Nieuw hier en een U-47 gekocht

• Topicstarter Topicstarter Turbo Michael
  • Startdatum Startdatum
T

Turbo Michael

Guest
Beste U-boot liefhebbers,

Ik zal me even kort voorstellen, mijn naam is Michael, 36 jaar oud, getrouwd, en woonachtig in Reuver, Limburg. Na 20 jaar niets meer gedaan te hebben in de RC modelbouw, heb ik afgelopen weekend de draad weer opgepakt. En das toch weer even wennen, de techniek heeft niet stilgestaan in die 20 jaar!! Afgelopen weekend heb ik dus een gebouwde U-47 gekocht in Duitsland via E-bay. Optisch een hele mooie boot met een paar extra's erop waaronder de klinknagelset. Inwendig is de boot alleen nog voorzien van de motoren [niet de originele] en 2 robbe servo's, de rest is eruit gehaald. Er heeft wel een duiktank ingezeten. Welke onderdelen raadden jullie mij aan om nog aan te schaffen? Welke type druktank [engel?] Welke snelheidsregelaar? Welke zender? De accu's? Welke diepteregeling? Wat heb ik eventueel nog meer nodig? Zijn er nog websites waar de inwendige bouw van de U-47 goed en duidelijk word uitgelegd?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

groeten, Michael.

Voel je welkom Turbo Michael,

Na 20 jaar een herintredende modelbouwer en nu ben je voor de onderzeeers gegaan, en zo te zien zoek je de uitdaging en die heb je gevonden in de Robbe U47 zo te zien. :D

Ik weet niet wat je hiervoor gedaan hebt in de modelbouw en wat eventueel je technische kennis is, omdat dat nogal een invloed kan zijn op je beslissing hoe je de Sub van binnen gaat inrichten, wat duik systemen betreft, Er zijn nogal wat mogelijkheden namelijk, waarvan eigenlijk de meeste oplossingen gewoon op deze site te vinden zijn, wat ik eigenlijk zeggen wil is, dat het een beetje bij je passen moet. :D

De zender keuze heeft daar ook weer mee te maken, wat wil je allemaal kunnen bedienen maar een Futaba FC 16 lijkt mij een goede keuze, dit is een computer zender 8 kanalen en heeft eigenlijk alles wat je in een sub nodig kunt hebben.

Voor servo,s gebruik ik alleen futaba 3001 standard servo,s en de regelaar een robbe rocraft 120 (niet de waterkoel versie)
En de Lageregler 2 gebruik ik met veel plezier, dit is het type zonder diepte regelaar.

Type accu's zal denk ik in het geval van de U47 beperkt zijn tot NC accu,s gezien de ruimte die je hebt in deze sub, maar daar kunnen Raf of Toneburst (Jos) je veel meer over vertellen, die hebben hem zelf gebouwd en ik niet en natuurlijk kunnen zij je ook adviseren over hoe je sub in te richten.
Deze Sub is veelvuldig omgebouwd naar statisch duiken dus info hierover is er genoeg.

Hoop je weer wat verder geholpen te hebben,

Met vriendelijke groeten,

Jan Huizenga.

Bedankt alvast voor de reacties. Ik was gisteren eens op deze site aan 't kijken, http://www.modelluboot.de/ en tot mijn grote verbazing zie ik dat het in Mönchengladbach is, das maar een klein stuk rijden vanaf mijn woonplaats! Volgens mij is het wel een bekend bedrijf bij jullie, of niet? Ik zal eens met hun contact opnemen om te kijken of ik eens met de boot langs kan komen. Maar eerst eens lekker op vakantie volgende week, en misschien dat ik dan wel een tripje ga maken in een echte onderzeeër!!

groetjes, Michael.

Dat duitse bedrijf is het bedrijf van Norbert Brüggen.
een eenmanszaak, maar wel één van de centrale figuren
in de "industrie".

per email werkt het soms niet zo lekker, maar per telefoon altijd wel, en zijn
producten zijn klasse.

Back