant tot fabricant af..

En eeehm, je hebt je draadje in het verkeerde gedeelte geplaatst, dit hoort niet bij "Modelvliegtuigen -> beginners" maar bij "Modelhelikopters -> Algemeen heli"

Laatst bewerkt:
Jelle,

Dank voor reactie. Verkeerde topic :-( Kan ff niet vinden hoe ik dat kan corrigeren. Hoor ik het topic dan opnieuw te openen?

Betreft de CP wat vroeg is, daar ben ik het wel mee eens, maar ik heb gewoon geen zin om eerst nog met een FP aan de gang te gaan. ik zal hem toch wel een keer crashen...

Betreft de Flymentor, klopt dat je daarmee niet leert, echter ik vond het geoon leuk en je kan hem op "hold position/autohover, op stabilize of ook gewoon uit zetten." En als het helemaal niks is sloop ik hem er weer af :-)

Het ging me meer om de afstelling: maw: komt de KDS afgesteld uit de doos...

Laatst bewerkt:
Ik vind het geen slechte keuze. Mits je het heel rustig aan doet en vooraf voldoende leest over afstellingen ed. kan je perfect met een CP beginnen. Trainingskruis eronder en heel rustig stapje voor stapje verder gaan.

Een FP is toch enkel goed voor de stickbewegingen deftig mee te leren. Uiteindelijk wil je al snel naar CP omdat de FP zich echt niet goed kan redden in de buitenwind.

Ik vind de KDS450 een goede keuze als eerste CP heli.

Ik vind het geen slechte keuze. Mits je het heel rustig aan doet en vooraf voldoende leest over afstellingen ed. kan je perfect met een CP beginnen. Trainingskruis eronder en heel rustig stapje voor stapje verder gaan.

Een FP is toch enkel goed voor de stickbewegingen deftig mee te leren. Uiteindelijk wil je al snel naar CP omdat de FP zich echt niet goed kan redden in de buitenwind.

Ik vind de KDS450 een goede keuze als eerste CP heli.

Precies, zo deed ik het ook. Nog nooit Coax gevlogen zelfs :p Gelijk met CP.

Informeer je zelf gewoon donders goed, leer wat pitch is, je pitch afstellen en werk veilig. Het zijn levensgevaarlijke machines. ( Helicopters in het algemeen dan )

Precies, zo deed ik het ook. Nog nooit Coax gevlogen zelfs :p Gelijk met CP.

Informeer je zelf gewoon donders goed, leer wat pitch is, je pitch afstellen en werk veilig. Het zijn levensgevaarlijke machines. ( Helicopters in het algemeen dan )

Ok, mannen dank voor advies! En we weten allemaal al dat vliegen retemoeilijk is, dus leuk dat er positieve recties zijn! :celebrate:

En idd, ik ga goed oppassen... Was een tijdje geleden voor het eerst met iemend mee met een "echte heli" (Align T-Rex 500), en toen ie opsteeg moest ik even denken aan een grasmaaier zonder kap.. :schrik:

Ok, mannen dank voor advies! En we weten allemaal al dat vliegen retemoeilijk is, dus leuk dat er positieve recties zijn! :celebrate:

En idd, ik ga goed oppassen... Was een tijdje geleden voor het eerst met iemend mee met een "echte heli" (Align T-Rex 500), en toen ie opsteeg moest ik even denken aan een grasmaaier zonder kap.. :schrik:

vlieg zelf ook met kds450c heli's prima heli voor te beginnen;)
gewoon rustig aan beginnen zoals al vermeld de rest komt vanzelf:worship:

Ja ik hoop dat het vanzelf komt maar gok er niet op...

PS: Ik kom uit de buurt van Eindhoven, kun je daar ergens goed heli-lessen krijgen of evt een "afstel/trim" workshop doen ofzo?

Ik weet dat er in de buurt van Lelystad eea te vinden is (Pitch-Play) maar ik hoopte op wat dichterbij...

Back