Nieuw gezicht

Hallo aan iedereen

Ik ben Glenn 21 jaar oud, woonachtig te Antwerpen stad (België) en ben volledig nieuw in de modelbouw-wereld. Ik liet me al van kleins-af inspireren door de modelbouw. Echter heb ik niet de technische ervaring noch de kennis om er aan te beginnen.

Dus wou ik eens even informeren of jullie misschien handige beginners tips hebben? Zoals welk materiaal, verven en hun codes, ...

Heb trouwens twee eerste setjes aangekocht van (Airfix):
Supermarine Spitfire MkIa
Junkers Ju87-B

Alvast bedankt voor jullie aandacht,
Glenn

Laatst bewerkt:
Kleine verf borsteljes en eventueel een airbrush setje is ook altijd handig om een mooi egaal oppervlak te verven, verdunner, wasknijpers, vergrootglas. Verder is een pincet ook best handig voor antennes ofzo te lijmen. Ook mss een tip: schilder je kleine detail stukjes op voorhand als ze nog vast zitten in hun mal. Alles wijst zich wel uit. Koop de aanbevolen verven die op het pakket staan. Als je toch in't stad woont kan je best eens langsgaan in die grote modelbouw winkel over de Hilton aan de Groenplaats. Ze hebben daar alles wat je nodig hebt.

Groeten

Kleine verf borsteljes en eventueel een airbrush setje is ook altijd handig om een mooi egaal oppervlak te verven, verdunner, wasknijpers, vergrootglas. Verder is een pincet ook best handig voor antennes ofzo te lijmen. Ook mss een tip: schilder je kleine detail stukjes op voorhand als ze nog vast zitten in hun mal. Alles wijst zich wel uit. Koop de aanbevolen verven die op het pakket staan. Als je toch in't stad woont kan je best eens langsgaan in die grote modelbouw winkel over de Hilton aan de Groenplaats. Ze hebben daar alles wat je nodig hebt.

Groeten
Ok bedankt, dat is al een hele waslijst en dat van die kleine onderdeeltjes wist ik nog niet is inderdaad al een goede oplossing :P Bespaart al heel wat prutswerk neem ik aan! En airbrush setjes? Heb je die al tegen een schappelijke prijs? Ben student en heb dus beperkt budget...

Mvg

Paypal of creditcard.
Ik heb altijd met Revell verven gewerkt en deze waren dekkend genoeg met de borstel. Met de airbrush kan je met een grondlaag gaan werken omdat je dan dunner gaat spuiten.

Als beginner zou ik nog geen airbrush aanschaffen en gewoon met het penseel schilderen.
Een goede airbrush is direct een pak geld. Als je een groot oppervlak wil verven zonder strepen dan kan je ook gewoon een spuitbus kopen in de doe het zelf zaak.

Heb net eerste verfjes gekocht, nu blijkt dat er wel een heel aantal alternatieve kleuren zijn die nog niet vermeld waren op de verpakking. Zoals metallic grey voor de voetjes, en kleinigheden, navy groen voor de binnenbekleding van de vlieger, roze voor 't mannetje enz. Dus moet ik nog even wachten...

En wanneer is het aangeraden een airbrush te kopen? Merk wel dat dit vele netter werk levert...

Mvg

Laatst bewerkt:
Back