New Build!__ FPV multiwii quad:Update: FPV maidenflight! + video

Psygho (Emil)

Forum veteraan
Wegens tijdsdruk geen verslag wel wat filmpjes...

De multiWii fpv quad:

Hevig aangepast lunar lander frame.
18 amp plush regelaars.
kda 2028M motoren
10x4.5 SF props

Filmpjes: (in hd, dus 720P aanklikbaar,beter is even om fullscreen te kijken in hd)

Gimball stab test.

Omgebouwde switch voor direct gebruik op de ontvanger, met led cluster.
Led cluster geschuurd in 4 hoeken, voor betere zichtbaarheid. Zijn nu geen heldere leds meer, en met de 4 hoeken heb je altijd zijcht welke kant je ook op gaat....

MAIDEN!
Geluid klink wel heel aprt op de gsm, in het echt is hij gewoon erg rustig en kalm........
Denk dat je de lucht hoort suizen op de gsm..

annyway....Niets afgesteld...
Dus geen trims, geen expo, geen th curve. standaard pid settings.
In de propwash, en in een te kliene ruimte... Maar dit beloofd veel goeds! Net zo stabiel als me andere multiwii, is ook bijna dezelfde, hahaha

De accu hangt er een beetje los onder, en wiebelt ook behoorlijk, al me tal geen goede maiden omstandigheden,maar desalniettemin, toch al lekker stabiel...
Dat belloift nog wat als ik hem echt afgesteld heb!

Filmpje van de bouw, en hoe ik bepaalde dingne heb opgelost, ben er zeer tevreden over.... Een nette instal.

Nu nog het fpv materiaal inbouwen en netjes wegwerken....
En dan even kijken wat het doet...
Vervolgens de boel goed afstellen, en configuren,en dan........???????

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuke machine Emil.
Let wel, de FPV cam zou ik absoluut niet gestabiliseerd ophangen, dan ga je de mist in tijdens het vliegen. Een opnamecam voor een mooie film kan perfect aan de gestabiliseerde mount.

Leuke materie niet? MultiWii ;) .

Vriendelijke groeten,
Aldert

Thnx voor de input....

Wellicht gooi ik de pan en tilt onder een draaiknop, voor louter fpv, wellicht gebruik ik hem puur als opname voor film, kan ook nog, ben er nog niet over uit,,,,, of ik zet de boel eerst gewoon uit, of minimaal qua stab. Het is allemaal nog nieuw voor me...

Maar goed, dan weet ik ook wat fpv is, en doet, en daar ging het me ook een beetje om. Ben nu niet echt iemand die super ver zal vliegen,niet buiten mijn gezichtsveld.. Het setje kost best aardig wat heb ik gezien...

Ik denk niet dat actief fpv iets voor mij is, eerlijk gezegd...,Maar ik houd van bouwen, en das weer iets wat ik met dit setje wel kan, en heb gedaan!, en nog ga doen, heerlijk bouwen....

Offtopic, mijn easyglider pro is ook gearriveerd. Best groot ding nog!
De spinner is plastic, en idd daar moet even een mooie alu voor komen, samen met carbon klap props, maar goed eerst evne in elkaar zetten, en testen wat het doet...

mag ik vragen wat je nu anders hebt gedaan dan de normale lunar lander voor mij zie ik alleen maar dat je de motor mount verkeerd om om hebt zitten (had ze dan weggelaten en direct op de armen gemount had je gewicht gescheeld) de manier van de esc's plaatsen is wel anders als normaal maar verder denk ik dat het ''custom'' gedeelte de plaatsing van de electronica op de armen is en de rest is toch echt identiek aan mijn lunar lander ;)

langere armen....Heb andere bijbesteld....
Dikte is anders, nu, dus andere spacers... Montage gaten anders gezet. Print iets verplaatst. Accu monterering anders gedaan...

Maar ik vat het als supercompliment op dat jij het niet ziet! ;)

Ach hij is klaar....
Alles erop en eraan...

Wat een schatje....

fpv maiden flight....
Gefilmd door een clientje van me, dus let niet op zijn schokkerige handjes ;)

Verdikkeme, bouwproject is af... :( Wat gaan we nu eens bouwen ?????

Laatst bewerkt door een moderator:
Het fpv viegen an sich is niet mijn ding denk ik, zal het ook nooit worden....
Daarnaast is het bouwen, en het ontdekken DE uitdaging, het echt vliegen is bijzaak...

Heb een vliegtuig voor het vliegen, als ontspanning, en nog en stampede voor op de grond....

Hoewel dat mini (open frame) quadje wel heel leuk is.... ;)

Wie weet, hahaha valt daar nog wat op te ontdekken, wellicht houd ik die dan wel...Tot nu toe zijn alle quads vrij snel de deur weer uitgegaan...

Dus ja, het bouwen en het ontdekken, das de de uitdaging...
Maar dat wis tik van mezelf al, op zich geen verassing hier ;)

Mischien ooit nog eens een vliegtuig op fpv, heb nu een easyglider pro dus dat leent zich er wel heel mooi voor!

Laatst bewerkt:
Mischien ooit nog eens een vliegtuig op fpv, heb nu een easyglider pro dus dat leent zich er wel heel mooi voor!

Bouwen!!!

Ik zie een lange antenne. Is de zender nu ook 35 Mhz? Of heb je een andere zender in gebruik?

Vriendelijke groeten,
Aldert

Zender is idd een klasiek model..
Want had al een poos geleden geleerd dat 2.4 en video op 5,8 niet echt lekekr is, dus terug naar de oude situatie, en de video op 2.4

Het is een mx16 op de 40/41mhz... Deze komt een stukje verder in de kanalen op de 41mhz, dan de normale zenders op de nederlandse 40mhz range (non mx16 scan)... Legaal nieuw hier aangekocht, en dus ce gekeurd, en toch meer kanalen , hoe mooi kan het ????

Ook heb ik nog een hitec eclipse 9 liggen op 35, maar die ziet er niet echt netjes uit zeg maar, maar werken doet hij prima... Dus uitwijken is ook nog mogleijk...

Daarnaast zijn er velen die op 35 gaan/zitten, dus dat in achterhoofd mede gerekend, en eens de freq scanner op dsiverse plekken zijn werk laten doen, laten hier in de omgeving zien dat het op de 40, lees 41mhz) extreem rustig is.
Zeker factor 50 rustiger dan op de 35mhz, waar toch wel wat "ruis" is,

Laatst bewerkt:
Want had al een poos geleden geleerd dat 2.4 en video op 5,8 niet echt lekekr is, dus terug naar de oude situatie, en de video op 2.4

Okay? Vreemd, hier werkt het feilloos, en er zijn velen (ook hier op het forum) die met de combi 2,4 Ghz en 5,8 Ghz vliegen.

Zelf ervaren? En welke Tx/Rx, en welke RC-Tx en RC-Rx?

Nu Fatshark 2.4 video. En go-pro als cam.

Niet zelf getest hoor 2.5 en 5.8, dus mcht je nog een leuk setje voor niet al te duur weten, of en linkje per pb zou mooi zijn, 2.4 besturing heeft wel mijn voorkeur... Wil wel wat meters halen, dus minimaal 500 meter moet het wel kunnen trekken...

Ik heb als RX assan op 2.4. Dus ja als je een leuk setje weet op 5.8 wat goed samewerkt, hoor ik het graag, gaan we dat ook uitproberen...

mooi ding Emil... heb je ook nog een plaatje met de fpv erop? misschien ook iets voor mijn in de toekomst

Hihi, ja deze heeft alweer een andere eigenaar ;)

Ik ben wel evne klaar met de quads....
Uiteraard wil ik bes top bestelling bouwen, das geen probleem. MIJN uitdaging ligt echt in het bouwen, aanpassen en het zo netjes mogelijk wegwerken.. Het vliegen is slechts een controle middel om te kijken of mijn idee-en ook echt werken ;)

Ik heb helaas verders geen foto''s met de fpv erop, niet anders dan de filmpjes..

De tx vido zit boven op, net als de ontvanger, en er zit een gopro mount aan van jakub.

Pffrt.. ik heb echt geen idee....

De winter komt er wel weer aan, dus het zal wel iets kleins worden vermoed ik, voor binnen...

Back