Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
newbie in bootjes(net gekocht) en toch nog extra vraagjes
Mannen, ik heb hem toch verkocht daar ik voor de Smit Rotterdam ga. Bedankt voor het meedenken, maar voordat ik hier geld in ga steken ga ik toch voor de boot waar ik meer mee heb. Als ik hem heb zal im hem posten
Bij Krikke in Groningen ligt een goed uitziende Futaba F14 met kristallen voor 49 euri's.
Dat lijkt mij redelijk betaalbaar.
Ik werk in Groningen dus zou hem op kunnen halen.
Enig idee hoe oud je Zwarte Zee is en in welke staat motor en boegschroef zijn? Is het schip al geschikt om in het water te testen? Laten we er vanuit gaan dat je motorregelaar goed is. Om te varen heb je een zender/ontvanger met minimaal 3 kanalen nodig. Een of twee servo"s en een paar schakelaars. Als je voor de boegschroef een regelaar zou nemen met BEC, dan heb je geen ontvangeraccu nodig. Schakel je de boegschroef met een servo + schakelaars dan is er wel een ontvangeraccu nodig. Eerst eens kijken of je alles (inclusief ballast) een beetje kwijt kunt. Zoals Roel stelt is het een rank schip en moet het meeste gewicht onderin. Zorg dat voor het spul te water de afdichting op de schroefas goed is en het geheel soepel loopt. En maak eens een paar plaatjes, ook van het inwendige, waarop deze dingen goed zijn te zien. Dan kan er aan de adviezen nog iets worden bijgesteld. Gr. Klaas.