Neu-motors goes outrunner

Waar het een namaak van is doet er eigelijk niet toe, hij is MOOI!

Edit: betere foto geplaatst
faketrino%2003.jpg

Maar niet zo mooi gewonden, De magneten zijn wel zeer stevig gelijmd.
faketrino%2001.jpg

En 24,66g zoals hij op de foto staat.

Laatst bewerkt:
Netjes!

Dat wikkelen.. tsja.. blijf Hobbycity he.. wikkelen is niet hun sterkste punt, zullen we maar zeggen :)

Heb hem ook net binnen!
Prachtig motortje en is denk ik wel lichter te maken.
Bij mij idd ook 25 gram zoals geleverd. Wikkelingen zijn idd niet echt heel netjes. Denk dat ik dat wel opnieuw ga doen :).

net even getest met de eagle tree datalogger en net geleverde 2S lipo ( half vol dus denk ik).
7x3.5 komt mooi op toeren en voelt wel krachtig, max 7 amp.
7x6 lijkt een beetje in te houden, max 13 amp. liefst wil ik hem zo wikkelen dat hij een 8x4 op 10 amp max rondslingerd, maar voor nu is een 7x4 dus wel lekker.
Motortje kan nog wel meer aan gok ik, maar heb er nu maar een 10 amp regelaartje op zitten... dus ga ff niet verder.

oh sorry, de HC...
Die van Neu vond ik wel erg duur met 80 euro.. moet nog even zuinig doen, dus dan maar spelen met de HC versie :).
zag nu trouwens dat op de site van steve dit staat:
Suggested list price: $59
heeft hij na die discussie misschien gelijk de prijs wat omlaag geschroefd?
Je hebt vaker dat kwaliteitsmotortjes 2 a 3 keer zo duur zijn dan de Chinese broertjes, maar zoveel duurder was ook wat gek..

Ik heb mij afgelopen winter een CBM motortje gekocht. Erg mooi dingetje, 14,5 gram, perfect voor 2s en 8x4.3GWS.. niets mis mee dus. Carbon asje, keramische lagers, erg mooi allemaal. Prijs: 54 euro, valt ook nog mee dus, vergeleken met bv. Strecker.

Maar.. ik doe het nooit meer. Het is een mooi motortje en hij is heel mooi stil, maar als het puntje bij het paaltje komt, is de welbekende 19 grammer van HC 5 gram zwaarder, heeft anderhalf keer het vermogen en je koopt er 5 van voor die prijs.

Het probleem is dat, zeker bij dit formaat, de hele goedkope motortjes gewoon ook al erg goed zijn. De meerprijs voor een 'echte kwaliteitsmotor' is dan al snel domweg te veel.

Dat zal Neu ook wel doorgehad hebben..

Je heb helemaal gelijk. Had gelezen van je mooie motortje idd.
Je ziet het ook bij die van Steve. Is allemaal net wat netter, betere materialen en over elke tiende gram is nagedacht.
Tsja, als je wedstrijden vliegt ofzo...
En voor de rest heb je idd HC spul wat een aantal grammen zwaarder is, maar ook prachtig werkt.
Die 19 grammer is tot nu toe nog wel 1 van de beste motortjes idd. Alleen een paar zelfbouw cd-rommetjes zijn nog beter. een kleine in de nemesis die echt bruut is en een andere wat grotere die juist extreem slordig gewikkeld was (maar wel stampvol met koper :) ).

En ach, ik kon het weer niet laten...
Ben maar begonnen met wikkelen. Origineel is iets van 9 of 10 wikkelingen met 0.35mm draad in delta. (even vergeten hoeveel wikkelingen exact).
Ik probeer nu 7 wikkelingen 0.4mm draad in ster. Heb nog genoeg ruimte over voor nog 1 of 2 wikkelingen, maar wilde het even netjes en "makkelijk" houden... (en was iets van koeling :rolleyes:)
tis meer rijgen dan wikkelen trouwens, hahaha.
hpim0763.jpg

origineel:
hpim0762c.jpg

Ha, helemaal top. 4.3 amp op 8 volt (accu wel geladen) met een 7x3.5 prop.
Origineel was dat 7 amp op 7.5 volt met een 7x3.5 prop.

Gewicht totaal is precies 21 gram (op mijn extreeeeeeeem nauwkeurige turbo-weegschaal ;) ).
Uiteindelijk toch blij dat ik voor 7 wikkelingen had gekozen, aan het einde werd het toch wel weer proppen... Vooral omdat ik mooi weer terug wilde gaan op elke 2e tand om draadlengte te minimaliseren..
Op de foto's lijkt hij trouwens enorm, maar wat een priegelige pooltjes zeg... Beetje vergelijkbaar met zo'n 5 grams motortje.
tijd voor een wijntje.

hpim0764.jpg

Nou, gelijk even getest met de datalogger en de link van Ron (elders op het forum kwam die ineens langs :).)

Beetje scheelt het echter wel.
heb met een 8x4 en 7x3.5 getest en kwam dan op een KV van 1325 en een RM van 0.34. Io is 0.3 op de datalogger, maar ik heb het idee dat hij niet zo goed is in die kleine stroompjes...
met een 8x4hd zou ik volgens de grafiek dan minder dan 6 amp trekken terwijl ik in het echt 7 amp trek... toch gek.
Als ik de KV verhoog naar 1450 klopt het grafiekje beter bij mijn metingen... waar kan dat aan liggen?

op 3 cellen met een 8x4 trekt hij nu in ieder geval piek 12 amp op 12 volt. wordt dus een leuk motortje voor een stuntertje op 3S800mah , 10 amp regelaar en GWS8x4 prop :)

Back