Neurenberg nieuws???

Hey Marcel,

Ik ben er zelf geweest afgelopen Zaterdag.
Ik zal hier vanavond wat fotootjes plaatsen.
Er was niet super veel nieuws op heli gebied, tenminste geen baanbrekende zaken gezien zelf.
En ook geen grote aandacht voor iets nieuws.
Thundertiger had een uitgebreide stand met de Innovator als noviteit.

Eric

Hierbij wat sfeer plaatjes:
full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

full

M.vr.gr.
Eric

Laatst bewerkt door een moderator:
De Protos in de foto is de CF versie die als het goed is komende maand uitkomt.
Eigenlijk een standaard Protos 500 echter met een Carbon Frame en vinnen (zie de testversie in mijn bouwverslag) en een nieuw GF canopy design.
MSH is ook bezig met de ontwikkeling van een 450 sized heli (Protos 400).
Komt waarschijnlijk eind dit jaar, begin volgend jaar uit, is nog een beetje koffiedik kijken :)

Verder werd de Innovator geshowed.
Is niet mijn ding eerlijk gezegd.
Een mooie beginners heli, of heli voor mensen die graag heli willen vliegen, maar wat moeite hebben om het rondvliegen onder de knie te krijgen.
De electronica is volledig opgebouwd uit insteekmodules, ook de lipo dus, die voorzien is van een plastic behuizing.
Er zit een 3 assig stabilisatie systeem in, wat het vliegen enorm vereenvoudigd.
Het kan nog erg goed gevlogen worden met een zeer lage headspeed en 3D vluchten zijn ook mogelijk.
Het grote nadeel vind ik de afhankelijkheid van de ThunderTiger onderdelen.
Je stopt er niet zomaar even wat anders in of op.
Zelfs de onderdelen in de rotorkop zijn nergens mee uitwisselbaar, bijv. de flybar/paddles is 1 solide spuitgietstuk.
Vind het hierdoor een hoog modulair speelgoed gehalte geven, en ik ga meer voor sport en modelbouw.

Verder foto's van de nieuwe Vibe 90SG, De Hirobo Turbulence D3 en de SDX, Ikarus Vision 90 Pro.
Een aantal prachtige schaalmodellen, Je komt ogen te kort natuurlijk :)

Eric

Laatst bewerkt:
Ben erg benieuwd wat je ervan vind.
Heb er zelf niet mee gestuurd, maar vond het er uitermate stabiel uitzien.
De piloot kon zijn linkerhand van de stick halen, de heli bij de neus een duwtje naar achter geven en de heli stabilseerde zichzelf weer...

Damn, dan moet je wel vertrouwen hebben. Het blijft een 450 size, en zo dichtbij een draaiende rotor komen....hij liever dan ik.

Back