Niet te duur???

• Topicstarter Topicstarter Alex4tune
  • Startdatum Startdatum
A

Alex4tune

Guest
Ik wil graag een Calmato van Kyosho + nog een motor kopen maar is deze zender met set wel goed ?? en is het niet te duur??is dat ook alles wat je ongeveer nodig hebt ( want dat dacht ik )

alvast bedankt.
Alexander

FX 18

4 kanaals uitbereidbaar
Hot 3D knop
7 kanaals ontvanger
3 Futaba S 3001 servo's
Schakelaar
Kristallen RX en TX
Zender accu
€ 335,00 Als set

De set is prima, nu nog wat meer shoppen en dan weet ik zeker dat je hem ook voor onder de 300 kan kopen.
let op met het vergelijken er zijn twee varianten, één met een NICD accu en één met een zwaardere NIMH accu
Gezien de prijs denk ik dat je de NIMH set in gedachten hebt

Ik weet niet echt wat een NICD of een NIMH accu is .
En op de site van hobby in staat er ook niks over .
Is het goedkoper als je deze onderdelen los koop dan in die set

Alvast bedankt
Alexander

ff nog iets toevoegen op mijn vorige bericht
is het niet slimmer om deze zender te kopen ?? of is die van slechte kwaliteit?(set)
Laser 4:
4 kanaals zender met accu
8 kanaals ontvanger
4 servo's
Ontvanger accu en schakelaar.
Kristallen RX en TX
Laadapparaat
€ 204,00

Alvast bedankt

de laser 4 is volgens mij een echte beginners zender heeft geen uitgebriede opties en je kunt er slechts 1 model mee inprogrameren (als je daar al van kunt spreken. tevens zal het volgens mij met de laser moeilijker worden om een leeraar leerling koppeling te maken

De FX is een computer zender waarin het mogelijk is om meerdere modellen in op te slaan en heeft meer optie die je nodig hebt als je verder gaat met deze hobby.

De FX is trouwens al voor zo'n 289 euro's te vinden hoor... iets meer geld nu investeren en je krijgt er een hoop meer voor terug.

vinze

"Niet te duur". De titel had duidelijker gemogen, ik open een diskussie terwijl nu blijkt dat ik er geen bijdrage aan kan leveren.

Mijn samenstelling van een vliegtuigje wat ik zou kopen ( verbeter mij graag als ik fouten maak )
een :

CALMATO
ARF (almost ready to fly)
Spanwijdte 1600 mm
Voor 5 tot 7.5cc tweetakt. 8cc viertakt
€ 145,00

Zender (set ) :
FX 18
4 kanaals uitbereidbaar
Hot 3D knop
7 kanaals ontvanger
3 Futaba S 3001 servo's
Schakelaar
Kristallen RX en TX
Zender accu
€ 335,00

Motor :
MAGNUM XL 25 A
Inhoud 4,07 cc.
Vermogen 0,82 PK
Prop 9x5 - 10x5
Gewicht 297 gram
€ 79,40

is dat een goede samenstelling?¿?¿En wat moet ik er dan nog bij kopen ?¿?¿

alvast bedankt
Alexander.

op zich een goede samenstelling ......op je motor na .25 (4 cc). deze is veel te zwak en zal het toestel nooit van de grond krijgen..

je kunt beter voor een .40 (6,5) of een .46 (7,5 cc) nemen voor dit toestel.

groet,

vinze

en een MAGNUM XL 46 A
Inhoud 7,5 cc.
Vermogen 1,63 PK
Prop 10x7 - 12x6
Gewicht 446 gram
€ 90,30
?? totaal uitgave 570,30 euro
wat moet ik er dan nog bij kopen want dan kan ik de totale kosten uitrekenen en kijken of ik nog moet sparen.

nog een hele boel,

ik zou een 6½cc nemen,

nog nodig;
start benodigheden, brandstof/accu/gloeiklem/gloeiplug/br.slang
lader/ laadsnoeren
meer servo's
ontvanger accu, geen batterij houder!
lijmen oa epoxy/2componenten lijm
gereedschap, tang/schr.draaiers/mes

dan kun je voor je zelf het een en ander uitrekenen,
ga met je lijstje naar een hobby-shop, meestal maken ze er wel een
prijsje van

hmmm hoeveel gaat dat ongeveer extra kosten ??

alvast bedankt
gr alexander

kies een OS-max motor, dan verzeker je jezelf van onderdelen in de toekomst. Bijna iedere modelbouwzaak verkoopt os-max, maar niet iedere modelbouwzaak magnum motoren. (ook levertijd van onderdelen is van belang, je hebt er niets aan als je b.v. 1-2 maanden op een onderdeel moet wachten)
En ja die zijn duurder, maar neem het mee in je afweging. een fx-46 zal b.v. ook mooi bruikbaar zijn op een opvolgmodel. Voor dit model is dat overpowered, maar je hoeft geen volgas te vliegen (met de fx-18 kan je b.v. de uitstag van je gas beperken zodat je nooit volgas kan, en toch maximale knuppelweg hebt (kan overigens ook mechanisch hoor).

hmm ok dan zal ik dus een lange tijd moeten sparen
thnx voor de info

gr alexander

nog bij de lijst van han toevoegen:
een kist om de bijbenodigdheden in te doen, is wel zo handig raak je nix kwijt en vergeet je minder snel dingen.
je kan dan een kist in de modelbouwzaak speciaal gemaakt voor dit doel en met brandstofbestendig lak en laadjes en steun om de romp op te zetten, mar die kosten al gauw 30 a 50 euro ligt aan al klaar of dat je het nog moet in elkaar zetten, maar een gereedschapskist van de gamma voor 5 euro is ook goed

Bert Scholten zei:
kies een OS-max motor, dan verzeker je jezelf van onderdelen in de toekomst. Bijna iedere modelbouwzaak verkoopt os-max, maar niet iedere modelbouwzaak magnum motoren. (ook levertijd van onderdelen is van belang, je hebt er niets aan als je b.v. 1-2 maanden op een onderdeel moet wachten)
En ja die zijn duurder, maar neem het mee in je afweging. een fx-46 zal b.v. ook mooi bruikbaar zijn op een opvolgmodel.

Alleen voor een OS wil je geen onderdelen kopen omdat ze bijna net zo duur zijn als een nieuwe motor. (Neem zuiger/cylinder voor een FX maar als voorbeeld) Ik hoor ook steeds meer over de 'peeling liners'. De nicasil laag die los laat van de cylinderwand. Op RC-Universe heb ik al veel discussies gevolgd over OS motoren. En er zijn veel 'die hard' OS-Fans die nu toch niet meer zo blij met OS zijn en voor andere merken gaan. Ook de uitspraak over de verkrijgbaarheid van Magnum ben ik het niet helemaal mee eens. Elke modelbouwzaak waar ik tot nu toe ben geweest, daar voerden ze Magnum in hun assortiment.

Ik vind OS zeker niet het extra geld waard boven de meeste andere motoren. Naar mijn mening is een OS de meest waardeloze motor waar je je geld aan kunt spenderen. Hiermee bedoel ik niet dat je absoluut geen OS moet kopen omdat het een stuk rommel is, maar dit bedoel ik puur vanuit het prijs/kwaliteits aspect.

My 2 cents, neem lekker de Magnum. Veel goedkoper, en kwalitatief is er absoluut niets mis mee. Mijn ervaring is dat de 'nieuwere' Magnums ook behoorlijk stil zijn, en ze erg betrouwbaar lopen.

Qua nieuwe motoren voert bij ons op de club Irvine de boventoon, gevolgd door Magnum. Op mijn trainer heb ik een Irvine zitten. Deze bevalt me erg goed. Ik heb nu voor m'n nieuwe toestel (Serval) een MVVS gekocht. Dit puur omdat ik er erg veel goede dingen over heb gehoord en ik erg nieuwschierig ben hoe ze daadwerkelijk presteren. In eerste instantie was ik van plan om er een Magnum voor te kopen. Ik zie het nut er niet van in om meer te betalen voor een motor die niet expliciet veel beter is dan een vergelijkbare goedkopere motor.

Just my 'humble' opinion ;)

edit:
Daarnaast is het misschien wel slim om te kijken waar men op de club waar je zou gaan vliegen, allemaal mee vliegt. Als men daar b.v. veel met een bepaald merk vliegt (en dan bedoel ik een andere dan OS) kan het slim zijn om daar in mee te gaan. Dit omdat er dan waarschijnlijk al aardig wat ervaring is met de desbetreffende motor.

@DualdudE: No hard feelings. Iedereen heeft recht op zijn mening. Ik vind het prima dat je alle aspecten hoort, en dan kan je zelf je afweging maken.

Back