Niet gestandaardiseerde programma's F3P

Discussie in 'F3P' gestart door HansL, 27 okt 2012.

  1. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Ik heb tot nu toe altijd gedacht dat zowel het A, als het B en C programma gestandardiseerd waren. Dus dezelfde figuren voor elke programma in alle landen...

    Tot ik gisteren eerder toevallig dit tegenkwam:
    n7-ZDr4UQio[/media] Promotion F3P 2012-2014 - YouTube

    Het 'programme promotion' (C-programma) in Frankrijk voor de komende 2 seizoenen. Duidelijk verschillende van het Nederlandse C programma.
    Op de franse F3P site heb ik teruggevonden dat enkel het A programma internationaal gestandardiseerd is (FAI). C en B programma's worden land per land vastgelegd door de lokale organisaties.

    Klopt dat effectief, of vormt enkel Frankrijk hierop een uitzondering?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.884
    Locatie:
    Velserbroek
    Hoi Hans

    Inderdaad wordt alleen het hoogste nivo (F3P-A) door de FAI beschreven.
    Dit in de vorm van een 'P' programma (preliminary) and 'F' (finals)

    Omdat deze F3P-AP en F3P-AF te lastig zijn voor de instappers, maken de meeste landen zelf een tweetal nivo's, het beginners programma (F3P-C) en het gevorderde programma (F3P-B) (de F3P-A is dan vaak als 'expert' aangeduid)

    De F3P-C en F3P-B mag ieder land zelf bedenken, maar er wordt flink bij elkaar geleend om zo ook de gelegenheid te geven om in andere landen in de beginners en gevorderde klassen mee te kunnen doen.

    Ditzelfde geld ook voor de F3A en F3M
     
  3. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Ik stelde de vraag omdat normaal gezien 18/11 de eerste wedstrijd van het nieuwe F3P seizoen in België plaatsvindt. Ik heb tot dit moment nog geen idee van het C-programma (waaraan ik mee zou willen doen).

    Ondertussen heb van ik Peter (BEL op het forum), die in eerste instantie de initiatiefnemer is geweest om F3P in België opnieuw op de rails te zetten (zie f3p-belgi%EB), maar ondertussen dat aan forumlid ReneRC heeft overgelaten (f3p-belgie), begrepen dat het in België het Nederlandse C programma zou worden en het franse B.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  4. J.Heilig

    J.Heilig

    Lid geworden:
    20 nov 2006
    Berichten:
    165
    Last year, I created a new F3P-Sport sequence (simplified F3P-AP sequence), which was also adopted by the DAeC as a new F3P-B sequence. The new sequence promotes an easier transition from F3P-B to F3P-A.

    F3P-C and F3P-D remain unchanged (old F3P-Expert and F3P-Sport routines from 2003).

    :) Jürgen
     
  5. J.Heilig

    J.Heilig

    Lid geworden:
    20 nov 2006
    Berichten:
    165
    Want to fly F3P-B or F3P-C?

    There is a special event for these classes in Mannheim on 08. December 2012:

    Rhein-Neckar-Pokal F3P

    :) Jürgen
     
  6. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Hello Jürgen

    F3P-D? Never heard of that...

    F3P-C = novice
    F3P-B = sport
    F3P-A = expert (preliminary and final)

    F3P-AM = aeromusical

    Where does F3P-D fit in? Logically, before F3P-C, but that is already 'novice'
     
  7. J.Heilig

    J.Heilig

    Lid geworden:
    20 nov 2006
    Berichten:
    165
    F3P-D is for beginners into Indoor flying - not necessarily "hard core aerobatics". The maneuvers were designed for those 300-350g, 2-axis controlled park-flyers, distributed by Robbe, Simprop, MPX etc.

    http://www.modellflug-im-daec.de/bemod/pdf/t3/t36/t365/36517.pdf

    F3P-D = indoor beginner
    F3P-C = entry level aerobatics
    F3P-B = intermediate level aerobatics
    F3P-A = expert level aerobatics

    :) Jürgen
     

Deel Deze Pagina