Nieuw hier, Beginners vragen!

• Topicstarter Topicstarter JaapL
  • Startdatum Startdatum
J

JaapL

Guest
Beste Forummers,

Ik ben compleet nieuw hier, dus ik ga waarschijnlijk wat domme vragen stellen. ;)

Ik ben sinds kort dankzij mijn zwager gek van Nitro auto's. Waarom Nitro? Het heeft vind ik persoonlijk meer dan Elektro, het geluid, de uitlaatdampen. Heerlijk!

Nu wil ik zelf ook een Nitro auto uitzoeken, maar weet echt totaal niet waar ik op moet letten.
Mijn wensen zijn:

Het moet een monstertruck zijn, want ik wil Off-road gaan rijden, en in los zat kom je vaak vast te zitten in het zand. ( Correct me if i'am wrong )Vandaar een Monstertruck.

Tweedehands of nieuw maakt mij opzich niet zo heel veel uit.

Budget ligt denk ik zo rond de 200 a 250 euro.

Schaal: 1/8 of groter.

Mijn zwager heeft een auto van bij Conrad bestelt.
Link naar de auto van mijn zwager

Hebben jullie misschien dingen waar ik op moet letten, en wat ik wel en niet moet kopen.
En als je zelf iets te koop hebt wat in deze omschijving past, bied het aan zou ik zeggen!
Misschien kunnen we tot een nette deal komen.

Mvg,

JaapL.

Linken naar Conrad werkt op zich wel, maar dat kost enige moeite, op deze manioer werkt het dus niet ;).....
De rex X is een leuke buggy welke wel in de smaak komt, anders is de carson specter een leuke buggy....

Ja het zijn buggys,. maar deze hebben een veel betere wegligging dan monstertrucks, en zo gauw kom je met een buggy niet vast....

Buurjongen van mijn zwager heeft dus een Rex x, en die zit in de zandheuvels steeds vast. En mijn zwager heeft die monstertruck, maar die gaat overal doorheen!

Een HPI MT2 is dat wat?

Voor het betere offroad werk is een MT2 te klein. Deze kom door zijn lage bodemvrijheid snel vast te zitten. Voor kort gras is hij wel leuk.

Voor monstertrucks kan je bv kijken naar een HPI Savage of een Traxxas Revo. Beide veel gebruikte auto's. Of dat met jouw budget lukt is echter de volgende vraag...
Een tweedehands Savage lukt nog wel maar dan moet je echt emand meenemen die er verstand van heeft, anders koop je snel een kat in de zak.

Als je groter wilt dan 1/8 dan kom je al snel in de bigscale auto's terecht. Budget daarvoor is te laag. Een redelijke tweedehands begint bij 450-500 euro (een marder bv) Een FG MT (Monster Truck) vanaf 550,- of een HPI Baja 5B vanaf 600,-

Deze prijzen zijn indicatief maar hou ongeveer rekening met dit soort bedragen. Ga je voor nieuw dan loopt het om te beginnen al snel op naar 800,- Zender en ontvanger dan nog niet meegerekend.

Het mooiste is om eens te kijken of er rijders in de omgeving zijn bij je woonplaats en daar het hemd van het lijf te vragen (bij serieuze interesse zijn de meeste graag bereid je de informatie te geven)

Als je wat leuks ziet op dit forum of ergens anders, vraag dan gerust wat de mensen er hier van vinden, zo voorkom je wellicht een hoop ellende.

Ben nu bezig met een HPI MT2, 1,1PK van iemand hier op het Forum.

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

In de advertentie de 2de auto.
Moest alleen aandrijfasje van vervangen worden. En krijg er veel bij, zodat ik er meteen kan rijden.

Denk zelf dat het leuk zat is om er mee te beginnen, kan er achteraf toch altijd nog een ander motortje op gooien?

Wat betreft hoogte, ik kan toch ook wat grotere banden eronder hangen, dan staat hij ook iets hoger.

Maar zoals ik al zei, het is leuk zat om eerst mee te beginnen DENK IK.

Laatst bewerkt door een moderator:
MT2 is toch ook van de catogerie monstertruck of?!
Maar wat verstaan jullie onder het betere offroad rijden?

Ik zal denk ik gewoon op grindpaden gaan rijden, en zandheuvels, maar jullie denken dat een MT2 daar niet geschikt is?

Het gaat wel om het vorige model MT2 he, niet die nieuwe. Misschien is die hoger?

Maar een Savage, wat is daar zo mooi/goed/beter aan:confused:
En iemand die een goede weet te staan? voor rond mijn budget?

Back