Newbie wil eraan beginnen - Goedkope romp

• Topicstarter Topicstarter DaveML
  • Startdatum Startdatum
D

DaveML

Guest
Hey jongens,

Ik denk eraan een klein duikbootje te maken. Voorlopig nog dynamisch duikbaar. Ik heb nog wat electronica liggen en ik ben redelijk handig. Het wordt een moeilijk karwei maar ja, wie niet waagt niet wint.

OK. Ik wil nu niemand horen zeggen "dat lukt je nooit" en "je hebt veel geld en tijd nodig" enz. Dat weet ik. Negatieve commentaren hoeven niet.
Ik sta met beide voeten op de grond.

Nu het allerbelangrijkste: De romp. Ik zat net even op de Engel site, en man, wat zijn die dingen groot en duur. Zijn er geen mensen die goedkopere modelbouwkits ombouwen of zo. Er moet toch wel een iets goedkoper alternatief zijn?

Iemand een idee?

Alvast bedankt!

Hallo Dave

Voor een dynamische boot moet je niet bij Engel kijken.
De Robbe Shark is een bekend model en te koop bij de betere modelbouwzaak.
Conrad heeft een kloon van de Shark in zijn programma.
Bouw je zo'n kit dan weet je ook zeker dat het werkt.

Verder vind je op marktplaats en speurders regelmatig een boot te koop, soms ongebouwd, soms halfgebouwd en soms gereed.
Maar altijd goedkoper als bij de winkel!
Ik heb zelf ook een boot 2e hands gekocht (maar ben er nog niet aan begonnen.

Groeten Willem

Niet te duur en dynamisch duikend en niet te groot
Klinkt als een Robbe Seawolf

Zijn we overigens hier ook aan het bouwen, maar dan statisch duikend.

Hallo Dave,

Welkom bij de duikbootvrienden.
De seawolf is idd een leuke boot om mee te beginnen en hij is ook statisch duikend te maken, wat door sommige op dit forum al gelukt is. En de prijs bij Q is bijzonder laag te noemen.
Kijk eens bij Seawolf V2 - Funtech.org Forum hier is een uitgebreid bouwverslag van de seawolf ( dynamisch duikend ). Ik ben er zelf ook een aan het bouwen omdat de typhoon van Engel die ik ook heb, nogal een heel project is en ik wat eerder wil varen met een duikboot.

Suc6
Hans

De Robbe Shark is een bekend model en te koop bij de betere modelbouwzaak.

Op mijn Shark staat met grote letters GRAUPNER... leuke boot met een zeer hoog fun gehalte. Met de juiste setup komt hij helemaal uit het water :p. Niet groot, binnenin een beetje prutsen, maar met de huidige stand van modelbouwtechniek is dat geen enkel probleem.

Groeten halmar

de trumpeter Kilo en (iets groter) de trumpeter seawolf zijn plastic modellen die je als romp kan
gebruiken. kosten plm 20 euro

Hallo

de revel u47 kan ok maar het gaat hier over een beginner
en ik kan uit de posting niet opmaken wat zij RC hervaring is
dus ik zou gaan voor de graupner shark of de robbe sea wolf 2
die plastiek modellen zijn geen slechte boten maar zeg nu zelf makkelijk bouwen is iets anders
en die graupner en robbe modelletjes zien er niet slecht uit en ze varen zoals het moet
de seawolf zou mijn voorkeur dragen daar je deze boot later nog kan voorzien van een duiksysteem

groetjes raf

Als eigenaar van een varende Robbe Seawolf kan ik deze van harte aanbevelen!
Redelijk eenvoudig te bouwen, en ook om te bouwen naar statisch duiken.

gratis tip: Toch een lageregler van Norbert Bruggen inbouwen omdat je anders "een dolfijn" in het water hebt die steeds ondergaat en boven komt.

Ik als :newbie: in de modelbouw van U-boot en onderwaterschepen, ben ik begonnen met de Graupner shark en de U-47 van Robbe.
Het bouwen aan de Robbe boot vind ik leuker dan aan de shark.

Wat de shark betreft, ik vind wel dat je er nog het een en ander aan moet aan passen, niet alles past echt lekker.
Het is verder een leuke boot die je veel als aanbieding tegen komt op de diverse verkoop site's.
De shark heeft niet veel ruimte in de romp om dingen er bij te bouwen.
Ik begreep dat de Robbe seawolf wat ruimer is.

Die robbe seawolf lijkt me wel iets ja. En de prijs valt zo te zien mee.
En daar zit precies alles al in/bij, op een zender na..

Goh, ik moet het eens bekijken. De modelbouwwinkels zijn toe vandaag, zal voor morgen zijn. :D

hallo

conrad heeft die ook onder een andere naam
maar het is dezelfde boot
http://www.conrad.de
sharcon voor 129euro
en de neptune voor 599 maar bij deze is zender en al er bij plus ook een duiktank
groetjes raf

Laatst bewerkt:
Hallo,

Conrad Duitsland stuurt geen artikelen naar Nederland, ook al zijn dezelfde artiekelen in Duitsland goedkoper, je moet toch bij conrad NL bestellen.
Waarom koop je niet bij Q, hij is goedkoper en ze zullen hem toch wel op voorraad hebben als ze deze in de aanbieding hebben. De bouwdoos bestaat alleen uit de boot en totaal geen elektronica of accu, e.d.

suc6
Hans

Laatst bewerkt:
Als je wat besteld bij Conrad Duitsland, en in België of Nederland hebben ze dat bij Conrad niet sturen ze het van uit Duitsland wel.
maar dan wel telefonisch regelen.
Ik bestel vaker wat in Duitsland bij Conrad.

hallo dave

leeg?????????
je moet eens klikken op de link die je daar krijgt
EP U-Boot Modelle

dan kom je op een andere pagina waar wel duikboten staan

wat de bestlling uit duitsland betreft
zoals hein reeds opmerkte gaat dat dus degelijk wel
in onze club doen we dat reeds verschillende jaren via hirchau
en dat zonder veel problemen

hans wat ga je beginnen met een boot zonder elektronica?????
ik denk dat alles los kopen je veel duurder uit komt dan het totaal paket
en Q ?????? of het quartell zijn iets anders ken ik niet

groetjes raf

Hallo Raf,

Dave vroeg of bij de Seawolf van Robbe alles aanwezig is in de bouwdoos, daarop heb ik nee geantwoord, maaaaar je heb het wel degelijk nodig, anders duikt hij maar 1 maal
Hoe het zit bij conrad weet ik niet.

Toch geef ik de voorkeur om de elektronica zelf samen te stellen voor de duikboot, omdat ik de neptune ook compleet heb gekocht en de zender stelt echt niets voor. Zo'n goedkoop uitziende zender heb ik nog nooit gezien.

Maar ieder zijn keus.

Hans

hallo Hans

goed koop uitzien wil nog niet zeggen dat het geen goede zender kan zijn
maar wat ik van de neptune reeds heb mogen zien was dat het voor dat geld een degelijke boot is
maar een zender is eigenlijk iets wat je eigenlijk goed in je hand moet voelen liggen
daarom heb ik de mc 10 en 12 voor mijn boten

groetjes raf

Goh, ik heb iets heel leuks op de kop kunnen tikken, maar of het me gaat lukken is een andere vraag.

De modelbouwwinkels hadden hier bijna niets van/over duikboten. Het gaat dus een volledige zelfbouw worden vrees ik. Maar ja, we zien wel. Ik wil het in ieder geval proberen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Back