niet stationairlopen Revo 3.3

Heb een Revo 3.3 waarvan de zuiger was verbrand, deze vervangen.
Nu start hij wel met half gas en slaat direct af na loslaten
Gas schuif staat open volgens officiele afstelling.
Wel is er een beetje brandstof te zien op tank(afdichting?)
Wat kan dit zijn?

Losse zuigers zijn er niet zomaar dus moet het wel een zuiger/cilinderset zijn. Overigens snap ik de term verbrand ook niet want dan moet er heel wat gebeurd zijn....

Maar laten we beginnen met de shimringen bij de kop, zijn alle die daar tussenuit zijn gekomen ook weer terug gezet?
Dan de vraag of je ook een nieuwe gloeiplug hebt geplaatst, dat kan namelijk heel veel uitmaken.

De auto is van mijn maatje. Motortje had weinig compressie meer vandaar dus cilinderbus en zuiger vervangen. Ook hebben we de naalden op de fabrieks instelling terug gezet. Als je in de carburateur kijkt staat de stationair schroef 1,5 mm open dus moet goed zijn. Motor start dan alleen als je half gas geeft en loopt wel op volgas maar zodra je je gas loslaat slaat hij af.

Lijkt mij dat de LSN te rijk staat. 1,5mm opening op stationair moet zeker voldoende zijn, lijkt mij zelfs wat veel.

Als de zuiger/cilinderset nog nieuw is moet je het uiteraard voorzichtig aan doen, te veel gas kan de zuiger doen vastslaan op de klemming.

Back