NiCd accu probleem?

Hoi iedereen,

Ik heb zitten zoeken naar een mogelijk antwoord in dit subforum, wellicht dat íe erin staat maar ik heb het niet echt kunnen vinden :oops:

Dus toch maar vragen dan; de ontvangeraccu van een van m'n kisten is een 4 cellen 1700Mah NiCd. Deze heb ik ongeveer een jaar geleden nieuw gekocht en een kleine 5 maanden terug opgeladen weggelegd. Nu wil ik deze weer gaan gebruiken maar ik krijg er met de Power Peak Inf II niet meer als 1550Mah in. Daarvoor ging er gemakkelijk meer als 1700Mah in.

Ik heb het volgende gadaan:

Eerste keer helemaal ontladen daarna op 'automatic' weer helemaal opgeladen resultaat 1550Mah
Tweede keer met 0,5 C ontladen eruit 1555Mah weer opgeladen op 'automatic' resultaat 1588Mah

Het enige wat ik nog wil proberen is met 85 milliampëre langzaam gaan laden, misschien dat ik daarmee nog wat winst behaal :|

Betekent dit dat de accu dik op z'n retour is? Is er dan iets wat ik verkeerd heb gedaan? Ben niet echt een acuuwonder op dit gebied helaas :oops:

Alvast bedankt :wink:

En niet op automatic stand opladen,die laders gaan meeestal veels te hoog met de laadstroom,als je ehm op auto stand zet.Gewoon zelf instellen,is het beste.En accu's houden niet van lang liggen.

Back