NEW spektrum DX3R PRO

spektrum DX3R PRO

Horizon:
If you want a radio that’s packed with high-end features, the DX3R PRO delivers. It’s Spektrum’s advanced pro-level surface transmitter system. You’ll love the drop-down steering wheel, 50-model memory and backlit screen. It’s got a vibration device for alerts and new software features, including servo speed, ABS and traction control. Plus, the DX3R PRO features an ultra-fast 5.5ms frame rate, integrated on-screen telemetry and a push-button lap timer. Time after time, the DX3R PRO will provide you with incredible speed and precision. Get the edge over the competition. Take control with the Spektrum DX3R PRO.

Key Features
- 50-model memory
- Selectable frame rate (5.5, 11 and 16ms)
- Backlight LCD
- Drop down steering wheel and other improved ergonomics
- Servo speed
- Real-time Integrated Telemetry (rpm/speed, temp),
- Right- and left-hand compatible
- Vibrating and tone alerts
- DSM2 2.4GHz second-generation technology offers the fastest possible response rate
- Automatic Braking System (ABS) and Traction Control
- One-touch, easy-to-use programming
- Programmable Steering Rate override
- On-the-fly throttle and steering exponential adjustments
- All switches can be programmed to operate in either direction
- Four programmable timers: Up, Down, Integrated and Rolling Lap
- 128 x 64 high-resolution dot-matrix screen
- Graphically supported Travel Adjust and Expo curves
- Two programmable mixes
- Adjustable trim steps
- Digital servo monitor displays graphic and digital servo positions
- Calibration screen allows recalibration of steering and throttle positions for the ultimate in accuracy

Spektrum RC
[media=youtube]5rwPo-3TpD4[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
volgens mij is deze gewoon de nieuwtjes thread misgelopen...

ik zal hier zeggen wat ik op URC ook zei,
A) hoe gaan ze in godsnaam traction control doen zonder een load sensor op de motor ofzo? of neemt het systeem gewoon aan dat als je wheel revs spiken zonder extra gas dat je wel "aan het slippen zal zijn"?
B) Was het nou echt nodig om dat lelijke drop wheel er aan te hangen? mijn #1 reden om een spekkie te willen was dat ze er zo sweet uit zien...
C) en WTF heeft er 50 model memory nodig behalve een paar echt obsessieve mensen of traxxas voor hun eigen wagen park van "alles wat we ooit hebben gemaakt"

Ik hoop dat er opties voor crawlers op komen, net zoals bij de futaba 4pl en 4pks.
Speciale mix programma's. dan komt ie ook hier en kan ik mijn 3pk aan de wilgen hangen

volgens mij is deze gewoon de nieuwtjes thread misgelopen...

ik zal hier zeggen wat ik op URC ook zei,
A) hoe gaan ze in godsnaam traction control doen zonder een load sensor op de motor ofzo? of neemt het systeem gewoon aan dat als je wheel revs spiken zonder extra gas dat je wel "aan het slippen zal zijn"?
B) Was het nou echt nodig om dat lelijke drop wheel er aan te hangen? mijn #1 reden om een spekkie te willen was dat ze er zo sweet uit zien...
C) en WTF heeft er 50 model memory nodig behalve een paar echt obsessieve mensen of traxxas voor hun eigen wagen park van "alles wat we ooit hebben gemaakt"

Mijn m11x heeft ook traction control. Maar dat is een soort trapje van gas dat je instelt. BV in de eerste 25% kun je instellen dat de gas op xx% begrenst is en dat om de zoveel x.xx seconden y% gas bijgegeven wordt.

Het is hetzelfde als punch control op de MMM, maar je kunt het wel uit laten gaan boven een bepaalde grens.

Abs is ook instelbaar aan de hand van de travel van je trigger. Je kunt instellen vanaf wanneer hij moet pompen, hoe veel hij moet lossen, het ritme, etc
Niet dat je zo'n dingen gebruikt in offroad.

ik zit zelf ook te kijken naar een spektrum zender en twijfel heel erg tussen dx3r en dx2/3s mij lijkt een tempsensor erg handig en toerental gewoonweg leuk. Maar de R is weer sneller.
nu is mijn vraag:

hoeveel sneller is die R nou eigenlijk? merk je dat heel goed?

alvast bedankt.

Ik denk dat het verschil niet/amper merkbaar is tussen de R en de S... Wat belangrijk is, is dat je een goede servo hebt. Dan merk je zeker iets qua reactiesnelheid.

Ik denk dat het verschil niet/amper merkbaar is tussen de R en de S... Wat belangrijk is, is dat je een goede servo hebt. Dan merk je zeker iets qua reactiesnelheid.

ja dat vermoeden had ik eigenlijk al. Dan is de dx2/3s veel aantrekkelijker. Zeker de dx2s want die staat nu wel heel aantrekkelijk geprijst overal

@ michael-broek

ja dat zal best de toekomst wezen maar voorlopig zal dsm1 ook wel gewoon in de handel blijven denk ik

bedankt iig

Zolang Spektrum nog maar zo weinig DSM2 surface zenders zal DSM nog wel even blijven. Bij de vliegtuigen en robot ontvangers is DSM al compleet afgedaan, alleen DSM2 word nog maar geproduceerd.

Mods; hoort dit niet bij auto's algemeen?

Mijn idee..... Maar ontopic, het wordt tijd dat Spektrum ook eens op basis van de DX3R(pro) een stickzender maakt, dan kunnen er nog heel wat meer overstappen.....

Back