Niet moedersmooiste van Robbe

Ton van Munsteren

Forum veteraan
PH-SAM
Stond in mijn toen Robbe catalogus van 1976 die bruin van kleur was en ik helemaal stuk gebladerd heb.
Je hebt zo van die modellen die eigenlijk lelijk zijn maar telkens weer de aandacht blijven trekken.
Daarbij me ook nog eens verbaasde toen die op outerzone verscheen omdat er ook nog eens rolroeren in zaten.
En dan dat Enya 09 motortje in de neus, waar ik toch nog steeds een beetje verliefd op ben.
Want wat heb ik daar toen veel mee gevlogen en liters brandstof mee weggestookt.
Zou nog wel graag een doos vol van die kleine Enya motortjes willen hebben.

Maar ja welk model is dit dan , nou deze en zeg nou zelf het is niet moedersmooiste maar het heeft gewoon wat.
Maar dan uiteraard wel met die Enya 09 erop en geen electro want dat kan echt niet:mad::hammer:

greyline.png

MS-4 (oz14020)
from Robbe (ref:3147)
1973
98in span
IC Glider R/C Kit

Plan Details

Later kwamen ze met de motorsteun bovenop de vleugel zodat je niet de neus van je model hoefde te verminken.

Enya 09
Heb ik nog wel hoor.
Nieuw.in het.doosje,met.drossel.en dempertje....rood propmenemertje is een speciaal motortje...

Laatst bewerkt:
IMG_1750.jpeg

Hier ook nog eentje. Kan wel een schoonmaakbeurtje gebruiken maar voelt verder helemaal los. Stuur maar een PB als je interesse hebt. Hoeft geen vermogen te kosten…..

Cool en opeens heb ik er twee.
Perfect dus 1 voor de Robbe MS-4 gelijk vandaag effe een printje gemaakt.
En 1 voor de Robbe Wespe.
En heb nog 1 liggen voor een Robbe Chip.
Hier wordt ik toch wel heel vrolijk van.
Zou ze ook electro kunnen maken maar gatver, dat is toch niet hetzelfde, moet toch echt zo'n kleine rakker op.

De kleine techniek,het gepruts eraan,het afstellen,het geluid,de geur,en de lol die je er van hebt.
Bovendien heb je voor verbrandingsmodellen een bepaalde.soort kennis nodig......heerlijk om je modelletje door de lucht te horen en zien scheuren.....
Is voor mij voldoende om met diesel en methanol motoren te blijven vliegen...

Laatst bewerkt:
Ik bedoel: wat maakt nou juist deze Enya zo bijzonder?

(Wij gebruikten vroeger alleen maar Super Tiger. Met veel genoegen. )

jan.

Ik bedoel: wat maakt nou juist deze Enya zo bijzonder?

(Wij gebruikten vroeger alleen maar Super Tiger. Met veel genoegen. )

jan.
Heb door de jaren heen van elk merk wel een aantal motoren gehad maar er zijn er toch een paar die heel veel herinneringen oproepen.

De Enya 09 had ik in een Robbe Chip, (zie foto Bjorn topic) deze had in te leen, maar crashte die met een vrille op een parkeerplaats. Leren vliegen was toen wat lastiger dan nu.
Twee motortjes moeten kopen 1 voor me vliegmaat Rodie Roem (later wereld kampioen RC racewagens) en dus 1 voor me zelf.
Motortje in een Simprop model, soort van middle stick model ben effe de naam kwijt, was voor een cox 0.8 maar ging als een raket met de Enya.
Was door mij toen niet te vliegen dus een Sterling Mini Fledgling gebouwd en daarmee liter en liter brandstof weggestookt met de Enya 09.
Dus vandaar dat het motortjes een beetje speciaal is voor mij.

Back