Gisteren had ik bij HK een NGH 35 achteruitlaat benzinemotor gekocht.
Tot mijn verbazing zat deze vanmorgen vroeg al in mijn brievenbus gepropt, dus dacht ik, onmiddelijk op een statief monteren en inlopen.
Ik had op youtube en rcu wat filmpjes gezien van deze motor die met enkele handslagen meteen probleemloos liepen, maar je hoort me al komen, bij mij niet dus.
Na een half uur moegeslagen te zijn heb ik dan maar mijn accuboormachine tot starter omgebouwd en na minutenlang roteren toch leven in de motor gekregen.
Wat mij meteen opviel is dat de motor lekte vanbij het voorste lager en zo heel de propmeenemer nat maakte. Na een wat nadere inspectie merkte ik dat de tollerantie van het huis waar het voorste lager in zat nogal aan de hooge kant was en dus wss de motor langs daar lekt en valse lucht zuigt bij het starten.
Ik heb dan maar de motor uiteen gehaald en het voorste lager met loctite 638 gemonteerd.
Daarna heb ik de motor nog enkele malen nog steeds met de starter en buitengewoon veel moeite gestart.
Eens hij loopt loopt hij mooi door heel zijn toerenbereik en kan hij heel de dag op idle draaien indien ik dat wil. De motor lekt nog steeds een beetje langs het voorste lager.
Weet iemand wat ik kan doen om de motor toch beter gestart te krijgen?
Tot mijn verbazing zat deze vanmorgen vroeg al in mijn brievenbus gepropt, dus dacht ik, onmiddelijk op een statief monteren en inlopen.
Ik had op youtube en rcu wat filmpjes gezien van deze motor die met enkele handslagen meteen probleemloos liepen, maar je hoort me al komen, bij mij niet dus.
Na een half uur moegeslagen te zijn heb ik dan maar mijn accuboormachine tot starter omgebouwd en na minutenlang roteren toch leven in de motor gekregen.
Wat mij meteen opviel is dat de motor lekte vanbij het voorste lager en zo heel de propmeenemer nat maakte. Na een wat nadere inspectie merkte ik dat de tollerantie van het huis waar het voorste lager in zat nogal aan de hooge kant was en dus wss de motor langs daar lekt en valse lucht zuigt bij het starten.
Ik heb dan maar de motor uiteen gehaald en het voorste lager met loctite 638 gemonteerd.
Daarna heb ik de motor nog enkele malen nog steeds met de starter en buitengewoon veel moeite gestart.
Eens hij loopt loopt hij mooi door heel zijn toerenbereik en kan hij heel de dag op idle draaien indien ik dat wil. De motor lekt nog steeds een beetje langs het voorste lager.
Weet iemand wat ik kan doen om de motor toch beter gestart te krijgen?