Nieuw FPV project - Twin

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door Kcnarf, 25 jan 2015.

  1. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
  2. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    vanavond echt nu eens mn hobbykamer opruimen, want wat lag er in de post....supersnel!
     
  3. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    [​IMG]

    nu nog en bril fabrieken, die quanum zijn in eu warehouse nog steeds uitverkocht verdikki. iemand een alternatief idee?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  4. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    [​IMG]

    cockpitje gemaakt

    [​IMG]

    ailerons uitgesneden
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  5. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    [​IMG]

    deze zender heeft een ingebouwde mic kijken hoe dat werkt
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  6. Reliku

    Reliku

    Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Berichten:
    966
    Locatie:
    Drenthe
    Is er een specifieke reden waarom je met twee accounts post? haha ;)

    Ziet er wel interessant uit, zo'n ingebouwde mic. Ik gebruik er nooit een omdat je die apart weer toe moet voegen, maar als ie ingebouwd is dan is t natuurlijk lekker makkelijk :p

    Ik zou de vtx en antenne trouwens nog iets verder naar achteren doen. Je moet 'm eigenlijk zo hoog mogelijk plaatsen om te voorkomen dat de cam of iets anders tussen de vtx antenne en de ontvanger antenne op de grond terecht komt (dat zou je signaal blokkeren). Heb zelf wel eens gehad dat de antenne direct achter m'n cam zat, en de cam zat op een CF plaatje vast. Dus elke keer als ik naar mezelf toe vloog viel m'n signaal weg haha :p
     
  7. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Neej geen echte reden, mn maar soms post ik vanaf mn iphone en dat is weer een andere account, maakt niet uit.

    Wat betreft de mic....ik wil graag een indicatie hebben van vliegsnelheid....met de twinstar was windgeruis op het audiokanaal een best nauwkeurige indicatie van vliegsnelheid...kijken of dit hier ook zo werkt.

    Wat betreft plaatsing van de antenne, heeft die echt last van de camera en lipo ? want die komen idd in het "zicht" van de antenne....misschien is verlengen van de antennekabel een optie? (of de antennen naar beneden laten wijzen ipv naar boven?)
     
  8. Martin7182

    Martin7182

    Lid geworden:
    23 sep 2009
    Berichten:
    1.238
    Locatie:
    Bussum
    Dat is inderdaad heel handig om vleugelovertrek te vermijden. Het gaat om luchtsnelheid en dan heb je weinig aan een OSD/GPS die de grondsnelheid aangeeft. Bovendien geeft audio je ook veel informatie over de motor, prop en servo's als je de microfoon een beetje handig opstelt. Ik hoor altijd aan m'n servo's wanneer ik ontvangststoring heb (op 35MHz). Je hoort trouwens ook AV-storing heel goed via het audio kanaal. Ook maak ik altijd gebruik van een lipo-alarm dat afgaat bij lage accuspanning. De OSD geeft dat ook al aan, maar ik hou wel van dubbele veiligheid :)

    Martin
     
  9. Reliku

    Reliku

    Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Berichten:
    966
    Locatie:
    Drenthe
    Allemaal goede puntjes ja. Misschien ook maar een keer proberen, haha :)

    (je kunt overigens OSD's krijgen met airspeed, moet je wel een pitot tube hebben maargoed)

    De antenne en straling er vanaf gaat zeker last hebben van alles dat niet RF transparant is. Voorbeelden van niet transparante objecten zijn je lipo, motor, alles wat van CF gemaakt is, alles wat stroom geleid, etc. Voorbeelden van RF transparante materialen zijn schuim, hout, GF en de meeste dingen die niet geleiden.

    Dit is ook de reden waarom glasvezel een veel mooier materiaal is dan koolstofvezel voor fpv. Het is minder sterk, maar je signaal gaat er dwars doorheen. Daar maken ze radar domes bijvoorbeeld ook van, glasvezel ;)

    En het is ook de reden waarom de behuizing van je videozender van metaal gemaakt is, zodat ie zo min mogelijk ruis naar buiten laat ;)

    Zeker op 5.8 GHz zul je hier het meeste last van hebben.

    In de meest ideale situatie zit de antenne helemaal op de vleugeltip, daar heeft ie het minste last :)

    (gaat overigens op voor zowel de ontvanger antenne van de besturing als de zend antenne van de videozender)
     
  10. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Duidelijk, mgoed, we gaan het zo proberen, later de antenne verplaatsen is niet zo'n heisa. Dat lipo alarm en audio is idd een goeie, ik wil de boel voeden met een losse accu (3s 800 mah) en ik bouw in de unit een lipo buzzertje voor safety. Grappig dat je storing noemt, het jitteren van servo's via audio was op de twinstar (toen ook 35MHz) een prima indicatie dat bereik problemen ging geven ( soort van poor mans RSSI ;-) )
     
  11. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    [​IMG]

    even proefpassen

    nu nog iets bedenken waadoor de accu en de servo voor de cam mooi passen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  12. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    kheb toch de cam direct op de servo geplaatst. er moet nog een framepje op het servohoutje voor de cam, en het bakje krijgt ook nog een dekseltje
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  13. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    [​IMG]

    zoiets
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  14. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    [​IMG]

    en de lipo zoiets
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  15. Reliku

    Reliku

    Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Berichten:
    966
    Locatie:
    Drenthe
    Ziet er goed uit! Zal vast wel werken, ik plak 'm ook altijd rechtstreeks op de servo ::
     
  16. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    ff video getest, twerd al wat donker, opt eerste gezicht prrfect beeld, beter dan de 600 tvl

    geinig!

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  17. Kcnarf

    Kcnarf

    Lid geworden:
    15 nov 2014
    Berichten:
    423
    [​IMG]

    camera opzetje
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  18. Reliku

    Reliku

    Lid geworden:
    31 mrt 2014
    Berichten:
    966
    Locatie:
    Drenthe
    Zorg ervoor dat dat stevig zit. Ik denk dat dat plaatje nog aardig wat wind wil vangen, haha ;)
     
  19. FG Dude

    FG Dude

    Lid geworden:
    15 nov 2006
    Berichten:
    75
    Locatie:
    Prov. Antwerpen (B)
    Mooi, maar ik denk dat je al snel spijt krijgt dat je de camera zover naar achteren hebt geplaatst, waardoor je toch redelijk wat belemmering hebt in het zichtveld naar voor toe.
    Altans, dat had ik bij mijn eerste setup toch ervaren, al doende leert men ;o)
     
  20. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Naja spijt...;-) ik heb dat bewust gedaan, ik wil namelijk juist een instrumentenpaneel in het beeld hebben ! Moet alleen nog bedenken wat ik dan wil zien aan instrumenten.
     

Deel Deze Pagina