Nieuw buggy kopen, Ansmann Deuce?

Ik zit momenteel te twijfelen wat te doen.
Mijn Carson Specter is nodig aan onderhoud nodig, dwz nieuwe:
- diff gears
- remvoeringen
- draagarmen, hubs
- wiel-as cups
- body
- chassis
- een nieuw demper
- en nog wat kleine dingen.

Nu kan ik op ebay een kit voor de Specter kopen voor 115 euro incl verzenden. Maar ik zie bij conrad ook een Ansmann Deuce kit staan a 199. Deze lijkt me iets moderner en beter. Ik kan verder weinig info vinden van gebruikers van deze buggy.
Dus is mijn vraag of iemand ervaring heeft met deze buggy en of ik niet gewoon voor een tweede Specter chassis moet gaan met als voordeel dat ik extra reserve spullen heb...

Misschien was ik niet helemaal duidelijk ;)
Ik bedoel gebruikers ervaring, mensen die hem in hun handen hebben gehad, een stukje mee gereden hebben, iemand kennen die er één heeft enz.

Wel bedankt voor je reactie.

Ah zo, nu ik het terug lees zie ik dat ik niet op zat te letten.

Sorry kan je niet helpen aan de gebruikers ervaring.
Zoek je specifiek een kit?

Een kit lijkt me wel leuk maar is geen pre. Budget moet ook binnen de perken blijven namelijk :cool:
De vraag gaat ook eigenlijk specifiek over de Deuce.

Laatst bewerkt:
Goed, aangezien de Deuce 199 euries was en ik niet wist of het het geld waard was (ik rij (nog) geen wedstrijden of clubwedstrijden), ben ik maar voor een nieuw Specter chassis gegaan met een nieuwe kap. Totale kosten 92 euro incl. verzenden.

Aangezien ik nog wel geintereseerd ben in ervaringen met de Ansmann Deuce hou ik graag het topic open.

Goed, aangezien de Deuce 199 euries was en ik niet wist of het het geld waard was (ik rij (nog) geen wedstrijden of clubwedstrijden), ben ik maar voor een nieuw Specter chassis gegaan met een nieuwe kap. Totale kosten 92 euro incl. verzenden.

Aangezien ik nog wel geintereseerd ben in ervaringen met de Ansmann Deuce hou ik graag het topic open.

mag ik vragen waar je de specter hebt gekocht, linkje miss.

alvast bedankt.

vanaf hier: carson specter | eBay en verder naar beneden. De body's staan een stukje verder, zo bij de 17 euro grens.

Let wel op, dit zijn kits en/of chassis zonder electronica en motoren. Dus reken jezelf niet al te rijk ;)
Ik heb een compleet chassis op bod van een kleine 58 euro gewonnen. Dit was eenzelfde als die 89 euro kostende chassis die er staan.

Tel de kosten van deze versleten onderdelen eens bij elkaar op. Is geen onderhoud aan, gewoon op en toe aan vervanging. Alles wordt onderhouden, maar het gaat toch eens op en/of kapot.

Tandwielen versleten, demperasje as krom , asgaten draagarmhouders lam, chassis krom en gaten uitgelubbert, body gescheurd, remvoering op enz enz.
Nu heb ik een compleet chassis met kap dat waarschijnlijk goedkoper is dan dat je alles los koopt. En daarnaast heb ik nu nog een heeeeeele grote boel reserve spullen over.

Klinkt mij als vrij verstandig :wink:

Chassis was al krom toen ik hem kocht, zal wel een klapper hebben gehad. Is T6 alu, niet zo heel hard. Met krom bedoel ik geen hoek van 90 graden hoor ;)

De gaten van de motorsteunen waren uitgelubberd omdat het slotgaten waren en ook nog verzonken. Je draait de 4 bouten aan op een gedeelte wat maar 1 mm dik is.... tja en staal op alu.
En de gaten van de draagarmhouder hadden speling, daar hou ik niet van.

Back