De kleine metanolmotoren zijn zeer betrouwbaar
Ik weet niet van welke planeet jij komt?

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
De kleine metanolmotoren zijn zeer betrouwbaar
Ik weet niet van welke planeet jij komt?![]()
Van dezelfde planeet als ik denk ik, want ik moet het eigenlijk wel met Jeroen eens zijn. Geen vonkstoring, lager gewicht, hoger vermogen, minder koelproblemen, eigenlijk is alles beter aan de kleine gloeiplug motoren en hoewel een goed afgestelde benzinemotor inderdaad betrouwbaarder loopt, is er aan een benzinemotor een hoop meer wat verkeerd dan wel kapot kan gaan, danwel storing kan veroorzaken.
, want die ontstekingsbatterij is mij een flinke doorn in het oog.
Groet, Bert
mijn moto loopt i goed nietmeer aan klooten
Helemaal mee eens, ook op onze planeet lopen methanol motoren gewoon goed als je er op de juiste manier mee om gaat. Ook vroegah....
Oortjes, oogjes, vingertjes, en dan vooral aflblijven!
TLC noemen de Amerikanen dat.
Maar over die accu wil ik nog even iets zeggen, vooral bij lichtere motoren kan een battery-eliminator de gewicht/vermogen verhouding veel beter leggen dan met een vliegwiel of extra accu.
WRC Wike R/C Products IBEF Ignition Battery Eliminating Filter - For UNREGULATED LiIon or LiPoly (WRCIBEFION) - troybuiltmodels.com zonder regelaar
WRC Wike R/C Products IBEF Ignition Battery Eliminating Filter Ver 2.1 for any battery type including Li-Ion, Li-Poly, NiMh, NiCad, A123 (WRCIBEFV2.1) - troybuiltmodels.com met regelaar
Het ding is door mij getest en nagemeten, niets engs aan.
Als bovendien een hoeveelheid brandstof meegenomen wordt die een gelijke vliegtijd geeft durf ik te wedden dat er niet zo dramatisch veel verschil in zit.
Met het stoken van E85 komt de verhouding dan nog beter te liggen.
Dan heb ik nog wel een vraagje voor Johan, Weet jij of er Walbro membranen zijn die geschikt zijn voor bio-benzine? Dus met een hoog alcohol percentage?
Daarnaast bevat benzine een behoorlijke hoeveelheid benzeen. Zowat Nr 1 boven in de lijst van kankerverwekkende stoffen. Dat wordt in het gebruiksgemak wel eens vergeten.
Ach weet je, sommige mensen zijn nu eenmaal doof en blind.
Ondanks perfect gehoor en feilloos zicht.