nieuw filmpje E-sky cp2

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door L A U R E N S, 7 jun 2005.

  1. Hallo Iedereen,

    Afgelopen weekeind mijn E-Sky Honey bee 3D CP2 binnen gekregen :D . Dit is mijn eerste heli. Ik vlieg nu met vliegtuigen, maar ik wil ook wel eens een heli gaan proberen.

    De simulator krijg ik nog niet aan de gang :oops: , dus ben ik maar meteen met de heli zelf begonnen. Ik heb nu twee accu ladingen leeg gevlogen (incl. ongeveer 5-10 min inlopen)

    zie hier het resultaat. (5Mb 2min)
    www.laurens23.herejezus.nl/E-Sky.wmv

    3min23sec
    20 Mb
    http://www.laurens23.herejezus.nl/E-Sky Honey Bee CP2.wmv

    15Mb 3 min.
    www.planet.nl/~spijk382/esky.wmv


    Het is niet zo makkelijk als ik dacht. ik zal nog wel veel moetten oefenen denk is :D

    Laurens
     
  2. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    ZEER dramatische muziek joh. :p Maar je heli reageerd gelukkig lekker zie ik.

    Succes ermee.
     
  3. nino910

    nino910 Guest

    Mooi filmpje. beetje te dramatisch .
    :evil:
     
  4. dutchhelipilot

    dutchhelipilot

    Lid geworden:
    15 aug 2003
    Berichten:
    2.040
    Locatie:
    Doetinchem
    Staart er achter sturen en blijven sturen dan komt het wel goed.

    succes gr Remco
     
  5. Brutha

    Brutha Guest

    En als het kan wat minder snel gas dicht...

    groeten marijn 8)
     
  6. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.838
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik verwachtte een een gek met kettingzaag die uit de bosjes zou komen ! wat een muziek zeg ! Probeer eerst eens de staart goed af te stellen, het lijkt alsof hij niet goed getrimd staat en de gyro te weinig doet, dan kun je je veel meer concentreren op de rotor en pitch.

    Probeer hem niet zo hard neer te kwakken, verder draait hij mooi zo te zien en heb je het snel onder de knie.
     
  7. honey bee

    honey bee Guest

    Heel goed Laurens! Voor een eerste keer zeker niet slecht.

    Als ik naar het filmpje kijk en luister dan verwacht ik dat
    op elk moment Luke Skywalker in een X-wing.

    Volgens mij staat je heli best goed afgesteld (zo uit de doos).
    Of ben je zelf al aan het stellen geweest? Ik ben het eens
    met de andere antwoorden. Gooi je gas niet te snel uit. Laat de
    heli nog een beetje rondfladderes. Ik weet het...de angst is groot
    maar even doorzetten. Met mij gaat het nu ook redelijk (door niet het
    gas dicht te gooien maar gewoon kijken wat hij doet). En om te beginnen ook wat meer de ruimte opzoeken...Een groot veld.
     
  8. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Een veld met een micro heli? Pak liever een parkeerplaats ofzo. Dat gaat wat lekkerder met dat oefenkruis. Dan glijd ie eerder dan dattie blijft steken.
     
  9. Brutha

    Brutha Guest

    ik denk dat je beter een goede parket vloer kan zoeken (indoor) waar je ongeveer 10 bij 10 meter hebt want op een parkeer plaats kan die ook tegen de stoep een knallen en er is daar verkeer.. en het trainingkruis blijft snel haken tussen de stenen.

    groeten marijn 8)
     
  10. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Op zondag ochtend op een bouwmarkt? Daar komt geen kip, en hier is geen stoeprand, alleen gras. ;) Et beste zou eigenlijk zijn een gymzaaltje ofzo. Geen wind en alle ruimte. Neem em es mee naar zon meeting. Ik geloof dat ik pas nog zon lege hal zag in een of andere meeting topic, iedere avond ofzo kon je daar komen vliegen.
     
  11. @ honey bee

    De eerste poging was zo uit de doos (Ik had wel eerst even gekeken of er geen rare uitslagen o.i.d. waren. Daarna heb is door de schade aan een van de bladen het beschadigde blad gerepareerd en de bladen op de Satoer manier uitgebalanceerd.

    Er moet nog wel wat afgesteld worden. De staartrotor trim staat helemaal naar rechts. Als de accu leger wordt begint de staart te draaien.

    @ Freakazoid

    Ik heb al ff zitten kijken. Was dat niet in Groningen :?: :cry: Ik woon vlak bij Ermelo dat is twee uur rijden :cry: (anderhalf uur te veel) Als er dichterbij iets is hoor ik dat graag. Dan kom ik zeker.


    Vanavond ga ik weer naar huis. dan kan ik weer gaan vliegen. Ik zal kijken of ik er weer een filmpje kan maken (Ik heb nog wat van die mooie muziekjes over :D ).

    Laurens
     
  12. sven

    sven

    Lid geworden:
    22 feb 2004
    Berichten:
    10.668
    Locatie:
    Roosendaal
    Je doet t in ieder geval al beter dan ik. :) De enige herinnering aan mijn vluchten zijn de zwarte streepjes op mijn witte kastdeur. :oops:
     
  13. Geen filmpje deze week. Ik ben het hele weekeind druk geweest en zondag natuurlijk naar Rotterdam.

    Ik heb wel een aantal vragen :oops: .

    Tussen door heb ik nog wel tijd gehad om 1 accu te vliegen. Ik ben met de grain bezig geweest, ik heb hem een kwart gedraaid (van helemaal + naar neutraal) maar dit lijkt geen invloed te hebben. Wat doet de grain en dat andere schroefje precies en hoe is dat af te stellen. (ik heb geen gebruiksaanwijzing waar het in staat)

    verder is het zo dat als de accu bijna leeg is de motoren blijven draaien en niets meer reageerd op de zender. Zit er geen BEC in ???

    Ook lijkt het alsof de pitch van de bladen soms niet meeveranderd als ik meer gas geef. Soms stijgt hij bij 50-60% gas al op en soms blijft hij met vol gas nog op de grond staan. (trim helemaal naar beneden)

    Laurens
     
  14. Linh

    Linh Guest

    Ik had geen idee wat dat kan zijn :?
    Maar dat andere dat ander schroefje is je "neutraal' stand.. van je gyro..

    Ps: kan deze versie nou wel inverted vliegen? of is dit gewoon het zelfde ding als die vorige alleen met een ander kapje?

    Gr linh
     
  15. Skidz

    Skidz

    Lid geworden:
    6 jul 2003
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Katwijk
    Volgens mij is de ene schroef de gain en de andere de mix. De meeste stel je als volgt in:
    - Gain vol open
    - Mix afstellen tot de staart in hoover achter de heli blijft
    - Gain terugregelen tot hij de staart net goed houd (Naar smaak dus)

    De mix bepaald hoeveel de staart word meegemixt met de hoofdrotor. Meer 'pitch' (Gas bij een FP) is meer staart. Met de schroef bepaal je hoeveel hij meemixt.
    De gain bepaald hoe heftig de gyro tegenstuurt. Als de gain te hoog staat, gaat de staart 'hunten' oftewel zoeken. Te weinig gain, en de gyro houd de staart niet bij.
    Bij mij (HAT motor op de staart) staat de mix op 55% en de gain op max.

    Succes,

    Ton.
     
  16. @ Linh

    Als ik de heli op z"n kop vasthoud en met de 3D switsh aan vol neg pitch geef, dan wil de heli wel omhoog. In theorie moet het wel kunnen, maar of er voldoende uitslag is om de heli in vlucht op z"n kop te gooien weet ik niet. (standaard heli zonder upgrades)


    @ Skidz

    Heel erg bedankt. Aankomend weekeund ga ik naar de vliegshow in Parijs, dus ik kan het pas de week daarop proberen.

    Bij de nieuwe versie zit geen handleiding. Vandaar al mijn vragen.

    Laurens
     
  17. Skidz

    Skidz

    Lid geworden:
    6 jul 2003
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Katwijk
    Ik wil ook maar kom niet verder dan Gilze Rijen
     
  18. @ Skidz

    Daar ga ik vrijdag naartoe :D :D
     
  19. Ik had vanochten weer tijd om te vliegen met m'n heli. Ik heb de gyro afgesteld. dat werkt nu goed.
    Ik ben nu in het weiland achter ons huis gaan staan. Ik heb met de grasmaaier een circel in het lange gras gemaait als startplek. (daar ook weer landen zit er nog niet in :oops: )

    Ik heb ook weer een filmpje gemaakt.(met weer een heel mooi muziekje :D )

    http://www.laurens23.herejezus.nl/E-Sky Honey Bee CP2.wmv

    3min23sec
    20 Mb

    Het lastige is om de staart goed mee te sturen. dat lukt nog niet echt.
     
  20. Paul H.

    Paul H.

    Lid geworden:
    22 nov 2004
    Berichten:
    642
    Het gaat al beter!
    Soms gooi je de heli als het waren de heli al de lucht in, dan kom je wel uit dat grondefect! 8O
     

Deel Deze Pagina