Nieuw en waar te beginnen.

Hallo iedereen. Ik ben opgegroeid met scheepsmodelbouw, maar nadat ik 15 was eigenlijk niets meer er van meegekregen. Ik wil nu graag beginnen met een offroad electro auto. Met wat het beste te starten voor ervaring op te doen? Ben door het zoeken eeb 1:10 Himoto Dakar Truck tegengekomen voor weinig geld, maar is dat een beetje goed om mee te beginnen en te kijken of de hobby iets voor me is? Zou het nogal zonde vinden €400 uit te geven en het dab niet verder te willen.

Alvast bedankt.

Welke kant wil je op, lekker snel crossen door het bos en op het zand. Of langzaam over obstakels rijden. Dan kan je al iets gerichter zoeken op een start model.
Een traxxas slash is bv best goedkoop en een mooie start, eigenlijk kan je ook pas weten wat je wilt als je een tijdje rijd. Dan merk je bv dat je eigenlijk zou willen dat je auto wat meer obstakels aankan of dat je sneller wilt. Dan kan je gaan kijken voor een nieuwe.

Biem

Dan denk ik echt dat een slash prima is, daar kan je lekker mee crossen, en is zowel 2wd als 4wd beschikbaar. Heeft veel veerweg en makkelijk onderdelen verkrijgbaar. Ook niet te duur, dus als het niks is niet erg want een mooie slash verkoopt ook nog wel goed

Ik heb een paar jaar een hpi bullet st gehad en en was daar zeeer tevreden over, 4wd en ik had er nog nooit wat aan kapot gereden en ik heb er toch erg gekke dingen mee gedaan. Een echte aanrader!

Kijk eens naar TeamC of LRP met de Twister, die zijn goedkoper dan de Slash, en prima auto's!
Alleen onderdelen zijn iets moeilijker te krijgen, omdat ze besteld moeten worden waarschijnlijk.

Twister is idd ook zeer goed geschikt om mee te beginnen.
De bullet st is echter veel te duur, rond de 550 en dat is duur voor beginen

geen himoto neme heb er ook gehad na een tijd moet je na elke keer rijden onderdelen bestellen
je kan best bij de merken traxxas en hpi kijken als je toch niet op circuit gaat rijden.

Bedankt voor de reacties. Ga zeker verder kijken naar een ander merk. Maar 300 is wel een beetje het maximale wat ik wil uitgeven voor een eerste auto. Iemand suggesties wat voor 1 dan.

300 is een redelijk budget, dan zou ik voor de LRP twister serie gaan, en dan nog een lader erbij, een paar accu's, dan kun je goed rijden.

Ik heb zelf een HSP xstr, een leuke auto voor weinig geld. Is bij modelboukoopjes al te krijgen voor iets meer dan €100. Is niet heel professioneel maar 4wd en makkelijk onderdelen verkrijgbaar. Als de hobby dan iets coor je is, is het ook een hele leuke en goedkope auto om te upgraden.

Van de week genoeg om over na te denken. Denk dat me 1e keus zowiezo gaat afvallen. Kan ook weinig terug vinden over Himoto.

Ga beginnen met een budget auto en dan later wel een duurdere erbij.

In ieder geval iedereen bedankt voor de reactie. En zal zeker vaker terugkomen voor vragen of informatie.

Inderdaad zou ik kijken voor een traxxas 2wd (slash rustler stampede en bandit). Puur omdat deze degelijk zijn en onderdelen goed verkrijgbaar zijn. Gaat hard zat om mee te beginnen.
En eventueel een 2ehands vxl versie. Die is wat sneller en wat luxer. Als je een goede 2ehands hebt zit je goed.
En waarschijnlijk zitten er al wat upgrades of extra's bij.

Kijk dan naar bijvoorbeeld zo'n advertentie:
traxxas rustler VXL brushless
€ 150,00
http://link.marktplaats.nl/m927786300
Vaak kun je ook al zien aan de banden of er veel mee gereden is ;)

Steven

2de hands zou ook niet verkeerd zijn. En wil ook best wel iets opknaopen. Tenzijnertijd ook overstappen op zelfbouw. Maar dat is toekomst.

Zat al op conrad wat rond te neuzen maar ben nog niet zo bekend met de merken. Heb ook niet echt de beschikking over een modelbouwwinkel in de buurt.

Himoto, HSP etc zijn een beetje B-merken, redelijk, maar de kwaliteit is duidelijk minder dan de betere merken, maar daar is de prijs ook naar.
Voor niet al te ruig rijden zal het redelijk zijn, zoals HSP XSTR al zegt.
Maar als je verder wil met de hobby zal je dan toch echt een nieuwe auto moeten kopen, en om de HSP tweedehands te kunnen verkopen zal je er flink op in moeten leggen, om de reden die ik net gaf.

De HPI Bullet is een auto met wisselende verhalen, de ene heeft er heel veel plezier mee, en de andere breekt hem continue, en eigenlijk zijn de motor en ESC iets te licht voor auto.

je kan zeggen wat je wilt maar de hsp backwash nitro welke ik had zat donder solide in elkaar (dat ding reed nog als een malle ook. 2 traps automaatje) net als mijn reely onroad chassis.

Back