Neu motoren, ervaringen (ook Lehner Tekin en Castle )

Ben sinds kort lid van mvw. Zal dus vooral op dat circuit gebruikt worden.
Ik wacht nog even jou bevindingen van de tekin ten op zichte van de neu af.

De 2200kv die er nu in zit is een "gewone" castle motor

Ik heb m'n motor zonet gesoldeerd en even getest in de tuin/op straat. Die motor cogged minder dan m'n Castle 2200kv en hij precies ook minder warm. Ik heb zeer agressief gereden en temps waren 42°C na 10min. Dit weekend ga ik naar de club dus dan kan ik beter vergelijken. De eerste indruk is in ieder geval zeer positief :D
 
En t.o.v. je Neu?
Cogging is nagenoeg hetzelfde. De Neu is nog een tikkeltje smoother. Verder voordelen vind ik de gesloten can met koelvinnen, een platte kant op de schaft, standaard 3mm en 4mm mounting holes, motor is zelf makkelijk open te maken voor onderhoud.

Ik wou hem testen op het circuit want daar voel je echt het verschil, maar vannacht las ik m'n mails en we mogen niet meer op ons circuit rijden :( En een alternatief is er niet... Ik moest al 40min rijden naar de club en dat was de dichtste in m'n buurt... Hopelijk vinden we snel een nieuw terrein.
 
Cogging is nagenoeg hetzelfde. De Neu is nog een tikkeltje smoother. Verder voordelen vind ik de gesloten can met koelvinnen, een platte kant op de schaft, standaard 3mm en 4mm mounting holes, motor is zelf makkelijk open te maken voor onderhoud.

Ik wou hem testen op het circuit want daar voel je echt het verschil, maar vannacht las ik m'n mails en we mogen niet meer op ons circuit rijden :( En een alternatief is er niet... Ik moest al 40min rijden naar de club en dat was de dichtste in m'n buurt... Hopelijk vinden we snel een nieuw terrein.

Dat van het circuit is klote man. Hoop dat jullie wat anders kunnen vinden.

Over de Neu, wat voor schroef gaten zitten daar in dan? Amerikaanse draad?
Zag nu een CC/Neu1512-1800KV voor 60 dollar op de castle uitverkoopsite, geen geld maar wat is verschil met een "pure" castle of Neu motor?
 
Laatst bewerkt:
Dat van het circuit is klote man. Hoop dat jullie wat anders kunnen vinden.

Over de Neu, wat voor schroef gaten zitten daar in dan? Amerikaanse draad?
Zag nu een CC/Neu1512-1800KV voor 60 dollar op de castle uitverkoopsite, geen geld maar wat is verschil met een "pure" castle of Neu motor?

Ze zijn gebaseerd op de Neu's. Ze zijn zelf samen ontworpen in samen werking met Neu geloof ik. Hetzelfde voor Tekin motoren.

De castle aan de lopende band geproduceerd om de kosten te drukken. Neu's zijn met de hand gemaakt. Castle zijn imo beter kwa duurzaamheid enzo in een auto. Neu's zijn lichter en iets efficienter, maar de losse draden aan de windings enzo is een nadeel. Die kunnen afbreken of kortsluitingen door de grote schokken in een auto. En de prijs ligt hoger dan voor een Castle.
 
Ik ga dan wel de gok nemen voor die 1512 1800kv. Toch weer jammer dat de verzend kosten stevig zijn. Maar 94 dollar voor het totaal valt nog mee
 
Sta op het punt Neu's in Duitsland te bestellen. = zelfde prijs maar geen verzendkosten vanuit de VS (laat staan douane)

Een Neu is trouwens een stukje lichter en kleiner als zijn Castle equivalent. En loopt een stuk soepeler. De draden moet je idd heatshrinken en vastmaken. De open eindes kan je dicht maken. In duitsland kan je dat laten doen met hittebestendig gaas.

EDIT: ze hebben de 1512 niet maar wel de 1412. De 1512 is wel in zwitserland te krijgen)
 
Laatst bewerkt:
Sta op het punt Neu's in Duitsland te bestellen. = zelfde prijs maar geen verzendkosten vanuit de VS (laat staan douane)

Een Neu is trouwens een sutkej lichter en kleiner als zijn Castle equivalent. En loopt een stuk soepeler. De draden moet je idd heatshrinken en vastmaken. De openeindes kan je dichtemaken. In duitsland kan je dat laten doen met hittebestendig gaas.

EDIT: ze hebben de 1512 niet maar wel de 1412. De 1512 is wel in zwitserland te krijgen)

Bij welke shop koop je ze?
 
Sta op het punt Neu's in Duitsland te bestellen. = zelfde prijs maar geen verzendkosten vanuit de VS (laat staan douane)

Een Neu is trouwens een stukje lichter en kleiner als zijn Castle equivalent. En loopt een stuk soepeler. De draden moet je idd heatshrinken en vastmaken. De open eindes kan je dicht maken. In duitsland kan je dat laten doen met hittebestendig gaas.

EDIT: ze hebben de 1512 niet maar wel de 1412. De 1512 is wel in zwitserland te krijgen)

1412 wordt ook gebruikt in buggies. Ik heb gehoord dat de dikte van de rotor hetzelfde is, maar de diameter van de can iets kleiner. In hoeverre dat dit klopt weet ik wel niet.
 
Inmiddels een 1515 1Y binnen gekregen. De 1412 heb ik teruggestuurd. er zat geen schroefdraad in getapt :confused: en met heatsink werd hij net zo zwaar als een 1512 f. Die is dus nu in de maak.
Ik wacht nog op een regelaar maar als je aan de schacht draait voel je idd hoe soepel hij is. Ben benieuwd.
 
Nee het is de gewone Neu Motor maar wel met modificatie (filtergaas)
INR_NEU_MOD1.JPG


De 1512 krijgt ook deze modificatie. Dan heb ik nog een 1515 1Y op ebay gewonnen met een fan optie (!) zoals de Lehner LK. Ik heb extra filtergaas besteld dus die ga ik ook afdichten.
 
Laatst bewerkt:
Voorbije weekend trouwens geraced met de Tekin 1900kv en ik moet zeggen dat de motor me goed beviel. Warmste dat ik gezien heb was 65°C na een 15min main. Tijdens de kwali's kwam de motor niet eens aan 50°C.
 
Ok. de Neus zijn binnen.
vlnr:
Neu 1515H1YF 2200Kv (dus met ingebouwde fan) voor de RC8SCbe
Neu 15151YF 2200Kv voor de Slash 4x4
Neu 15121YF 2650Kv voor de Slice

de 1515H was een koopje op ebay (nauwelijks gebruikt) deze heeft de gaas upgrade niet. De andere 2 zijn nieuw

neus.jpg



De uiteinde van de 2 nieuwe zijn voorzien van filtergaas (door In-Racing)

15121yback.jpg


De 1515H heeft geen gaas. Ik heb echter extra gaas bijbsteld met de juiste (piepkleine) hexdraaier. Hier komt dus ook gaas in.

1515h1yback.jpg


voorkant 1515H

1515h1yfront.jpg


nog ff geduldig wachten op de ESC's
 
Laatst bewerkt:
Have fun met die Neu's open te krijgen. Ik heb er hier ook nog eentje liggen waarvan de voorste lager moet vervangen worden. Helaas krijg ik die motor niet open. Als de lager in orde is gaat ie in verkoop. Ik heb het gehad met Neu. Laat maar iets weten als je het juiste imbussleuteltje hebt gevonden.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top