Nieuw chassis?

Hallo,

Na een frontale botsing een paar weken geleden tegen een stoeprand was een asje helemaal gebogen en de onderplaat (chassis) heeft ook een aardige klap gekregen. Dit is hoe de chassis eruit ziet:
28tc65e.jpg

261oneb.jpg

Is dit misschien nog recht te slaan of is dit niet te adviseren en is het beter om een nieuw chassis te kopen?

Alvast bedankt,

Jasper.

Met een beetje geduld en beleid is dit weer prima in vorm te brengen...recht slaan is niet de juiste methode, maar voorzichtig de boel recht proberen te krijgen mbv bankschroef en hamer is zeker mogelijk....

Met een beetje geduld en beleid is dit weer prima in vorm te brengen...recht slaan is niet de juiste methode, maar voorzichtig de boel recht proberen te krijgen mbv bankschroef en hamer is zeker mogelijk....

Oke bedankt, ik ga het proberen! Trouwens, hij hoort toch helemaal recht net als de andere kant? :)

Laatst bewerkt:
chassis

Hallo Jasper,

Zag je gebogen chassis, zo te zien van een Kyosho Inferno ST.
Komt me bekend voor ;-(
Ik zou het chassis gewoon terug buigen, geen enkel probleem.
Let wel op dat de voorkant altijd iets naar boven gebogen staat.
Een nieuwe chassis plaat kost rond de 75 euro dus ik zou geen haast maken.
Waarschijnlijk is je vooras ook krom, ook deze even goed richten en de boel weer in elkaar schroeven.
Succes.

Grt,

Dennis

Hallo Jasper,

Zag je gebogen chassis, zo te zien van een Kyosho Inferno ST.
Komt me bekend voor ;-(
Ik zou het chassis gewoon terug buigen, geen enkel probleem.
Let wel op dat de voorkant altijd iets naar boven gebogen staat.
Een nieuwe chassis plaat kost rond de 75 euro dus ik zou geen haast maken.
Waarschijnlijk is je vooras ook krom, ook deze even goed richten en de boel weer in elkaar schroeven.
Succes.

Grt,

Dennis

De vooras, bedoel je dat balkje dat voorin de auto gaat en in de diff? Zoja die was helemaal gebogen en die heb ik ook al nieuw :)

En bij mijn chassis zit in het midden ook een klein knikje zie ik net.

Heej ik snap iets niet helemaal in deze zin;). recht slaan is niet de juiste methode....... maar uh waar dient die hamer dan voor:hammer::-D

Houten hamer....
Verwarmen, en als en drupje wasmiddel bruin word, heeft het de juiste temperatuur om te buigen....

Anders krijg je zwakke plekken, en breuklijnen...
Maar zowiesoo, moet je daar rekening mee houden, dat het nooit meer de oude sterkte terug krijgt. Zeker gezien de schuine opstaande randen aan de buitenkant, welke er zitten voor extra stevigheid.

Een bodemplaat die zo krom staat verdwijnt bij mij in het hoekje met aluminium voor hobby gebruik.

Deze plaat staat zover krom dat (enigzins) rechtkrijgen je flink wat tijd gaat kosten en het uiteindelijke resultaat als nog te wensen overlaat ;)

Verder zal de plaat ook de nodige zwakke plekken krijgen als je hem terug gaat buigen.

Tip: struin E-bay eens af , daar staat genoeg Inferno spul op ;)

allu is zoals hier al gezegd te repareren maar dat is zeker niet eenvoudig en ''als nieuw"" wordt het zeker nooit meer.
maar wat is er mis met het te proberen ?
kost je alleen de moeite en een andere kun je altijd nog kopen.

ps als je allu warm maakt moet je wel goed uitkijken. je ziet namelijk niet hoe warm het is tot dat het smelt.

mocht het niet lukken dan heb ik nog wel een plaat liggen (en diverse andere onderdelen)

Bedankt voor jullie hulp, hij is gister met mijn vader mee gegaan naar een werkplaats. De voorkant is weer wat teruggebogen maar in het midden zit ook een aardige knik. Ik denk dat ik toch maar voor een nieuw chassis ga rondzoeken, de goedkoopste heb ik gevonden voor 40 euro maar ik kijk nog even verder.

Edit:

Word toch een nieuwe kopen. Ik had net de voorkant er weer opgezet maar het blauwe ijzeren plaatje met dat dopje erop voor de kap (voorkant) haalt het niet naar die twee 'torentjes' die aan de voorkant zitten doordat het krom is. Helaas :D

Laatst bewerkt:
Dan heb je je kick up in de bodemplaat te ver terug gebogen of heb je de plaat helemaal vlak gemaakt? Aan de voorkant hoort een knik van een aantal graden (8 of 10 dacht ik zo ongeveer) maar dat had dakar2009 ook al aangegeven.

Dan heb je je kick up in de bodemplaat te ver terug gebogen of heb je de plaat helemaal vlak gemaakt? Aan de voorkant hoort een knik van een aantal graden (8 of 10 dacht ik zo ongeveer) maar dat had dakar2009 ook al aangegeven.

Ach, ik heb al een nieuwe besteld, er zaten zoiezo heel veel knikken in en het lijkt me over het algemaal toch verstandiger om een nieuwe te kopen.

Back