[Nieuw] Durafly Me-163 Komet!

Binnenkort komt HobbyKing met een Messerschmitt Komet, te zien in dit filmpje:

Voorspoelen naar 4:50.
Ziet er geweldig uit :) dit is het eerste Durafly model dat me echt aanspreekt.
En hij heeft net zoals het origineel een afwerpbaar landingstoestel:

Na 4:27 (krijg je ook een kijkje in de fabriek).

"Toevallig" is robbe ook net met een gelijkaardig toestel uitgekomen maar dan minder scale.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ennnn hij is verkrijgbaar!

63641(2).jpg

€155 in het EU warenhuis.

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is wel mooi, en ik denk ideaal om bij lange droogte brandjes te stichten.
Best steeds een brandblussertje meenemen.

Johan.

de me 163 ziet er goed uit en binnen een uurtje samenstellen vliegt het prima volgens de handleiding instellingen en het is appeltje eitje vind de afwerking ook heel erg goed de doos die ik had kan zeker concureren met parkzone accuus zijn vol dus tijd om weer te gaan vliegen

gisteren oemand zien vliegen met de me-163, vliegbeeld is perfect, ook is er heel veel ruimte in het vliegtuig voor de accu en ontvanger, afwerking perfect, alleen nu zit ik zelf weer met de vraag aanschaffen of niet.......... wel een mooi ding....... ehhhhh...

we hebben vadaag met drie eitjes tegelijk gevlogen en dat was super we komen zeker met deze drie naar jullie vliegweekend jan dus bestellen die hap dan kun je ook meedoen

we hebben vadaag met drie eitjes tegelijk gevlogen en dat was super we komen zeker met deze drie naar jullie vliegweekend jan dus bestellen die hap dan kun je ook meedoen

Jaja ik denk er ook al heel sterk over, ben namelijk altijd al gecharmeerd geweest van het
model, niet waarvoor het gebouwd is maar de looks vindt ik perfect.
ik hoorde Michel al dat jij ook een ME-163 had gekocht

Die van mij is woensdag binnen gekomen. De bouw was net 1 uurtje.
Ik heb er wel zo'n raket ingebouwd.
Gevlogen heb ik er nog niet mee, van daag te veel wind.
Wel heb ik de raket uit getest.. Was kort maar krachtig..

Gr Wil

Wij vonden 3 euro voor 1,5 sec het dubbele vermogen en een beetje rook wat duur :) Je hebt ook van die 18mm rook patronen, die doen het 3 minuten. Wellicht ook een optie.

Ik heb er nu een afterburner led achterin, nog niet mee gevlogen helaas...

Ja zo'n rook patroon lijk mij ook we; tof..
Maar ik heb deze, en ja kosten dan 2 eoro maar het zal best een boost geven.
Alles is leuk he..
Zolang we het naar ons zin hebben gaan we lekker verder... daar gaat het om .. Toch plezier in de mooie hobby die we hebben...
Ik vind het helemaal geweldig..

Even een vraagje. die van mij wilde niet vliegen zocht het gras te snel op.
Draaide een paar keer weg, wat nu heeft geleid tot een gebroken vleugel.
Zelf denk ik dat het zwaarte punt goed is..
Dus wat zou het kunnen zijn.
Uitslagen van de roeren zijn volgens het boekje. en ik heb ruime vlieg ervaring..
Ik snap nu echt niet waarom het toestel weg draaide.
Dit ging vanaf de start gelijk bij loskomen en later met het opgooien..
Alles nagezien voor de start en niets gevonden, servo's waren goed..

De vraag dus aan jullie.
Hoe vliegen jullie modellen.. Wel of niet goed..
Laat maar eens horen.

Gr Wil

Kijk eens naar de wielen. Bij modellen met een staartwiel moeten de wielen toespoor hebben. Wielen met toespoor zijn zelf richtend. Hebben de wielen uitspoor dan zal een richtingsafwijking steeds groter worden en breekt het vliegtuig uit.

Wielen hebben niets te maken met het vlieg gedrag !!
Zeker bij dit toestel niet, wel met rijden op de grond.
Maar enmaal in de lucht heeft het geen effect op het vliegen zelf..
Dat is het dus niet..
Bij dit toestel staan de wielen recht zonder toe of uitspoor.

Dat ken ik. De mijne was ENORM gevoelig op rol. Zwaartepunt was ook goed. Accu nog iets naar voren en 50% dr op rol en hij vliegt heerlijk. Uitslag op hoogte heb ik maximaal en dat vliegt lekker. Stuurstangen staan op de buitenste gaatjes.

Wielen hebben niets te maken met het vlieg gedrag !!
Zeker bij dit toestel niet, wel met rijden op de grond. .....
Klopt, ik was in de veronderstelling dat het vliegtuig tijdens de start op de grond steeds uitbrak, dat is iets wat vaker voorkomt. Vandaar mijn opmerking over de wielen. Iets toespoor geven zal een (op de grond) onhandelbare kist totaal te veranderen. ;)

Een mooi voorbeeld lijkt me ook een filmpje van "Dutch RC" die een DC3 wil laten vliegen welke constant bij de aanloop uitbreekt. Hij gaf de schuld aan de wind maar de wielen zullen hierbij eerder de oorzaak zijn volgens mij. Dat denk ik omdat de DC3 de ene keer naar links en de andere keer naar rechts ging. Die kist heeft volgens mij uitspoor! Dat veranderen in toespoor zal de bestuurbaarheid op de grond totaal veranderen. ;)

De wielen zijn prima voor op de grond. Na tig starts op de club hier is dat gewoon prima bevonden.

Hebben julie nog wat anders gedaan met het zwaartepunt, of is deze zoals in het boekje.
Uitslagen van de roeren ook zoals het boekje of minder..
Zomaar even wat vragen voordat ik hem weer wil laten vliegen..
Nou ja een poging tot met de hoop dat hij gaat vliegen.. ha ha ha

Gr Wil o_O

Back