Neu motoren, ervaringen (ook Lehner Tekin en Castle )

Dit ook vanwege de smallere can.

Een kleinere motor was voor jou toch een aankoopargument?

Hoe je't ook bekijkt, met een Lehner of NEU koop je in beide gevallen erg goede motoren. Ik denk wel dat, ondanks dat Lehners erg duur in aanschaf zijn, deze net weer iets makkelijker doorverkopen dan een NEU. Kijk maar eens op ebay.de, dan zie je dat de Lehners nog aardig waardevast zijn omdat ze erg populair zijn voor bootjes.

Lehners worden erg veel in boten gebruikt, en dat is niet voor niks. Warmteontwikkeling & efficiency is daarin veel meer een aandachtspunt dan in auto's. Als je echt het uiterste wilt bereiken tav efficiency heb je daarom met een Lehner denk ik meer kans. Maar dan moet je ook niet met HK lipo's gaan rijden, maar bijvoorbeeld met Hyperions. En uiteraard gaan voor een HV setup.

Het is maar net hoever je de lijn wilt doortrekken en hoeveel geld je eraan wilt besteden.

Ik heb zowel Lehner, NEU, Plett als Hacker (gehad).

Voor mijn Mervjes had ik zowel een NEU als Lehner in nagenoeg hetzelfde formaat, de Lehner bleef dan wel nog wat koeler, maar omdat je zo veel power over hebt, is dat ook met de NEU dus totaal geen probleem.

Plettenberg BigMaxximum werd ondanks ingebouwde fan toch warmer dan een Lehner of Castle NEU van hetzelfde formaat in een savage flux.

Heb nu een bootje waar een Hacker in zit en ook zeer tevreden over.

Ik heb wel ZEER slechte ervaringen met de arrogrante houding wat betreft service/reparatie van Hacker en Plettenberg. Dat is echt dramatisch te noemen daar bij die toko's.

De no questions asked exchange fee die zowel Castle als NEU hanteren verdient echt een dikke pluim! Ook voor hun regelaars trouwens.

Veel mensen weten dat niet, maar als jij morgen bij wijze van spreken een nieuwe MMM uit de doos haalt, er overheen zeikt en daarna er met een hamer op slaat en dat geheel op youtube zet en doorstuurt naar Castle, krijg je toch een nieuwe MMM voor iets meer dan de helft van een nieuwe.

De firma eflight.ch heeft aardig wat NEU's in voorraad op de plank, scheelt je een hoop wachttijd en nauwelijks duurder.

Een kleinere motor was voor jou toch een aankoopargument?
Nee, lengte en gewicht o.a. wel

Ik denk wel dat, ondanks dat Lehners erg duur in aanschaf zijn, deze net weer iets makkelijker doorverkopen dan een NEU.
moah dat vraag ik me af hoor. Jij zit in de bootjes zo te zien. Ik denk dat je daar dan het meest op let en dan zal je een Lehner misschien vaker tegen komen. Ik kom ze op de fora rond het offroad rijden nooit tegen. Ik denk dat daar uiteindelijk dan ook wel een reden voor is.

Een BMW M3 motor is ook geweldige kwaliteit en performance. Ik heb er alleen nog nooit een in een offroad truck gezien ;)

De firma eflight.ch heeft aardig wat NEU's in voorraad op de plank, scheelt je een hoop wachttijd en nauwelijks duurder.

Goeie tip, bedankt!.

Ik had een tijdje geleden 2 Monster 2200Kv combo's gekocht van Castle. In 1 doosje zat geen standaard aluminium pinion. Dus ik ze gebeld en na aanvankelijk wat moeite om contact tot stand te brengen, vroegen ze uiteindelijk wat ik wilde. Ik zei dat ik wel 2 stalen mod1 pinions wilde "om de pijn te verzachten"
Ik kreeg een paar dagen later in NL 2 stalen pinions in de bus....
Ik heb wel vertrouwen in Castle.
Al moet ik zeggen dat ik ook goeie verhalen lees over Tekin die zelfs op RCtech de mensen te woord staat en ook een hele soepelere garantie regeling heeft (moet ook wel met de problemen die ze gehad hebben)

Laatst bewerkt:
Ik zit nu in de bootjes maar heb vooralsnog meer ervaring met auto's.

Lehners worden wel degelijk in dikke offroad setup's gebruikt. Eén voorbeeldje:
1:5 FG 4WD Brushless buggy conversion - RC-Monster Forums en er zijn er nog wel meer, zelfs op RC-M.

De reden dat je ze niet veel tegenkomt is dat ze vooral in DLD worden gebruikt en behoorlijk duur zijn. Ik zit niet lehner te promoten hoor, heb er zelf geen en zie mijzelf er ook niet eentje aanschaffen. Maar ik wil je er alleen op wijzen dat als max efficiency je doel is, je waarschijnlijk beter af bent met een Lehner.

en deze:

weet niet of het al eens gepost was ,maar kwam langs een leuk projectje uit sweden.een 14s savage flux
Engine: Lehner 2280/8
Lipo: Hyperion G3 3300mAh 6+6+2s
ESC: Jeti Spin 200
Extended Arms: FLM
Diffs: HPI bullet broof + kompositreinforced house
6TZIFV_kQTU[/media] - MVI_0058.MOV
dq353EAkV2Y[/media] - MVI_0087.MOV

Laatst bewerkt door een moderator:
Tekin zit ook op RCM volgens mij, evenals Castle. Als je je probleem meld op RCM zal Castle 100% zeker voor je zorgen.

Veel mensen weten dat niet, maar als jij morgen bij wijze van spreken een nieuwe MMM uit de doos haalt, er overheen zeikt en daarna er met een hamer op slaat en dat geheel op youtube zet en doorstuurt naar Castle, krijg je toch een nieuwe MMM voor iets meer dan de helft van een nieuwe.
:mrgreen:

ps. Die pics van hun facility heb ik ook ooit eens opgezocht toen ik mijn MMM naar Castle stuurde :)

Goeie tip, bedankt!.

Nog eentje dan!

Voor degene die Duits kunnen lezen en best wel eens een kanon van een motor willen kopen de tip om eens rond te snuffelen op www.rc-raceboats.de

Daar bieden alle Big Spending Boating Heinrichs hun overvloedige waren aan en vind je een schat aan Lehners en Plettenbergs en in wat mindere mate Hackers en NEU
Zoals terecht eerder door iemand anders opgemerkt zijn de tweedehands prijzen voor dat spul nog steeds fors, maar wel degelijk interessant. Zeker ook omdat je bij Lehner en Plett soms best wel wat weken moet wachten voordat je bestelling gebouwd en geleverd wordt.

Voor NEU koopjes kijk je op het Amerikaanse bootjes walhalla Offshore

Offshore Electrics Forums - Powered by vBulletin

Er is op dat boten forum idd iemand die 2 Lehner 1950 6 verkoopt (ongeveer 2100Kv). Is er hier iemand die de 2e zou willen? Hij vraagt 480 voor allebei . Ze zijn 3x gebruikt.

Ik had de adv ook al gelezen, maar ik heb helaas geen interesse.

Hoe je het ook wend of keert, ik vind 250eu nogal wat geld voor een motor. Al helemaal omdat ik een Tekin 2250kv truggy motor te koop weet staan, nieuw voor 100 eu.

Da's ook een mooie motor. Maar dat lijkt dan weer net iets te veel op m'n huidige Castle 2200. En zonder sensored ESC heeft dat dan niet zoveel meerwaarde. Toch zou ik wel geinteresseerd zijn voor die 100 euro (duh) of ga je 'm zelf kopen?

Ja, het zijn allemaal punten om te overwegen. Ik heb ook even dat topic over die Lehners gelezen.

In den beginnen ben ik erg fan van duitse engineering. Bij mij voor de deur komt ook nooit meer iets anders dan een duitse auto b.v.

Maar voor zover ik nu kan zien zijn er 2 goeie redenen om niet voor een Lehner te gaan:

-De lehner is een 2 pole en daardoor beter geschikt voor hogere snelheden met minder weerstand. De Neu's zijn 4 pole en die schijnen toch wat lekkerder te lopen in het lage toeren gebied en meer koppel te hebben. Ik heb alleen offroad auto's en alhoewel ik er ook onroad mee rij en dan hoge snelheden haal blijf ik de relatief zware auto's toch als offroader behandelen. Ik denk dat je zo'n Lehner beter in een straatcircuitauto of idd een boot stopt. Dit ook vanwege de smallere can. Als ik hoge snelheid wil halen dan wil ik dat bereiken door vertanding vs warmte ontwikkeling (vs gewicht). Ik denk dat ik daar dan het beste een Wye 4 pole motor voor kan nemen als die idd een hoger rendement halen (=minder warmte ontwikkeling)

-Het 2e punt is dat een high current Lehner gewoon 300 euro kost en een vergelijkbare Neu nog geen 200.

Vergis je niet in de kracht van een 2-polige motor... En als je perse power nodig hebt kun je misschien beter naar 6-polige motoren of outrunners kijken.

Zow, die gast met die Monstertruck is wel erg goed bezig zeg. En die motor, wat een monster. En hij heeft dus al gedaan waar ik al een paar maanden aan zit te denken: watergekoelde motor met een radiator :cool:
monterat2.jpg

Maar goed....maar weer snel :ontopic:

Zijn er mensen die mee willen doen aan een vegelijkend onderzoekje tussen wat van dit soort motoren? Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Ja die kerel heeft echt $$ over. Die ESC is ook HUGE :D

Ik wil best mee doen, maar de vraag is hoe/wie/wat/waar. Objectief vergelijken van motoren is erg lastig. Als ik nu die Tekin zou kopen kon ik alvast vergelijken tussen Tekin, Neu en Castle ... maar ik koop hem niet dus :)

Ja die kerel heeft echt $$ over.

en vooral ook heel veel TIJD over. Ik zie dat ie een zoon heeft. Nou, ik ook en dus heb ik echt geen tijd voor dit soort projecten. Misschien als ie wat ouder is....

Maareh, ik hoop eigenlijk dat die gast van die Lehner reageert. Ben wel benieuwd hoe zo'n ding het doet in een Slash 4x4. Die sigaar is nog langer dan een ballistic 550 of een SC4X.
De Slice zal toch wel een Neu moeten worden aangezien de motor niet te lang mag zijn omdat ie dwarsgeplaatst is. mischien dat we eens wat moeten organiseren over een paar maanden.
Zou leuk zijn met wat verschillende auto's en wat high end motoren idd.

Dat is zó moeilijk te vergelijken... Je zou dan allemaal van dezelfde type's motoren moeten vinden, écht precies hetzelfde van elk merk één en die zouden ook nog eens nieuw moeten zijn aangezien gebruikte motoren slechter kunnen presteren dan nieuwe(re).

Maar het idee is goed, alleen moeilijk te realiseren.

Ja die kerel heeft echt $$ over. Die ESC is ook HUGE :D

Ik wil best mee doen, maar de vraag is hoe/wie/wat/waar. Objectief vergelijken van motoren is erg lastig. Als ik nu die Tekin zou kopen kon ik alvast vergelijken tussen Tekin, Neu en Castle ... maar ik koop hem niet dus :)

Als die schijt douane m'n motor eens vrijgeeft kan ik testen

Maar Patrick staat zijn Plette BM graag af want die wordt toch niet gebruikt :D

Pffff, die wordt het meest gebruikt :p

Je mag wel al mn Hackers lenen, Schulze en MGM ESC en nog die mega made-in-china outrunner. Ohja, en nog die Align outrunner, die liggen allemaal stof te happen :p

IMG_3028.jpg

Dat rijtje dus

Back