niet gebouwde kriek

raf

Forum veteraan
hallo

heeft er nog iemand een niet afgebouwde krick liggen ????

de reden is dat mijn lieftallige echtgenote die van mij in de kelder heeft laten vallen
het achter stuk dan wel te verstaan
gelukkig was de wtc gesloten en is daar geen schade aan de bajonet en interne organen
maar de kont (om het zo maar te zeggen)heeft enorme schade opgelopen(pertotale int vloams)
gilbert heeft het overlaatst gezien en hij werdt er stilletjes van hahahaha
nu mijn vraag dus
is er nog ergens in het land een niet afgebouwde krick romp om een rubber en polyester mal van het achterste stuk te maken
het gaat over de laatste 30 cm
maar ja daar heb je de rest van de romp ook voor nodig hahaha

groetjes raf

hallo

waarom ????
omdat er een boot in de kelder is gevallen
das echt dom
een nieuwe boot kost minder dan een advocaat hahahaha
dus nee niet nodig
wel een rompje van een krick
ik weet er genoeg zijn maar deze zijn tever afgewerkt
de assen en dergelijke zitten er reeds is en dan is het onmogeljk om er een mal van te maken
en het geeft meteen de mogelijkheid om wat ik niet goed gedaan heb te verbeteren
de assen zijn 4 mm en dat werkte wel maar het was niet mooi
dus nu wil ik het meteen over een andere boeg gooien en er assen van 2 mm in zetten
DWZ in de romp en juist buiten de wtc 4 mm (omdat de dichtingsring 4 mm is) en daarna een stuk van 2 mm met een dubbele bus vast zetten op de 4 mm as
achter aan een stuk wat weer 4 mm is maar met draad zodat de 4 mm messing schroeven terug gebruikt kunnen worden
en zo zijn er nog wel een paar zaken die ik wil verbeteren
maar alleen als ik een malletje van dat stuk van de romp heb loont het de moeite

groetjes raf

hallo

van pure verveling maar terug aan die kriek begonnen
alle stukjes terug inelkaar gepuzzelt en gelijmt

nu komt het werkje waar het allemaal om draait
schuren en plamuren hahahahaha

en daarna een malletje maken van dat stuk en er een polyester achterkantje van maken
is nog lichter dan abs ook en kan ik meteen de steunpunten mee in vast gieten voor de duikroeren en richtings roeren

dan terug een nieuw druk schot en de assen inlijmen en. en. en. en. ik wordt er tijdens het typen reeds niet goed van hahahahaha
voor vervolg lees de kriek is klaar maar dan wel nooit niet hahaha
groetjes raf

Môgge Raf,

Nou daar gaat ie, als jouw vrouw je bootjes in de kelder begint te zwieren, dan duurt het meestal niet lang :bday:

Gr. Rob

hallo rob

was een ongelukje hoor
heb ik haar vergeven met slaag van haar eigen zweepje hahahahaha
nee zelfs niet kwaad over geworden
wel bedroeft dat het gebeurt was en stukken zijn te lijmen
indit geval opnieuw maken
hahaha eerste duikboot dat na een val terug een bouwpaket is geworden
de vliegtuig jongens hebben dat haast elke keer
nu is het dus schuren en plamuren tot de romp terug glad is
en dan het vertrouwde malletjes maken en terug de assen opnieuw inbouwen
nu gaan er wel geen 4 mm assen meer naar buiten komen maar mooie slanke 2 mm
ik heb een oplossing voor het assen probleem gevonden en dat ga ik dus nu in de kriek toepassen
als het lukt spaar ik ook nog ruimte achter de motoren uit wat de stabiliteit tengoede komt
maar alles op zijn tijd eerst de romp terug in orde krijgen

groetjes raf

hallo theo

hou toch op man hahahahaha
das een 100 jaren project aan het worden die kriek
ist ie reeds rlaak kiepert myriam de wtc met het achter stuk er aan in de kelder
ik zou je echt moeten gaan geloven hoor
heb je die toen op de ZWARTE MARKT gekocht hahahahaha

groetjes raf
ps we zitten aan 6 stuks dit jaar

hallo

zo snel hij klaar is komt hij richting eindhoven voor een paint beurt
want nu hij een nieuw achterste gaat krijgen zal dat zeker bijgewerkt moeten worden

groetjes raf

hallo

tentoonstelling gehad en mijn pa heeft het voor de zoveelste keer klaar gekregen om over mijn u47 te varen
alles terug bij elkaar gelijmt en het ziet er nog redelijk uit
nu een dillema
ofwel de u47 opnieuw in de droogdock deze winter of volle bak verder werken aan de kriek
zodat deze eindelijk een jaartje mee kan varen na al zijn perikelen
er gaat een heel nieuw achterstuk gebouwd worden met verschillende aanpassingen die ik weer bedacht heb
ik wil de as doorvoer inkorten en de assen in de romp op 4 mm houden maar de uitgaande as op 2 mm met een opzetstukje waar dan weer een 4 mm schroef op past
dit is gewoon weg mooier dan die dikke assen die naar buiten komen
ook de besturing van de achterste roeren ga ik veranderen zodat ik er beter bij kan als er iets stuk gaat

groetjes raf

Raf, je weet toch, als de WRAAKMAN (Braakman) in het water vaart, dat je beter uit de buurt en zeker uit het water blijft.

Alle, kan hij weer een tekeningetje plaatsen van schip gezonken.

Cya

hallo

eventjes een vraagje
ik geloof dat lex me toe gemailt had maar het kan ook jos geweest zijn
kan eens iemand aan zijn krick een paar metingen doen
de reden is nu alles is dicht geplamuurt weet ik niet meer waar de roeren en de asdoorvoeren waren

als het dus kan zou ik deze maten graag hebben
vanachter gemeten
de plaats van de roeren
de doorvoer van de assen
en het einde van de kiel daar waar de horizontale duikroeren door vast zitten
de breedte tussen de roeren
en de breedte tussen de schroef naven
het enige referentie punt dat er nog staat is dat stuk van de doorlopende kiel de rest is er van af gehaalt
dat is het zo een beetje

groetjes raf

hoi theo

wacht maar tot je die boot terug in je huis krijgt om ze terug in haar mooi roestbruin kleurtje te zetten dan zal het lachen je wel vergaan
hahahahahaha
en je hebt gelijk het is echt een rot boot
er zouden er 1000 van gebouwd zijn geworden maar ik heb er nog geen eentje goed zien varen
en als er nu iemand is die veel naar duikboot en andere treffens gaat dan zal ik het toch zijn
mijn u47 heeft in ciney heel het weekeinde demo gegeven zonder problemen
(behalve dat pa met zijn b(W)raakman er over heen was gevaren )dan was het spelen zogoed als uit (CA lijm moeten gebruiken)maar toch de brokken maar gelijmt
en die kriek zou de ideale boot zijn om in het basin demo te varen maar hij is zo onbetrouwbaar als een klontje suiker in een tas koffie

groetjes raf

Back