Newbie vraagjes

Je wilt on en off road rijden, maar als ik naar je links kijk, heb je totaal geen interesse in offroad. Alles wat je linkt is niet offroad geschikt.
Iemand had eerder het al gezegd, een offroad wagen kan je mee onroad rijden, maar een onroad wagen is niet meer rijbasr offroad. Laat je niet vergissen door een rally auto. Die dingen zijn absoluut bagger als je ermee offroad gaat rijden!

Je wilt on en off road rijden, maar als ik naar je links kijk, heb je totaal geen interesse in offroad. Alles wat je linkt is niet offroad geschikt.
Iemand had eerder het al gezegd, een offroad wagen kan je mee onroad rijden, maar een onroad wagen is niet meer rijbasr offroad. Laat je niet vergissen door een rally auto. Die dingen zijn absoluut bagger als je ermee offroad gaat rijden!

Het is niet de bedoeling écht offroad te gaan rijden door bv de bossen ofzo, eerder gravel-toestanden. Maar in de toekomst zit dat er misschien wel in, maar dat zie ik dan wel.

2 auto's kopen is de boodschap :)
Lader, accu, zender kan je voor beide gebruiken.

Haha, goed punt eigenlijk! ;)

Maar voor het doel: meestal onroad, maar af en toe ook onverharde ondergrond (geen zware offroad zoals voor buggy's, etc), welke van de twee zou je nemen? Of zou je gaan voor enkel het chassis van de TT-02 en dan zelf de nodige aanpassingen doen?

Laatst bewerkt:
1 auto voor beide is gewoon niet te doen. Een onroad ligt laag en strak op de baan waar een rally een totaal andere setup nodig heeft. Als je na het rally rijden met je vuile wagen op een circuit komt rijden dan zul je ook wel commentaar krijgen denk ik.Wat je del kan doen is een goedkoop 2dehands onroad chassis erbij kopen en ombouwen naar rally, dan blijven de kosten relatief laag

Deze kan je leuk gebruiken al op een circuit. De tt01 daar vind je veel 2dehands voor, de tt02 is nieuwer dus ook veel onderdelen te vinden. Misschien een tt02 voor circuit en een 2dehands tt01 ombouwen tot rally? Is al vaker gedaan en staan filmpjes van op youtube.

Is er veel verschil tussen een TT01 en een TT01E? Omdat ik die de laatste tijd ook veel zie passeren... De TT01 chassis alleen is geloof ik 50 nieuw, dus valt ook nog goed mee...

Ik vond persoonlijk de lrp s10 blast clubracer ook wel leuk rijden onroad. Wel veel duurdere onderdelen en deze was tegenover mijn tt's wel wat lawaaierig maar zeker een leuk chassis.Deze was wel steviger dan de tt01

Ik vond persoonlijk de lrp s10 blast clubracer ook wel leuk rijden onroad. Wel veel duurdere onderdelen en deze was tegenover mijn tt's wel wat lawaaierig maar zeker een leuk chassis.Deze was wel steviger dan de tt01

Ik heb de indruk dat die qua opbouw redelijk wat verschilt van de tt01, precies steviger opgebouwd zoals je zegt. Wat bedoel je met lawaaierig?

Kijk even rond dit topic en misschien een keertje langsgaan.
###RcRallyCup winter rally seizoen 2014/2015### - Modelbouwforum.nl

Rijden een heleboel touringcars rond met ombouw tot rally.

Zal ik eens checken, bedankt voor de tip! :)

Je hoort in de lrp s10 reeks wagens heel hard gerammel van de cardan as, wiel assen enz.Dit zijn metalen assen alsook de cups waar ze in zitten.Ook heeft deze metalen diffs dus die maken ook meer geluid dan een plastic tt01 diff.
Maar verder wel een leuk chassis met standaard meer instelmogelijkheden dan een tt01 standaard.

In principe is een tt01 absoluut niet slecht, maar als je brushless gaat rijden heb je wel wat upgrades nodig.
De standaard upgrades voor een tt01 (naar mijn mening dan) zijn de alu midden as, alu stuurinrichting, verstelbare shocks, alu motormount, alu stuurblokken.
Op de lrp heb je het meeste al standaard maar zoals gezegd, de onderdelen kosten de hoofdprijs. Voor een diff zoek je onderandere beter naar een gebruikt chassis ipv een nieuwe te kopen want die prijs ligt zeer dicht bij elkaar.
Misschien ook handig Om te weten, een tt01 sleutelt makkelijker en onderdelen zijn veel vlotter te krijgen. Wordt een beetje afwegen wat je nu juist wilt :)

Zou ik dan beter kijken voor zo'n upgrade kit in volledig alu? zoals deze?

Ik snap dat niet.... als je al 100 euro voor een TT01 wilt uitgeven waar waaschijnlijk nog een lagerset bij moet en je dit erbij wilt hebben. Je praat dan over een chassis van 250 euro en het blijft nog steeds een TT01. Voor minder heb je een bv een Yokomo BD7RS of een Serpent 411 sports wat duidelijk veel meer (aan) kan dan een TT01. Prrffff, zefs bij Hobbyking koop je voor 60 euro een betere tourwagen chassis wat voorheen als de 3racing Sakura-S over de toonbank ging.

Back