Ni-Mh accu laad te snel op...

Hallo,

Gisteren heb ik een e-savage bij gekocht...
Ik lade gistere de accu's op dat duurde 30min / accu tegen 3,3A (wat de normale tijd is)

Ik heb gistere de auto leeg gereden...
Vandaag laad ik de acuu nogmaals op om nogmaals te rijden vandaag zet hij er maar 10min op...

Normaal zijn de acuu's na het laden warm... deze waren nog volledig koud...

Ik heb de accu open gedaan en zag niets verkeerds.... Weet er iemand wat er fout kan zijn ?

Of kan dit geen kwaad ?

Het gaat over on-road accu's van nosram (3000mAh) (6cellen) DIT IS GEEN LIPO !

Mvg

wat bedoel je precies met openmaken?

Omdat ze gebruikt worden voor mijn e-savage had ik er tape rond gedaan zodat ze geen vuil aan kan...

Bij on-road zijn de cellen zonder tape/ beschermhoes
Daarom had ik er tape rond gedaan wat geen kwaad kan...
Heeft de verkoper zelf aangeraden als ze voor een e-savage dienen...

Gistere heeft dit geen problemen opgelevert...

Mvg

EDIT : momenteel 2de accu aan het opladen (dezelfde) die geen probleem geeft tijdens het opladen, word warm, en laad momenteel al 25min op

Laatst bewerkt:
Ik heb gister dezelfde accu nog maals opgeladen maar met het zelfde resultaat, werd niet warm en was na 5min al klaar....

Ook had hij te weinig vold om opgeladen te zijn zag ik op het schermpje....

@ Psygho (Emil) wat bedoel je juist met "flase peak" ?

Mvg

Hallo,

Gisteren heb ik een e-savage bij gekocht...
Ik lade gistere de accu's op dat duurde 30min / accu tegen 3,3A (wat de normale tijd is)

Ik heb gistere de auto leeg gereden...
Vandaag laad ik de acuu nogmaals op om nogmaals te rijden vandaag zet hij er maar 10min op...

Bij mij was dit een teken dat de accu aan het einde van zijn levensduur was. Misschien te lang leeg laten liggen of al heel vaak gebruikt ??

Probeer de accu te laden op een lagere laadstroom, warschijnlijk zal hij dan wel doorladen. Dit is een eigenschap van een Nimh. accu die lang niets heeft gedaan. Erg gevaarlijk, want de lader geeft hem "VOL" aan. Een paar keer laden en ontladen zal verbetering geven.

Ik lees dit: " Ik lade gistere de accu's op dat duurde 30min / accu tegen 3,3A (wat de normale tijd is)" en later "Het gaat over on-road accu's van nosram (3000mAh) (6cellen) DIT IS GEEN LIPO !" na 30 min op 3.3 A is de accu nog lang niet vol!! Dat duurt minstens 60 minuten bij 3.3A. Als de lader elke keer al na 30 min afslaat dan moet je ook de instellingen van de lader eens nakijken want ergens klopt er iets niet.

Vandaag de accu getest na het opladen van gistere hij heeft nu zijn einde helemaal...
Hij heeft men tape laten smelten en tot gevolg beetje vlampjes...

Was er snelgenoeg bij en kon de auto redden van de accu
de accu was snel gedooft maar 1ding weet ik zeker opladen doe ik nooit meer met die accu !!

Tog bedankt om het probleem op te lossen maar het is te laat...

Mvg

@bulliehead de accu is maar 3000mah, mijn laadtijd is ongeveer 30-40min dit doet hij altijd bij elke batterij ! zelf men oude lader dee er die tijd op...

Laatst bewerkt:
Back