Newbie!

• Topicstarter Topicstarter Bjiwke
  • Startdatum Startdatum
B

Bjiwke

Guest
Hallo,

als newbie heb ik een stukje voorkeur genomen op een trex 450. Mijn vraag is of dit een goede keuze is.
Als zender zou ik een spektrum Dxi6 nemen, omdat ik vermoed dat de bijkomende franjes niet aan mij besteed zullen zijn. Misschien binnen enkele jaren, maar nu wil ik mij gewoon toeleggen op het gecontroleerd leren vliegen. Lichtjes, intrekbare wielen, governor... Zijn momenteel geen prioriteit.

Kan iemand mij tips geven over lipo's, laders... Misschien ook wat algemene vliegtips...

Verder zal het begin vooral SIM zijn, Phoenix vermoedelijk. OK om te starten?

Alvast bedankt voor de info!

Kevin

Een 450 Size heli is vind ik wel een goede keus als beginners heli.
En die Sim Phoenix is indd wel een pré.

En tips?¿ begin rustig, als je het geld hebt ga op les. Houd afstand van je heli.
En kijk is op Youtube onder leren heli vliegen of de volgende link. Daar heb ik veel aan gehad.
yeUTh3iWRec[/media] - How to Fly RC Heli Lesson 1-6

Laatst bewerkt door een moderator:
Phoenix is een goede keuze! Grafisch erg mooi en ook behoorlijk realistisch.
Lader graupner ultramat 16s is een goeie ik gebruik hem voor mijn lipo's voor mijn 450 500 en 550. Hij kan tot 6s lipo's dus wel handig als je later groter gaat vliegen.

Sim is het belangrijkste! Dit geeft je een goede basis om straks na het hoveren door te gaan naar het vliegen.Plus dat het je een hoop crash kosten kan schelen!

Koop een goeie heli bv een align trex 450 sport. Bouw hem zelf! het is echt te doen tenzij je echt twee linker handen heb.Het is leuk en je leert erg veel dingen.

Bij heli vliegen komt onwijs veel kijken en door hem zelf te bouwen leer je ook de werking van bepaalde dingen plus dat je problemen kunt oplossen want die ga je tegen komen.Een voordeel is dat al deze problemen op te lossen zijn en deze zijn bijna allemaal wel een keer langs gekomen zijn op het forum.(onder problemen bedoel ik afstellingen of dat de heli niet doet wat hij moet doen bv je staart krijg je niet stil strak enz...)

Wat ik echt afraadt is om een cloon te kopen en dan toch onderdelen gaan vervangen voor bv align parts. Dit gaat je 2 heli's kosten.

Ik zeg niet dat een cloon perse een slecht heli hoeft te zijn.Maar je kan beter in een keer iets meer betalen voor "gegarandeerde kwaliteit" dan later toch over te gaan.
Ik spreek uit ervaring ;)

Ik heb zelf een eenvoudige betaalbare zender de futuba 6ex.Deze gebruik ik voor al mijn heli's en Sim lekker makkelijk dus

Zoek op Finless Bob video's , even aanmelden op helifreak.com hij is THE MAN met zijn instructie video's voor het bouwen

Succes

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een eenvoudige betaalbare zender de futuba 6ex.Deze gebruik ik voor al mijn heli's en Sim lekker makkelijk dus

Grote nadeel van de 6ex is het gebrek aan subtrim en dat is toch wel heel belangrijk om een heli goed af te stellen.

Zoek iemand in de buurt of een club om je te helpen is denk ik het beste advies dat je kunt krijgen.

Al mijn heli's zijn prima afgesteld.De subtrim heeft daar niks mee te maken.Het is hoog uit iets makkelijker om te boel te belazeren.Goede afstelling zit hem in de bouw van de heli niet in de trim.Dus goed bouwen is niet trimmen!

Al mijn heli's zijn prima afgesteld.De subtrim heeft daar niks mee te maken.Het is hoog uit iets makkelijker om te boel te belazeren.Goede afstelling zit hem in de bouw van de heli niet in de trim.Dus goed bouwen is niet trimmen!

Dan weet jij niet waar subtrim voor is of ik begrijp je niet.

Subtrim is om een specifieke servo dusdanig te trimmen dat wanneer de servo in de middenstand staat de servohevel haaks op de stuurstang staat. In de servohevel zitten tandjes en het kan dus zijn dat geen enkele stand van de hevel haaks staat op de stuurstang. Dit kun je dan corrigeren met subtrim.

Het is dus juist om je heli goed te kunnen afstellen...
Trim (zonder sub) is idd niet nodig als je heli goed is afgesteld (met behulp van subtrim :) )

Sub trim is niet nodig als je gewoon goed zoekt naar de juiste combinatie van servo's armpjes met de servo's. Mijn servo armpjes staan allemaal 90 graden en ik heb geen eens sub trim.Wel heb ik extra armpjes leggen want geen een servo armpje is het zelfde, er is er altijd wel een die zonder subtrim op 90 komt!

Succes met de hobby.Als je er eenmaal aan begint, kom je er niet meer vanaf ;)

Back