Nieuw forum: Stoom techniek

Discussie in 'Stoom techniek' gestart door NVM, 29 apr 2008.

  1. Johnscheepers

    Johnscheepers

    Lid geworden:
    7 mrt 2014
    Berichten:
    247
    Locatie:
    Breda
    Goede dag ik ben nieuw hier
    ik ben een stoommachine aan het nabouwen
    deze komt uit de radarboot Reliant en staat nog te bezichtigen in Markham Grange Steam museum in Engeland
    ik ben sinds deze week in het bezit gekomen van een sloep met een stoommachine erin alleen zit daar geen omkeer mechanisme op en ik wil vragen of iemand me daar aan kan helpen ,een tekening,waar ik het evt. kan kopen..alvast bedank ik doe er een paar foto's bij van de machine die ik aan het bouwen ben
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Johnscheepers

    Johnscheepers

    Lid geworden:
    7 mrt 2014
    Berichten:
    247
    Locatie:
    Breda
    Nog een paar foto's de blauwe ben aan het bouwen, de bouten zij. 1 mm
    de machine in de boot daar wil ik een omkeer mechanisme voor maken of kopen
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. Stoompomp

    Stoompomp

    Lid geworden:
    22 jul 2017
    Berichten:
    4.595
    Locatie:
    HELLEVOETSLUIS
    Hallo John,
    Bericht onderstaand.
    Henk.
     
    Laatst bewerkt: 20 mei 2023
  4. Stoompomp

    Stoompomp

    Lid geworden:
    22 jul 2017
    Berichten:
    4.595
    Locatie:
    HELLEVOETSLUIS
    Hallo John,
    Allereerst welkom in de rubriek Stoomtechniek.
    Eigenlijk zit je op een verkeerde topic of wel draadje.
    Deze topic is niet bedoeld voor een bouwbeschrijving of het stellen van vragen.
    Het beste kun je een eigen topic aanmaken speciaal voor jouw toepassing of toepassingen.
    Het openen van een eigen topic gaat als volgt:
    - Ga naar het voorblad Stoomtechniek.
    - In de regel : Hoofdpagina / Forums / Modelbouw, zie je aan de rechterkant een blauw veld met "Plaats nieuw topic".
    - Klik hierop en vul het hoofdveld met een duidelijke omschrijving van je project, b.v. de te bouwen stoommachine of de vraag over een omkeren van de draairichting van de stoommachine van de stoomsloep.
    Om je met de laatste op weg te helpen, deze vraag is in het verleden ook gesteld, lees het volgende topic : Keerkoppeling | ModelbouwForum.nl
    De destijds gebruikte omkeertandwielkast is: Reverse module case with screws (savage) (toprc.nl)
    Of deze omschakelbaar is weet ik niet.
    Wat ik wel weet is, dat als je het principe van een differentieel neemt en een uitgaande as aandrijft, het huis vasthoudt de andere as de andere kant opdraait en laat je het huis los, dan draaien beide assen dezelfde richting.
    Succes met je beide projecten.
    Henk
     

Deel Deze Pagina