Nieuw hier en gelijk met de deur in huis vallen.

Hallo allemaal,

Ben vanaf heden nieuw hier en heb in het verleden een paar boten (FL-8, Adolph Bermpohl, Zeilbootje, etc) gebouwd en wilde de draad weer eens oppakken. Nu heb ik op eBay en Marktplaats kan en klare boten gezien (zie het liefst zelf snel resultaat) :). met 26cc motortje (trekstart) op mengsmering, 1 meter 30 lang, futaba 2 kanaals afstandsbediening, en leuke modellen, Azimut Atlantic Challenger, Volvo racer en een paar duo hulls.

Modellen zie er vrij rauw uit en komen allemaal uit china (ben een beetje aan het googelen gegaan) dit zal (één van) de originele fabrikanten zijn maar dat weet je toch nooit.

Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Ooit mee gevaren. Graag hoor ik hierover wat voor dat ik me in een avontuur zonder einde stort.

Alvast bedant,

Michiel
 
Ik heb er een................

Power ver te zoeken maar het vaarbeeld is leuk. :mad:
26cc 1,5pk 6 á 8000 toeren, niet spectaculair. 60 á 70 km die ze opgeven haalt ie alleen in de kofferbak zelfs harder maar op het water houd het met 25 á 30 wel op. Verders ziet het er wel leuk uit. FF wachten tot me Zenoah 260 pum binnen is met tuned pipe kijken wat ie dan doet, maar dan ben je al 2 keer zo duur uit.
Met de Zenoah 16000 toeren 3,5pk das andere koek, nu nog een goeie schroef scoren.

Dit is hem:
2849294.jpg

http://www.marktplaza.nl/GS-gb017s-BUDWEISER-26cc-benzine-speedbo-2849294.php

Groeten Mario 8)
 
Hmmmm tsja,

Zet je toch aan het denken, lijkt er op dat de motor #$%^& is, maar het model van redelijke waarde. Heb hier en daar modellen gezien van 130 cm lang die kosten kaal al een enorm vermogen.

Ik zag ze hier: http://www.sports-in-china.com/sdp/317199/4/pl-1277190/0-640458.html of hier: http://www.oshenmoto.com/sdp/109140/4/pl-1069034/0-695844.html vond er veel meer. affijn veel gegoogeld, maar uiteindelijk toch niets als ik alles zo leestoch? of niet?

Mogelijk dat iemand anders nog wat informatie wil delen over het "tunen" van de meegeleverde motoren (als dat zo wie zo kan). Het is toch een tweetakt, kan me voorstellen dat met het poort bewerken zoals we vroeger met de brommers deden (kanaaltjes groter en omhoog) wat verbetering kunnen krijgen. Kan ook zijn dat de motor dan direct op de schroothoop ligt... Ik weet het niet.

Ik hoop dat iemand nog iets van ervaring hier mee heeft.

Alvast bedankt,


Michiel
 
Michiel, dit soort "bootjes" zijn echt een miskoop en je betaald dubbel. Eenmaal bij aanschaf en bij verkoop (veel verlies). De gebruikte materialen zijn op zijn minst matig, alsmede het ontwerp. Een snellere motor kan dit soort boten niet aan. De onderkant van de romp is op het vermogen (ironisch bedoeld) afgestemd.
chinaboot.jpg


Velen zijn je al voorgegaan met teleurstellende resultaten.
Zie hier met ca 40 km/uur (als je dat al haalt)
http://media.putfile.com/26ccm-Powerboat-Stock
"getuned"
[media=youtube]z7SShfq8pLw[/media]

Eén van de betere RTR boten met een benzine motor van dit moment is de
Proboat Shockwave 55.
http://www.zippyvideos.com/7061473755351586/untitled_0001/
Hoewel de prestaties voor hetgeen je betaald nog niet top zijn, kun je er wel wat van maken. Vraag is of je hem hier in de buurt kan krijgen. Echter dan is de stap naar een echte boot niet zo groot meer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi man,

In het filmpje getuned vaart ie bij mij al out of the box, staat de schroefhoogte wel goed. :roll:
Maak niet uit, het is geen goeie boot, ga het nog proberen met alleen een tuned pipe en anders me binnengekomen Zenoah 260 PUM.
Ik heb al een mooie romp op het oog die zal het straks wel worden, weer een hydro.

Groeten Mario 8)
 
Is het normaal dat zulke grote cilinderinhouden zulke lager pk-waarden halen?

Ik weet helemaal niets van boten maar ik weet wel dat een rc-motortje (voor een auto dan wel) toch zo'n 2,5pk kan halen uit 3,5 cc dus 1,5pk uit 26cc is helemaal kattepis :P

Maar ik zal wel iets over het hoofd zien, misschien een waterkoeling of zo

ps: ik weet wel dat die 26cc een gewone 2takt is, dus zonder nitro.
 
Hallo,

Dat vermogen was ook iets dat mij dwars zat. 1,5 pk bij 6000 rpm, terwijl een zenoah er 18.000 rpm uit trekt en een berg meer vermogen. Techniek lijkt me toch zon'n beetje hetzelfde.
 
Michiel zei:
Hallo,

Dat vermogen was ook iets dat mij dwars zat. 1,5 pk bij 6000 rpm, terwijl een zenoah er 18.000 rpm uit trekt en een berg meer vermogen. Techniek lijkt me toch zon'n beetje hetzelfde.

Inderdaad :P
 
Het verschil zit em in het koppel dat de motor ontwikkelt. Probeer maar eens een 70 mm prop met een 1-1 overbrenging op de krukas met een 2,5 ccm motor rond te draaien....... Daarnaast heeft de 2,5 ccm automotor een overbrenging om het gebrek aan koppel op te vangen. Die 2,5 pk opgegeven waarde moet je ook met een korreltje zout nemen. De huidige generatie Zenoah's ontwikkelen ca. 2,3-3,5 pk. Getuned kan dat oplopen naar ca 6 pk (dyno gemeten).
 
Back
Top