Nieuw Cloverleaf design! tester gezocht!

Beste Lezer,

Zoals de titel al zegt ben ik opzoek naar iemand die apparatuur heeft om antennes te kunnen testen. het liefst in de buurt van Borger, Drenthe..

Ik heb een Cloverleaf antenne gemaakt die je uit elkaar kunt halen!
De voordelen hiervan zijn dat je de frequentie, polarisatie, makkelijk kan veranderen. en hij is compact me te nemen en bladen zijn makkelijk te vervangen bij schade!

Ik heb al contact gehad met Alex Greve (IBCrazy) en hij vind het een goed idee!
Ook heb ik contact gehad met Bruce Simson van RCModelreviews die het ook interessant vind! (thinking outside of the square) :)

Bruce gaat ook een set testen, alleen dacht ik dat er in Nederland liefst Drenthe vast ook wel iemand is die het leuk vind om te doen.

Ben zelf nog maar een paar maand met FPV bezig (Awesome xD) maar mijn eerste Cloverleaf (1.2ghz) was na 2 vluchten al stuk:s dus maar uitzoeken hoe je er zelf 1 kan maken! En of het beter kan:) Heb het een en ander geleerd maar ben echt nog geen expert..

Standaard gebruik ik 1180mhz 254.23mm dus de lengte van het antenne draad (mig draad 0.8) is 255mm dat is inclusief de knikken die je maakt. + 2 x 0,4mm
Maar de coax die ik gebruik is RG58u 50ohm velocity factor van 66%
66% van 300,000 is 198,000 is de golflengte dan nog maar 167.79mm?
heb veel gezocht op internet maar kan het niet goed vinden..
Alex Greve doet het geloof ik niet in zijn tutorial op RCGroups.

Beide werken prima tot +- 1 to 1,5 km.
dat is met lawmate 1,2ghz 500mw, lowpass filter van IBCrazy, en frsky 2,4ghz.

moet verder kunnen maar heb een klein zelfbouw multi-rotor alu H frame. dus da afstand tussen de zender ontvanger in niet ideaal..

heb een zelfde cloverleaf met 4 bladen op mijn VRX. dus geen helical oid.

Ben dus benieuwd of mijn ontwerp invloed heeft op de frequentie en of de SWR goed is. Met andere woorden hij moet gewoon ff goed getest worden!
Ook in de praktijk!

IBCrazy Heeft mij exclusief toestemming gegeven om mijn ontwerp te verkopen op mijn website die er aan te komen zit:) maar ik ga ook, als hij dus goed uit de test komt een uitgebreide tutorial maken voor youtube. voor de mensen die hem niet zelf kunnen/willen maken zouden er dan 1 bij mij kunnen kopen.
weet nog niet wat ze gaan kosten.. zit aardig wat tijd in om ze perfect te krijgen!

Maar ik denk dat dit een goede bijdrage is aan de hobby!

sorry als het typewerk gaotische overkomt..
niet mijn sterkste kant!

mvg,

Jonathan!

Woon dan wel in de buurt, en heb een leuk fluke meetvloot,maar niets om swr te meten van een 5.8 of 2.4 ghz antenne..

ik vlieg nu op 1180mhz. naja video dan:P wacht momenteel op wat onderdelen om verder te kunnen. na een paar crashes begonnen de bladen los te zitten dus ben bezig met een aanpassing. het is wel de bedoeling dat de antenne straks op alle frequenties gebruikt kan worden.

Back