Newbie quadcopter

Hallo,
ik ben nieuw op dit forum, en heb, op een goedkope RTF speelgoed quadcopter na, geen ervaring met quadcopters of ander vliegend spul. Ik probeer me een beetje te oriënteren in dit wereldje, en ben aan het uitzoeken wat werkt en wat niet werkt. Ik weet niet of ik ook echt iets wil bouwen of kopen, maar ben gewoon aan het kijken naar prijzen. Voor mij is waarschijnlijk de bouw de helft van het plezier. Hieronder een lijstje van wat ik zoal op internet langs zag komen (,en wat binnen mijn budget past).

Ik zat te denken aan een Turnigy X9 zender en ontvanger,
een zelfbouw houten frame van ongeveer 25-30 cm lang,
ongeveer 2300 kv motoren,
en een OpenPilot CC3D flight controller.
Naar de ESC heb ik nog niet goed gekeken.

Ik weet verder niets van deze hobby, en of het bovenstaande mogelijk is.Ik zou tips erg waarderen.

Met Vr. Gr, MvD

Bedankt voor je reactie,
Ik heb niet echt een budget, ik ben gewoon aan het kijken voor hoe weinig ik een quadcopter zou kunnen bouwen waarmee ik op een windstille dag wat rond kan vliegen en met een actioncam wat mooie video's kan maken.

Dan zou ik zeker niet gaan voor die setup. De motoren en die flightcontroller zijn veelal bedoeld voor racequads en niet als film platform. Als je echt wil filmen en rustig vliegen zou je bijvoorbeeld kunnen gaan voor een F450 met bijvoorbeeld een NAZA flightcontroller.

Natuurlijk kan je een vliegende budget quadopter bouwen met een CC3D mulicopter en 2300 motors maar van het filmen moet je je dan niet te veel voorstellen.

Misschien kan je beginnen om een aantal bouwverslagen eens goed door te nemen.

http://www.modelbouwforum.nl/forum/multicopters-bouwverslagen.173/

Back