Nieuw Blade 130 X

'the tail hub can not be removed from the tail shaft' Aldus onderstaande film van Horizon. Nou goede kwaliteit dus aangezien mijne vanzelf loskwam bij de 4de lipo....

[URL="
130 X Rear Tail Gear Repair - YouTube[/URL]

Je tailshaft is dus stuk,je mist géén onderdeel, normaal mag zoiets dus NIET gebeuren bij normaal gebruik. Als dit bij je 4de lipo gebeurt is, zonder crash, moet dit onder garantie vallen en zou je recht moeten hebben op gratis vervanging.

Maar zoals men in België weleens zegt "er is verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen";)

Anderzijds, een tailshaft kost hooguit 6 euro:rolleyes:

Grtz Rudi

Laatst bewerkt door een moderator:
Blade meets Walkera

Voorheen had ik gepost om Walkera onderdelen
te gaan gebruiken voor de staart.

HM-4G6-Z-27 - Tail steering set
RCVliegshop.nl - D Goedkoopste RC Helicopter En RC Hydrofoam Webshop in NL!

HM-4G6-Z-31 - bearing set
RCVliegshop.nl - D Goedkoopste RC Helicopter En RC Hydrofoam Webshop in NL!

De lager voor de staart met het randje welke van slechte
kwaliteit is bij de Blade heb ik vervangen voor de Walkera
4G6 lager met randje welke past zonder iets te hoeven
aan te passen. En ... (wait for it) ... GEEN speling.

De Tail steering hub moet een klein beetje aangepast worden.
Zoals eerder vermeld moeten de Blade dog bones overgezet worden.
Alvorens deze passen op de Walkera steering hub moet je ze
opboren naar 1,2mm. Zorg ervoor dat ze vrij kunnen bewegen op de as.

Daarna is de kogelkop te groot. Deze heb ik met fijn schuurpapier
erg voorzichtig kleiner gemaakt totdat deze past.

Toch nog erg stroef ?

De pal van de Tail Steering hub moet in het vorkje van de meenemer
passen. Bij Blade is deze 1,1mm, maar bij Walkera is deze 1,2mm.

Hierdoor beweegt de hub niet soepel over de as. Deze vervolgens
ook er voorzichtig geschuurt totdat hij soepel, maar zonder speling
in de vork past.

Hierna geen speling in de staart meer.
Blade meets Walkera, who would have guessed ?

Bij het optoeren geen trilling meer van de heli, maar nog wel dat geluid
van de overige lagers. Deze moet ik nog vervangen, maar daar heb ik
even geen zin.

Nog een gedacht om de staart as van ijzer te vervangen voor Carbon ?
Iemand al ervaring daarmee ?

grtz.
Olaf

Hallo Heren.
Even een vraagje: iemand van jullie ervaring in een situatie als een toestel voor garantie wordt teruggestuurd naar Horizon Hobby in Duitsland?

Mijn Blade 130-x is inmiddels al bijna 4 weken weg.
Toestel is tijdje geleden teruggestuurd door de modelbouwwinkel eigenaar ivm garantie en ik kan helaas niets anders doen dan maar weer geduld opbrengen.
Maar eerlijk gezegt begint mijn geduld op te raken en mijn bloed langzaam aan naar kookpunt te stijgen.
Ben het werkelijk goed beu deze ..... situatie.
Gr E

Vandaag vernomen dat Horizon de Blade 130X onderdelen die niet goed zijn gewoon vervangt. D.w.z. je krijgt gewoon nieuw en dus zelf erop zetten. Ze geven dus wel service.
Zij zeggen dat een op de xxxx waarschijnlijk niet helemaal oké is maar die wordt gelijk omgeruild. Had jouw leverancier moeten weten. Dit heeft mijn LHS mij verteld om vertrouwen aan de klant te schenken en het product in dit geval de Blade 130X.

Mvg.Bernard

De eerste upgrades komen eraan , zowel microheli als X treme productions komen met een metalen tail pitch slider .:banana:

probeer google is met "xtreme pitch slider" grote kans dat hij boven aan staat;) en dan zie je ook dat hij ongeveer half augustus komt

Vandaag vernomen dat Horizon de Blade 130X onderdelen die niet goed zijn gewoon vervangt. D.w.z. je krijgt gewoon nieuw en dus zelf erop zetten. Ze geven dus wel service.
Zij zeggen dat een op de xxxx waarschijnlijk niet helemaal oké is maar die wordt gelijk omgeruild. Had jouw leverancier moeten weten. Dit heeft mijn LHS mij verteld om vertrouwen aan de klant te schenken en het product in dit geval de Blade 130X.

Mvg.Bernard

Maar natuurlijk geven ze wel en goede service absoluut.
Ik heb daar nog nooit problemen mee gehad.

Maar ze kunnen ook geen ijzer met handen breken.
Als er na de eerste uitlevering van een nieuwe produkt zo snel een retour komt hebben zij Ook nog geen spareparts liggen op voorraad om de boel te vervangen cq repareren.

Het zal dus bij de volgende zending meekomen met name de servo's
Begin aug komt de volgende levering van de Blade 130x en dan zullen er ook servo's meekomen.

En wat ook niet geheel onbelangrijk is waar men misschien niet zo bij stil staat.
Zij leveren dus een heel groot deel van europa en dus hebben ze ook de service daarvoor.

Je bent dus niet meteen de eerste op de plank die aan de beurt komt als een artikel bij HH binnen komt.

Met groet
Robert

attachment.php

Ziet er dus zo uit:wink:

Jan

Zou gewoon niet bij HH aankloppen gewoon op echte parts wachten. en ziet er gelikt uit kunnen ze misschien wwat van leren.

En misschien betere produkten hoeven ze niet zoveel service te leveren scheelt in kosten en dan kan de prijs weer omlaag en verkopen ze er nog meer.:D

Back