New 3D/AM Toy: Afriel-Evo

Discussie in 'F3P' gestart door wvr, 5 jan 2011.

  1. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
    SneakPreview van mijn nieuwste speeltje:

    De Afriel-Evo van angelwingdesigns.

    Dit is een ontwerp van Andy Whitehead, degene die de Electric Indoor Masters (EIM) organiseert. De Afriel werd/word veel in engeland gevlogen en ik had ook wel zin in een wat extremer toestel dan mijn gebruikelijke model.
    Dus na het ondertekenen van wat NDA (None Disclosere Agreement) documenten kon ik over de DXF beschikken zodat mijn freesbankje weer even aan de slag kon.


    [​IMG]

    Hopenlijk morgen en vrijdag de besturing er nog in frutten en dan kan ie zondag mee naar Creil....
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2011
  2. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Tot zover de (non) disclosure :D

    Ben benieuwd winfried, een AM?
     
  3. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
    De NDA geld natuurlijk alleen voor de DXF.... niet voor het model.... ;-)
     
  4. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    is het origineel ook al in productie/verkoop, aangezien jij de tekeningen niet door mag sturen:D
     
  5. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.871
    Locatie:
    Velserbroek
    Hoi Fabian,

    Je kan de echte originele bestellen bij: AngelWingDesigns
    zie: Angel Wing Designs aircraft.

    Ik ben bezig om iets in licentie te mogen doen, dan zijn de modellen ongeverfd maar wel gemilled en CNC uitgesneden uit DepronAero.
    Vliegklaar gewicht met 4 x DS188 en AXI 2203/46 zit dan rond 130 gram.

    Eerst die Afriel maar eens door de vlieg-mangel halen.

    GrWinfried
     
  6. Rob.M

    Rob.M

    Lid geworden:
    13 mei 2013
    Berichten:
    255
    Locatie:
    Tolbert groningen
    Zo tezien is het een tijdje geleden dat er hier gepost is. Kwam dit mod tegen op rc groups als digitale pdf. Heb zelf sinds kort een cnc frees. Dus tekening om gezet naar dfx en in solidworks de verlichting pockets er in getekend en de romp deel baar gemaakt zo dat hij in de lengte op de frees tafel past. Na een aantal uren frezen is die klaar. Het het uitfrezen heb ik 15gram bespaard. Het is voor het eerst dat ik zoon licht gewicht toestel compleet zelf maak. Vlieg al wel een tijd indoor met zwaardere modellen maar dit is wel next level vliegen super lekker. Zit nu op een totaal gewicht van 112 gram met als setup een sunnysky x2204 1450kv 6a esc 1x bleubird 306-bb voor rol, 2x turnegy mx 95e, en een 2s 300mah accu. Op de elektronische componenten heb ik niet me best gedaan om die ook nog eens zo licht mogelijk te krijgen. Over het resultaat ben ik zo zeer tevreden het is een leuk toestel geworden boven verwachting goed. Er zijn nog wel dingen voor verbetering zoals te rol roeren stijver maken.
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina